In deze gids gaan we bekijken hoe je een formulier kunt maken via het platform FRAMEWORK360.

 

Wat is een Formulier?

Laten we met de basis beginnen, een formulier is een document dat kan worden gebruikt als contactformulier of als aanvraagformulier, met andere woorden, we hebben het over het klassieke formulier waar je je gegevens invoert zoals bijvoorbeeld naam, achternaam, e-mail of telefoonnummer.

 

Laten we beginnen!

Goed, nu zijn we klaar om te zien hoe we ons formulier kunnen maken!

Het eerste wat je moet doen, zoals weergegeven in de afbeelding hieronder, is naar het menu aan de linkerkant van het scherm te gaan, waar je de optie “Inhoud” zult vinden waarvan de optie “Formulier” deel uitmaakt. Klik op “Formulier”.

Eenmaal binnen in het scherm van het formulier moet je op de knop “Toevoegen” klikken die zich rechtsboven bevindt.

Eenmaal toegevoegd, zullen we voor 3 macrosecties staan (zoals weergegeven in de afbeelding):

  • Algemeen
  • Acties
  • Evenementen

Nu gaan we elke sectie analyseren om te begrijpen waarvoor ze dienen en hoe we ze het beste kunnen gebruiken voor het maken van ons formulier.

 

Wat kunnen we doen met de sectie “Algemeen”?

In de sectie “Algemeen” is het eerste wat we kunnen doen, een naam aan ons formulier geven. Vergeet niet te controleren of er een vinkje staat bij “actief”, zoals weergegeven in de onderstaande afbeelding.

Als we de pagina doorscrollen, zullen we de “Zichtbare velden” instellen.

De “Zichtbare velden” vertegenwoordigen de velden waar de bezoeker de gegevens zal invoeren die je wilt aanvragen.

Laten we samen begrijpen wat de stappen zijn die je moet nemen voor het maken van je velden, met als voorbeeld het maken van het veld “Naam” waar de bezoeker zijn naam zal invoeren.

Als eerste zullen we de naam van het veld toevoegen, dat in ons voorbeeld “Naam” zal zijn. Vervolgens gaan we het type veld definiëren, het type veld zal “invoer” zijn en we zullen in het vakje “Type Invoer” definiëren wat voor soort invoer we nodig hebben, in ons voorbeeld zal het type invoer “text” zijn omdat onze bezoeker zijn naam moet typen.

In de onderstaande afbeelding laat ik je zien hoe de pagina eruit zal zien zodra deze eerste drie eenvoudige parameters zijn ingesteld:

 

Op dit punt, om de configuratie van ons veld te voltooien, kunnen we andere parameters invoegen zoals de “Placeholder”, dat wil zeggen, de tekst die transparant verschijnt waar jouw bezoeker zijn naam moet toevoegen, of we kunnen de verplichting van het veld toevoegen.

Zodra we alle parameters hebben ingevoerd die we nodig hebben, klikken we op de optie rechts “Veld toevoegen”.

Goed, ga nu op dezelfde manier verder voor alle velden die je interesseren, zoals Achternaam, E-mail, Telefoonnummer, enzovoort...

Wat kunnen we doen met de sectie “Acties”?

Op dit punt verplaatsen we ons naar het macrogebied “Acties”. Zodra we op acties klikken, zal het systeem ons de mogelijkheid geven om verschillende functies te selecteren:

  • Klant Registreren
  • Nieuwsbrief Aanmelding
  • Algemene Aanvraag
  • Automatisch Antwoord

Door de functie “Klant Registreren” te activeren, zoals weergegeven in de bovenstaande afbeelding, krijg je de mogelijkheid om de gegevens die door de bezoeker zijn verstrekt te registreren in de klantenlijst (de lijst die je aan de linkerkant van het scherm boven de optie “Inhoud” vindt).

Door op “Klant Registreren” te klikken, hoef je alleen maar een overeenkomst te creëren tussen de velden die eerder zijn aangemaakt in de sectie “Algemeen” en de gegevens die op deze pagina worden gevraagd; om het duidelijker te maken, laten we een voorbeeld geven: de software in dit gebied zal je vragen waar je de naam van de bezoeker kunt vinden en via een dropdownmenu, waar de eerder aangemaakte velden aanwezig zijn, moet je het veld “Naam” selecteren.

Via de sectie “Acties” kunnen we ook besluiten om een “Algemene Verzoek” te activeren.

Met de sectie “Algemene Verzoek” kunnen we automatisch een e-mail versturen wanneer zich een gebeurtenis voordoet, de gebeurtenis kan het verzoek om contact of het verzoek om een offerte zijn.

In deze sectie zal de software, op dezelfde manier als gezien met de functie “Klanten Registreren”, ons vragen om de koppeling tussen de gevraagde gegevens en de zichtbare velden in het formulier.

De software zal ons ook de mogelijkheid bieden om zowel een e-mail aan te passen in geval van succes als in geval van fout.

Een andere functie die we kunnen activeren è de Inschrijving voor de nieuwsbrief

Ook voor de inschrijving voor de nieuwsbrief moeten we een synchronisatie van de velden uitvoeren zoals eerder gezien en beslissen of we willen putten uit een statische lijst (al gemaakt) of een dynamische lijst. 

Door het activeren van de “Automatische Antwoord”, kun je bijvoorbeeld een bedankpagina maken die aan jouw bezoeker verschijnt zodra hij zijn gegevens heeft achtergelaten, de software zal je op een zeer gemakkelijke manier in staat stellen om een template voor jouw automatische antwoordscherm te maken.

Wat kunnen we doen met de sectie “Evenementen”?

In het macrogebied “Evenementen” hebben we de mogelijkheid om een gepersonaliseerde JavaScript in te voegen vóór het verzenden, na het verzenden, bij het wijzigen van de invoerwaarde of vóór het bevestigingsbericht.

Dit gebied stelt degenen met kennis van programmeertalen in staat om elke inhoud (zoals een popup) te creëren via een JavaScript op een van de net genoemde momenten.

Laten we de “Verzendgeschiedenis” bekijken

De laatste functie die we gaan bekijken is de mogelijkheid om toegang te krijgen tot de sectie “Verzendgeschiedenis” waarvan de toegangsknop rechtsboven staat zoals afgebeeld in de afbeelding:

Via de “Verzendgeschiedenis” hebben we de mogelijkheid om alle verzoeken te bekijken die zijn verzonden via dit specifieke formulier.

Belangrijk! 

Zodra je het formulier hebt gemaakt, moet je het op de pagina plaatsen waar je wilt dat het verschijnt.

Allereerst moet je het gemaakte formulier opslaan met de bijbehorende knop:

 Zodra het formulier is opgeslagen, moeten we naar: Inhoud -> Pagina's gaan.

Op dit punt verschijnt de lijst met aanwezige pagina's, nu zullen we de pagina selecteren waarop we het formulier willen invoegen of we zullen een nieuwe maken.

Zodra we de pagina hebben geselecteerd, zullen we inhoud toevoegen en het eerder door ons gemaakte formulier selecteren door de volgende stappen te volgen:

 We selecteren op “Rij Toevoegen” 

 We selecteren op “Inhoud Toevoegen”

Nu klikken we op “Formulier” 

En we gaan het formulier selecteren dat we eerder hebben gemaakt

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.