Verzendmethoden instellen

Binnen deze tutorial zullen we zien hoe we een verzending voor onze e-commerce website gebouwd op Framework360 kunnen creëren.

 

Stap 1: Laten we een verzendmethode maken

Als eerste moeten we naar de subsectie “Verzendingen” in de zijbalk van Framework360 gaan door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > Verkoop > Verzendingen

Zodra we binnen het verzendmodule zijn, vinden we de lijst met al gemaakte verzendingen. Om een nieuwe te maken, klikken we op de groene knop rechtsboven “Toevoegen”.

 

Stap 2: Stel de algemene informatie van onze verzending in

Binnen het scherm voor het aanmaken van de verzending zijn er twee tabbladen:

  • Het tabblad “Algemeen”
  • Het tabblad “Beschikbaarheidà”.

Binnen het tabblad “Algemeen” kunnen we de algemene informatie van onze verzending invoeren, namelijk de naam van de verzending, een beschrijving en de basisprijs van de verzending.

Bovendien, naast het item “Prijs”, dat ons in staat stelt om de basisprijs van de verzending te definiëren, kunnen we beslissen of we differentiatie van deze prijs willen toepassen bij het optreden van bepaalde parameters.

Door de optie “Variabele kosten” in te schakelen, kunnen we beslissen of we een toeslag op de verzendkosten willen toepassen voor bestellingen met een totale winkelwagentotaal binnen een door ons gedefinieerd bereik. Deze toeslag kan zowel in procenten ten opzichte van de basisprijs van de verzending die wij hebben vastgesteld worden uitgedrukt, als dat we een vaste toeslagprijs in euro's kunnen vaststellen. Het systeem biedt ons bovendien de mogelijkheid om verschillende totaalprijsintervallen van de winkelwagen te definiëren waarop we een toeslag voor verzendkosten moeten toepassen en laat ons voor elk interval bepalen wat de toeslag moet zijn.

Daarnaast, door de optie “Dynamische prijzen” in te schakelen, kunnen we, zoals gezien bij de vorige optie, variaties in de verzendkosten toepassen op basis van door ons gedefinieerde schalen, maar deze keer kunnen de schalen worden bepaald op basis van het verzendgewicht.

Tenslotte, door de optie “Prijsverhoging” in te schakelen, kunnen we een verhoging van de verzendkosten definiëren op basis van verschillende parameters die het systeem ons zal tonen via het dropdownmenu onder de optie “Verhoging op basis van” zoals weergegeven in de volgende afbeeldingen:

Met deze functie kunnen we beslissen of we de verzendkosten willen verhogen op basis van:

  • al Cap
  • alle Provincies
  • allo Staat
  • of de productcategorieën.

Bijvoorbeeld, we zouden een toeslag op de verzendkosten kunnen definiëren voor bepaalde provincies of voor bepaalde Caps.

 

Stap 3: laten we de beschikbaarheid van onze verzending instellen

Zoals we aan het begin van de vorige stap hebben gezien, is het scherm voor het aanmaken van de verzending verdeeld in twee tabs:

  • De tab “Algemeen”
  • De tab “Beschikbaarheid”.

In deze stap zullen we zien wat we kunnen doen binnen de tab “Beschikbaarheid”.

In de tab “Beschikbaarheid” kunnen we beslissen in welke gevallen de methode die we aan het creëren zijn, beschikbaar zal zijn tussen de verzendmethoden.

Bij de optie “Beschikbaarheid verzendmethode” via een dropdownmenu kunnen we beslissen of we verzending beschikbaar willen stellen voor:

  • De hele wereld;
  • Alleen geselecteerde landen, voor deze optie zal het systeem ons de mogelijkheid geven om bepaalde landen te selecteren;
  • De hele wereld behalve geselecteerde landen, ook voor deze optie zal het systeem ons de mogelijkheid geven om bepaalde landen te selecteren;
  • Alleen de geselecteerde postcodes, voor deze optie zal het systeem ons de mogelijkheid geven om bepaalde postcodes te selecteren;
  • Alleen het bereik van geselecteerde postcodes, voor deze optie zal het systeem ons de mogelijkheid geven om een bepaald bereik van postcodes te selecteren;
  • Alleen de geselecteerde (Italiaanse) provincies, voor deze optie zal het systeem ons de mogelijkheid geven om bepaalde provincies te selecteren;
  • Alles behalve de geselecteerde (Italiaanse) provincies, zoals bij de vorige optie zal het systeem ons ook voor deze optie de mogelijkheid geven om bepaalde provincies te selecteren.

Als we verder scrollen op de pagina naar de items “Minimale uitgave” en “Maximale uitgave”, kunnen we een totaal van het winkelwagentje bepalen waaronder het niet mogelijk is om de verzendmethode die we aan het creëren zijn te gebruiken, en een totaal van het winkelwagentje boven welke het niet mogelijk is om de verzendmethode te gebruiken. Bovendien kunnen we bij het item “Controle over” beslissen of de bedragen voor minimale en maximale uitgave inclusief of exclusief btw moeten worden beschouwd.

Bij het item “Beperking artikelen” geeft het systeem ons de mogelijkheid om de verzendmethode die we aan het creëren zijn beschikbaar te stellen voor bepaalde artikelen of deze uit te sluiten voor bepaalde artikelen.

Ten slotte kunnen we onder de sectie “Klantenbeperkingen” beslissen of we de verzending naar bepaalde klanten die al in het klantenbestand van Framework360 staan, willen beperken of uitsluiten.

We herinneren eraan dat klanten kunnen worden toegevoegd aan de sectie “Klanten” die toegankelijk is via de gelijknamige optie in de zijbalk van Framework360, zoals weergegeven in de afbeelding:

 

 

 

 

 

 

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.