Configureren van het label

In deze tutorial zullen we zien hoe we de betaling bij aflevering kunnen configureren op een website gebouwd met Framework360. Betaling bij aflevering è is de betaalmethode die klanten in staat stelt om een bestelling gedaan via internet te betalen bij levering van het pakket.

 

Stap 1: Laten we naar de sectie “Betalingen” gaan

Als eerste gaan we naar het onderdeel “Betalingen”, dat zich aan de linkerkant van onze omgeving bevindt, door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > Verkoop > Betalingen

Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

 

Stap 2: Laten we de betaalmethode “Betaling bij aflevering” configureren

Binnen de betalingssectie vinden we twee tabbladen: “Offline betalingen” en “Webbetalingen”. Laten we naar het tabblad “Webbetalingen” gaan, waar verschillende betaalmethoden aanwezig zullen zijn, scroll naar beneden tot je de betaalmethode “Onder rembours” bereikt.

Schermata Framework360 - Configureer onder rembours

Klik op dit moment op de optie “Activeer Onder rembours”.

Schermata Framework360 - Configureer onder rembours

Eenmaal geactiveerd, kunnen we binnen de bewerkingssectie die zal openen onder het kopje “Activeer Contrassegno”, enkele instellingen met betrekking tot deze betaalmethode aanpassen. We kunnen de naam wijzigen, bijvoorbeeld, we kunnen het "Betaling bij levering" noemen. We kunnen een optionele beschrijving toevoegen die de klant zal zien tijdens de aankoop. We kunnen dit type betaling inschakelen voor bepaalde verzendmethoden.

Bovendien hebben we binnen het kopje “Toepassen Kosten” de mogelijkheid om de prijs te definiëren die in rekening wordt gebracht voor betaling bij levering, welke een vaste prijs of een percentage van de waarde van het verkochte product kan zijn; doorgaans wordt er een vast bedrag gebruikt dat varieert van 2 tot 4 euro. Aan de rechterkant van het kopje “Toepassen Kosten” vinden we het kopje “Toepassen Tarief op Toeslag” waarin we kunnen beslissen welk type tarief moet worden toegepast op de betaling bij levering uit de tarieven die we in het systeem hebben ingesteld (als je wilt weten hoe je tarieven beheert met Framework360, kun je de speciale tutorial raadplegen. klik hier); over het algemeen wordt aangeraden om de standaardinstelling te laten staan, namelijk, “Gebruik standaardinstellingen”. Ten slotte kunnen we binnen de optie "Maak gratis voor de volgende verzendmethoden" beslissen voor welke verzendmethoden, waarvoor we de betaling bij levering hebben ingesteld, deze laatste gratis moet zijn.

Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

Zodra de instellingen zijn voltooid, klikken we op de groene knop rechtsboven “Opslaan” om de betalingsmethode te activeren.

 

Hoe bestellingen met betaling bij levering te beheren

Op dit punt, indien de klant verdergaat met afrekenen en een van de verzendmethoden selecteert waarvoor è contante betaling is voorzien, zal hij onder de verschillende betaalopties ook deze laatste vinden.Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

Zodra we de bestelling hebben geplaatst, hebben we de mogelijkheid om deze te beheren door toegang te krijgen tot de sectie “Verkopen”, die zich aan de linkerkant van onze omgeving in de zijbalk bevindt. Door op de bestelling te klikken, hebben we de mogelijkheid om zijn details te bekijken, zoals de naam van de klant, het aangekochte product, de verzendmethode en de betalingsmethode.

Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

Als de bestelling è is geplaatst met betaling bij aflevering, kunnen we de betalingsstatus wijzigen in “Ontvangen” zodra de verzending è is voltooid en we de betaling bij levering hebben ontvangen. We kunnen ook de status van de bestelling wijzigen in “Verzonden” wanneer de bestelling wordt verzonden.

Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

Schermata Framework360 - Configurare il contrassegno

Een advies dat we je geven wanneer je bestellingen ontvangt die contant bij levering betaald zullen worden, is om de klant telefonisch te bellen om ervoor te zorgen dat het pakket wordt opgehaald, omdat het vaak voorkomt dat degene die de bestelling heeft geplaatst deze vervolgens niet wil ophalen. Dus, om jezelf te beschermen, is het altijd verstandig om de klant te bellen en bevestiging te krijgen van zijn of haar koopintentie.

 

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.