Een checkout instellen

Binnen deze gids gaan we bekijken hoe we een checkout kunnen instellen met Framework360.

 

Wat is een checkout?

Een checkout is het laatste deel van een e-commerce website dat de klant in staat stelt om de producten die hij eerder in het winkelwagentje heeft geplaatst of die hij van plan is aan te schaffen, aan te kopen.

Laten we nu begrijpen hoe we in een paar eenvoudige stappen een checkout kunnen instellen.

 

Stap 1: Laten we onze checkout creëren

Allereerst moeten we naar de optie in het hoofdmenu van Framework360 Checkout gaan door de volgende stappen te volgen:

Website > Checkout

Op dit punt kunnen we de checkout die Framework360 heeft gemaakt tijdens de installatie van de omgeving aanpassen of een nieuwe checkout creëren. Om de checkout die door Framework360 is aangemaakt te wijzigen, hoeven we alleen maar op de checkout te klikken.

  1. Inhoud
  2. Winkelwagentje
  3. Kruisverkoop

 

Stap 2: Gebied Inhoud

Binnen het gebied Inhoud kunnen we als eerste de naam instellen die we aan onze checkout willen geven en het minimum bedrag, dat wil zeggen, het minimale bedrag dat de klant moet invoeren in het winkelwagentje om door te gaan met betalen, meestal wordt dit veld vrijgelaten zodat de klant de mogelijkheid heeft om producten voor elk bedrag aan te schaffen.

Vervolgens, terwijl we de pagina van het ’gebied Inhoud scrollen, hebben we de mogelijkheid om elke sectie in te stellen die aan onze gebruiker zal verschijnen zodra deze toegang heeft gekregen tot de checkout, namelijk:

  • Klantgegevens
  • Facturatiegegevens
  • Verzendgegevens
  • Selectie van hoeveelheden
  • Verzendmethode
  • Betaling
  • Orderoverzicht

Voor elk van de hierboven genoemde secties biedt Framework360 ons de mogelijkheid om te selecteren wélke velden moeten verschijnen voor de klant om in te vullen en welke daarvan verplicht ingevuld moeten worden en welke optioneel.

Om een veld te selecteren, zouden we op het vinkje naast het veld moeten klikken, terwijl we om te beslissen of het veld verplicht moet zijn of niet, alleen maar op het hangslotje hoeven te klikken, dat ook naast het veld is geplaatst, respectievelijk gesloten (het hangslotje wordt rood) of open (het hangslotje wordt groen).

Zoals we in de volgende afbeelding kunnen zien, zijn alle vier de weergegeven velden geselecteerd, dus zal de klant alle velden die moeten worden ingevuld bekijken, maar slechts de eerste drie van hen zijn verplicht om in te vullen, terwijl het veld Telefoon vrij is gelaten.

Bovendien, naast het beslissen welke velden aanwezig zijn binnen de secties die onze klant kan bekijken, kunnen we ook kiezen welke secties de klant wel of niet moet bekijken. Dit kan op dezelfde manier worden gedaan als bij de velden, door al dan niet het vinkje naast de naam van de sectie te selecteren, zoals weergegeven in de afbeelding:

Laten we nu specifiek bekijken waar de bovenstaande secties naar verwijzen.

 

SECTIE KLIENTGEGEVENS

De sectie klantgegevens è de eerste sectie die door onze gebruiker wordt weergegeven, in deze sectie verschijnen de persoonlijke gegevens die onze gebruiker moet invoeren.

Zoals we kunnen zien in de vorige afbeelding van Framework360, geeft het ons niet alleen de mogelijkheid om te beslissen welke velden aan de klant moeten worden getoond en hoeveel daarvan verplicht moeten zijn, maar het biedt ons ook de mogelijkheid om te beslissen of de gebruiker als gast kan doorgaan met zijn aankoop zonder zich op de site te registreren. Om deze mogelijkheid in te schakelen, moeten we de knop Doorgaan zonder je te registreren.

Bovendien kunnen we binnen de sectie Klantgegevens via de optie instellingen de functionaliteit inschakelen die de klant in staat stelt, voor het geval hij zich eerder op de site heeft geregistreerd, in te loggen of, in het geval dat de klant zich nog niet heeft geregistreerd, zich te registreren; we kunnen bovendien beslissen of Framework360, in het geval van registratie, de inloggegevens automatisch moet genereren, dat wil zeggen, de klant per e-mail het wachtwoord moet sturen dat hij moet invoeren om toegang te krijgen tot de website.

Tenslotte kunnen we altijd binnen de optie Instellingen een bericht selecteren dat de klant automatisch kan zien (een voorbeeld van een bericht zou kunnen zijn “Je ontvangt het wachtwoord voor toegang tot je account per e-mail”).

 

SECTIE FACTURATIEGEGEVENS

De sectie Facturatiegegevens staat de klant toe om zijn gegevens in te voeren die op de factuur moeten worden opgenomen.

Ook voor deze sectie kunnen we via de optie instellingen een bericht definiëren dat de klant automatisch zal zien.

 

SECTIE VERZENDGEGEVENS

Binnen de sectie Verzendgegevens kan de klant de gegevens invoeren waarnaar het pakket daadwerkelijk moet worden verzonden als deze anders zijn dan de Facturatiegegevens.

