Binnen deze gids gaan we bekijken hoe we direct contact kunnen opnemen met een klant via sms vanaf het Framework360-platform.
Stap 1: Laten we de klantgegevens aanmaken
Als eerste gaan we naar de optie Klanten in het hoofdmenu van Framework360.
Op dit punt kunnen we door op de groene knop rechtsboven Toevoegen te klikken handmatig een klantenbestand aanmaken met de gegevens van de klant.
Om in detail te ontdekken hoe je een klantenbestand kunt aanmaken, nodig ik je uit om de speciale gids te raadplegen hier te klikken.
Laten we ons herinneren dat om later een bericht naar onze klant te kunnen sturen, er een mobiel nummer aanwezig moet zijn in de gegevens.
Stap 2: Stuur een sms naar de klant vanuit het Klant formulier
Nadat we de gegevens van onze klant hebben aangemaakt, kunnen we altijd binnen de optie Klanten in het hoofdmenu van framework360 gaan kijken door op de naam van de klant te klikken.
Stap 3: Stuur een sms naar de klant vanuit het Boodschappen
We kunnen een sms naar onze klant rechtstreeks vanuit Framework360 sturen, ook via het formulier Boodschappen.
Om de sms te verzenden via het formulier Boodschappen, moeten we naar het hoofdmenu van Framework360 gaan en klikken op de optie Boodschappen.
Op dit punt klikken we op de blauwe knop Nieuw bericht en selecteren we, via het dropdownmenu, of we een sms, een e-mail of een pushmelding willen versturen.
Na het selecteren van de verzending van een sms, moeten we de klantenregistratie selecteren waaraan we het bericht willen sturen via de optie Selecteer ontvanger.
Op dit punt hoeven we alleen nog maar het onderwerp van het gesprek, de inhoud van het bericht in te voeren en op de groene knop rechtsonder Verzenden te klikken.