Binnen deze gids zullen we bekijken hoe de A/B Testmodule werkt en hoe het mogelijk is om A/B Tests te maken met Framework360.

 

Wat is een A/B Test?

A/B Tests zijn experimenten waarbij we twee varianten testen, een voorbeeld zou kunnen zijn het testen van twee Headlines op onze Homepage om te begrijpen welke van de twee beter converteert.

 

Stap 1: Laten we de A/B Test blok invoegen

Om te kunnen testen, zoals we eerder hebben verondersteld, moeten we naar het hoofdmenu van Framework360 gaan en de volgende stappen volgen:

Website > Pagina's > Homepage

Eens binnen de Homepage, zullen we via de Visual Builder van Framework360 het blok A/B Test invoegen in het gedeelte dat we willen testen.

Eenmaal de A/B-testblok is ingevoegd, gaan we de verschillende blokken definiëren die getest moeten worden.

Als eerste geven we namen aan de verschillende blokken en vervolgens definiëren we de inhoud van de blokken via de knop Inhoud bewerken.

Eenmaal onze te testen blokken gedefinieerd zijn, zal het systeem automatisch deze blokken om en om op onze pagina weergeven.

Om het beter te begrijpen, als we dit type test uitvoeren op een pagina die we sponsoren, zal de eerste bezoeker die onze pagina betreedt de eerste Kop zien, de tweede zal de tweede Koptekst, de derde zal de eerste Koptekst zijn en zo verder. Dit zal ons in staat stellen om te begrijpen welke van de twee Koptekst beter converteert, dat wil zeggen, welke van de twee Koptekst onze bezoeker het meest geneigd maakt om de door ons gewenste conversieactie uit te voeren.

 

Stap 2: Statistieken van de A/B Test bekijken

Om de statistieken over het gedrag van gebruikers die tijdens de test zijn ontvangen te bekijken, hoeven we alleen maar naar het hoofdmenu van Framework360 te gaan en de volgende stappen te volgen:

Website > A/B Test

Binnen deze sectie vinden we de lijst met alle A/B Testblokken die we hebben gemaakt. Om de statistieken ervan te bekijken, hoeven we alleen maar op het blok van onze interesse te klikken.

Bovendien markeert Framework360 om het lezen van gegevens te vergemakkelijken elke geanalyseerde parameter in het groen voor het blok dat betere resultaten heeft behaald en in het rood voor het blok dat slechtere resultaten heeft behaald.

Tenslotte is het belangrijk om te specificeren dat als er een doel van een van onze Web Tracking projecten aanwezig is op de pagina waar de A/B-test plaatsvindt, we binnen de gegevens van de A/B-test kunnen zien hoe vaak dat doel met één blok is bereikt en hoe vaak met het andere. Als je meer wilt weten over wat je kunt realiseren met de sectie Web Tracking, nodig ik je uit om de speciale handleiding te raadplegen door hier te klikken.

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.