 

SECTIE KIES DE HOEVEELHEID

Via deze sectie heeft de klant de mogelijkheid om de hoeveelheden van de producten in de winkelwagentje te selecteren.

 

SECTIE VERZENDMETHODE

Binnen de sectie Verzendmethode zal er de mogelijkheid zijn om een verzendmethode in te voeren.

Om de verzendmethoden te beheren hoeven we alleen maar naar het item Verzendingen in het hoofdmenu van Framework360 te gaan, door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > Verkoop > Verzendingen

Binnen het item Verzendingen zullen we alle verzendingen vinden die we hebben aangemaakt, in deze sectie hebben we ook de mogelijkheid om al gemaakte verzendingen te bewerken of nieuwe te creëren.

 

SECTIE BETAALMETHODE

Binnen de sectie Betaalmethoden is er de mogelijkheid om de betaalmethode te kiezen en om bestelnotities in te voeren.

Om de betaalmethoden te beheren, moeten we naar het onderdeel Betalingen in het hoofdmenu van Framework360 gaan door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > Verkoop > Betalingen

Binnen het onderdeel Betalingen kunnen we besluiten om Fysieke betalingen in te voeren, als we Framework360 als een kassa willen gebruiken, of Webbetalingen en beslissen welke webbetaling we willen invoeren (bijv. Stripe of PayPal).

 

SECTIE BESTELLINGSOVERZICHT

In de sectie Bestellingsoverzicht zal de klant een samenvatting van alle ingevoerde gegevens zien.

 

Stap 3: Gebied winkelwagentje

Binnen het gebied winkelwagentje kunnen we kiezen of de producten uit de sessie moeten worden gehaald of handmatig geselecteerd.

De mogelijkheid om producten uit de sessie te halen kan alleen worden gebruikt als de website een e-commerce is, omdat deze modus het mogelijk maakt om producten toe te voegen via de klassieke knop Aan winkelwagentje toevoegen, zodat de gebruiker, eenmaal bij het afrekenen, alle producten die hij tijdens het browsen op onze website aan het winkelwagentje heeft toegevoegd, terugvindt.

Terwijl, op het moment dat we de functie handmatig selecteren inschakelen, zijn wij in de configuratiefase van de checkout degene die de producten invoert die in de checkout moeten verschijnen.

We kunnen kiezen of we de functie Neem uit sessie of Handmatig selecteren willen gebruiken via de optie Oorsprong winkelwagentje.

 

 

Stap 4: Gebied Kruisverkoop

In het Cross Sell gebied kunnen we een extra checkout-scherm instellen waar we de klant aanvullende producten aanbevelen die gerelateerd zijn aan de producten die hij van plan is te kopen.

Schermata Framework360 - Impostare un checkout

Om de producten in te voeren, zoals vermeld in de sectie Oorsprong winkelwagentje, kunnen we beslissen of we de producten handmatig selecteren of ze erven van het winkelwagentje.

Schermata Framework360 - Impostare un checkout

Als we besluiten de functie Handmatig selecteren te gebruiken, zullen wij beslissen welke producten de klant zal zien.

Als we echter de functie Erf van producten in het winkelwagentje gebruiken, moeten de producten in de e-commerce plug-in worden ingevoerd. Nadat we de plug-in hebben geïnstalleerd, moeten we naar de sectie Producten in het hoofdmenu van Framework360 gaan door de volgende stappen te volgen:

Ecommerce > Producten

Op dit punt moeten we elk product selecteren en vervolgens naar het gebied Gerelateerde Artikelen gaan; eenmaal binnen moeten we de producten invoegen die we willen laten zien in de Kruisverkoop aan de klant die heeft besloten om het geselecteerde product bij ons te kopen; laten we duidelijk maken dat alle producten eerder op de site moeten zijn ingevoerd via de e-commerce plug-in.

Zoals ik je eerder vertelde, is de e-commerce plug-in niet vanaf het begin op de site aanwezig en moet deze worden geïnstalleerd door naar het hoofdmenu van Framework360 te gaan en naar Plugin te gaan door de volgende stappen te volgen:

Personalisatie > Plugin

Ecommerce en installeren we deze.

Wanneer is het nodig om de e-commerce plugin te installeren?

Vaak stellen klanten me deze vraag, de e-commerce plugin maakt het beheer van producten veel gemakkelijker, dus ik raad je aan deze te installeren op het moment dat je veel producten op de site wilt invoegen.

 

Stap 5: voeg de checkout toe aan de pagina van onze website

De laatste stap die moet worden uitgevoerd is om door het hoofdmenu van Framework360 te gaan naar de optie Pagina's volgens de volgende stappen:

Website > Pagina's

Op dit punt gaan we een nieuwe pagina maken, vervolgens klikken we op de knop Voeg een rij toe en gaan we de rij aanpassen met de Visual Builder.

Binnen de Visual Builder gaan we naar Betalingen en selecteren we de Form checkout die we in de zojuist gemaakte rij moeten slepen zoals weergegeven in de afbeelding:

Zodra we het Form checkout hebben toegevoegd, geeft Framework360 ons de mogelijkheid om een van de gemaakte checkouts te selecteren, wij zullen de checkout die we hebben gemaakt invoegen. Op dit punt hoeven we alleen maar op Pagina opslaan te klikken en onze checkout is voltooid en toegevoegd aan de webpagina!

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.