Met deze gids gaan we bekijken hoe we een gebruiker kunnen toevoegen die toegang heeft tot ons Framework360-platform. Deze operatie kan bijvoorbeeld worden uitgevoerd om een van onze medewerkers toegang te geven tot het platform.
Laten we een Nieuwe Gebruiker Aanmaken
Om een nieuwe gebruiker aan te maken, moeten we naar het hoofdmenu van Framework360 gaan en de volgende stappen uitvoeren:
Instellingen > Gebruikers en Toestemmingen > Gebruikers
Nu gaan we klikken op Toevoegen (zoals benadrukt in de vorige afbeelding).
Op dit punt zal er een scherm openen, verdeeld in drie macrogebieden (Account, Sociaal, Inloggen en Toestemmingen), waarmee we zouden kunnen alle gegevens en functies van de gebruiker personaliseren die we willen toevoegen.
We zullen ons concentreren op de verplichte velden in het Account-gebied en op de velden in het Login en Toestemmingen-gebied, aangezien de overige velden rechtstreeks door de gebruiker gepersonaliseerd kunnen worden zodra ze binnen het platform zijn.
Sectie Account
Met de sectie Account kunnen we de algemene informatie van onze gebruiker definiëren.
In deze sectie zullen we de verplichte velden invoeren, dat wil zeggen, we zullen Voornaam, Achternaam en E-mail van onze gebruiker invoeren.
Zorg ervoor dat we altijd de gegevens van de sectie opslaan (via de knop rechtsboven zoals weergegeven in de afbeelding) voordat we naar de volgende sectie gaan.
Sectie Inloggen en Toestemmingen
Laten we nu de sectie Inloggen en Toestemmingen personaliseren, in deze sectie zullen we definiëren wat de functies zijn die onze gebruiker zal kunnen gebruiken op Framework360.
Als eerste zullen we het Niveau selecteren dat onze gebruiker moet hebben zoals weergegeven in de afbeelding:
De software biedt ons de mogelijkheid om als Standaard Rol de rol Admin in te voeren, met deze rol kan onze gebruiker alle functionaliteiten van onze Framework360-omgeving beheren.
Het platform biedt ons ook de mogelijkheid om Aangepaste Rollen te creëren waarmee we kunnen beslissen welke functionaliteiten de gebruiker kan benaderen. Om dit te doen moeten we naar de suboptie van het hoofdmenu Rollen en Toestemmingen gaan, maar daar zullen we zo meteen gedetailleerd op ingaan!
Door de rol Admin te selecteren, kunnen we vervolgens het wachtwoord bepalen waarmee onze gebruiker toegang kan krijgen en met de opties Actieve Gebruiker en Bevestigde E-mail (aan de rechterkant van het dropdown-menu waarmee we de rol van de gebruiker hebben geselecteerd) kunnen we beslissen of onze gebruiker al actief zal zijn en of hij zijn e-mail moet bevestigen of niet.
Eenmaal de configuratie voltooid is, kunnen we onze gebruiker vragen om toegang te krijgen tot het platform via de link waarmee wij toegang krijgen. De link kunnen we zien in de subsectie van het hoofdmenu Domeinen, om toegang te krijgen tot de sectie Domeinen moeten we naar het hoofdmenu gaan en de volgende stappen volgen:
Instellingen > Configuratie > Domeinen
Laten we Aangepaste Rollen Creëren
Zoals ik je eerder vertelde, kun je ook aangepaste rollen voor nieuwe gebruikers creëren waarmee je kunt bepalen welke functies zij wel of niet kunnen gebruiken.
Als eerste gaan we naar de subsectie Rollen en Rechten door naar het hoofdmenu te gaan en de volgende stappen te volgen:
Instellingen > Gebruikers en Rechten > Rollen en Rechten
Eenmaal binnen klikken we op de knop rechtsboven Toevoegen en we zullen voor het volgende scherm staan:
Op dit punt gaan we de naam invoeren die we willen voor de rol die we toevoegen, en als we willen kunnen we ook een beschrijving van de rol invoeren, in ons voorbeeld hebben we de rol “Buitenlandse Medewerker” genoemd.
Laten we nu naar het Toestemmingen gebied gaan via de knop die in de volgende afbeelding is gemarkeerd:
Eens binnen het Toestemmingen gebied staan we voor verschillende secties waarmee we zouden kunnen op een zeer analytische manier personaliseren wat onze gebruiker kan doen.
Met de eerste sectie genaamd Alleen Lezen Modus kunnen we beslissen dat onze gebruiker alleen de gegevens op de site kan bekijken, maar de inhoud niet kan wijzigen.
Binnen de sectie Gegevensweergave Nieuwe Gebruiker, daarentegen, kunnen we beslissen of de gebruiker alle gegevens met betrekking tot Klanten, Web Tracking, Verkoop en Bestanden kan zien, of alleen zijn eigen gegevens die altijd betrekking hebben op de net genoemde items.
We kunnen ook de Sidebar die onze gebruiker zal bekijken, personalizeren.
Om de Sidebar te wijzigen, zullen we de items die we willen dat onze gebruiker ziet, verplaatsen naar de kolom Huidig Menu van de sectie Menu voor Nieuwe Rol, terwijl we in de kolom Ongebruikte Items de items plaatsen die we niet willen laten zien, zoals weergegeven in de afbeelding:
Via de knop Voeg Scheidingselement Toe in de kolom Inhoud Toevoegen kunnen we een niet-klikbare scheiding toevoegen aan de Sidebar van onze gebruiker, misschien om de Sidebar intuïtiever en netter te maken.
Als we verder scrollen op de pagina Toestemmingen komen we de sectie Widget Dashboard Nieuwe Rol tegen, waar we kunnen beslissen welke widgets, aanwezig in het dashboard, onze gebruiker kan bekijken.