In deze gids gaan we bekijken hoe we conversieacties naar het advertentieplatform van Facebook kunnen sturen om de conversies op onze website te volgen.
Laten we nu zien hoe we in een paar eenvoudige stappen de automatisering van het verzenden van acties naar Facebook kunnen instellen met Framework360.
Stap 1: Laten we naar ons Web Tracking-project gaan
Als eerste moeten we naar de sectie Web Tracking in het hoofdmenu van Framework360 gaan, eenmaal binnen krijgen we toegang tot ons project of maken we een nieuw project aan via de knop Toevoegen rechtsboven.
Om te begrijpen hoe je een Web Tracking-project maakt, heb ik een speciale gids gemaakt die je kunt vinden door hier te klikken.
Stap 2: laten we de Facebook Tracking Gegevens invoeren
In deze gids zullen we bekijken hoe we de Facebook Tracking kunnen instellen die we onder de term Tracking Gegevens zullen vinden, zoals benadrukt in het kader van de onderstaande afbeelding:
We merken op dat Framework360 ons vraagt om, om de Facebook Tracking in te stellen, drie parameters in te voeren:
- Facebook Pixel ID
- Facebook Access Token
- Test ID
Stap 3: Laten we de Facebook Pixel ID invoeren
Om de Facebook Pixel ID in te voeren, moeten we eerst via het Facebook-platform onze Pixel aanmaken.
Laten we toegang krijgen tot de Facebook Business Manager en via de optie Evenementbeheer de Facebook Pixel aanmaken.
Zodra de pixel is aangemaakt, gaan we naar de optie Instellingen en kopiëren we het Pixel-ID.
Nu hoeft u alleen maar de gekopieerde ID in te voeren op Framework360 in het veld van ons Tracking-project ID Facebook Pixel.
Stap 4: Laten we de Access Token Facebook invoeren
Na de IOS 14.5 update heeft Facebook veel meer moeite om conversies te traceren met Java Script, daarom raad ik je aan om de API's te gebruiken.
Om de Access Token te configureren, moeten we altijd naar Facebook gaan in de sectie Instellingen van de Pixel, hier zullen we de optie Api Conversions vinden.
Klik op dit moment op Genereer een toegangstoken.
Zodra de Token is gegenereerd, hoeven we alleen maar te kopiëren en in te voegen in het desbetreffende veld van ons Tracking-project op Framework360.
Stap 4: Laten we het Test ID invoeren
De laatste stap die we moeten nemen om de configuratie van de Facebook Tracking te voltooien, is het invoeren van de Test ID.
Om de Test ID in te voeren, gaan we naar Facebook in de sectie van de Pixel Test de evenementen.
Laten we nu de testcode kopiëren.
En plak het uiteindelijk in het toegewezen veld van ons Tracking-project op Framework360.
Stap 5: Stel het doel in dat we willen volgen
Op dit punt hebben we de conversietracking ingesteld om naar Facebook te sturen.
Om het werk te voltooien, moeten we nog één simpele handeling verrichten: het doel configureren dat Framework360 voor ons moet volgen.
Allereerst moeten we teruggaan naar ons Tracking-project en naar de sectie Doelen gaan.
Zodra we binnen zijn, moeten we Activeren het doel dat we willen volgen (ik herinner je eraan dat ik een speciale gids heb gemaakt over hoe je een Tracking-project kunt maken die je kunt raadplegen
klik hier).Nadat we het doel onderaan de pagina hebben geactiveerd, verschijnt er een box met Doelvoorkeuren, waarin Framework360 ons de mogelijkheid biedt om Tracking van derden in te schakelen. Om de functie in te schakelen, moet je het vakje bij Inschakelen aanvinken zoals weergegeven in de afbeelding: