Hoe contactformulieren te maken

Hoe contactformulieren te maken

Als je een website hebt, is het waarschijnlijk dat je de noodzaak hebt gehad om een aangepast contactformulier te maken, zodat je benaderd kunt worden door bezoekers of voor leadgeneratie.

Er zijn verschillende sites die dit soort diensten aanbieden, velen hebben een gratis versie, anderen daarentegen, met meer opties zijn betaald. 

Het belangrijkste doel van een site is om het contactformulier in te vullen door de gebruiker; daarom is het erg belangrijk dat het formulier zo aantrekkelijk mogelijk is, aangezien een efficiënt formulier de conversies met meer dan 100% kan verhogen. Vaak is het alleen nodig om enkele kleine aanpassingen aan het contactformulier te doen om hogere conversies te krijgen, oftewel een groter aantal ingevulde formulieren.

Hoe de gebruiker bij het contactformulier komt

Hoe de gebruiker bij het contactformulier komt

De gebruiker komt meestal bij het contactformulier omdat hij of zij is aangetrokken door een aanbieding of een product. Een goede regel om te hebben een Een efficiënte website is proberen de bezoeker te verwelkomen, oftewel interesse te wekken die hem aanzet om meer te ontdekken; maar daarna is het noodzakelijk om de gebruiker naar het formulier te leiden.

Op het moment dat de gebruiker bij het formulier aankomt, is zijn interesse gewekt en is hij dus bereid om zijn gegevens achter te laten door het invullen van het formulier.

Hoe maak je een efficiënt contactformulier

Hoe maak je een efficiënt contactformulier

Om een efficiënt formulier te maken, is het belangrijk dat het voldoet aan enkele regels die de effectiviteit ervan verhogen; om dit te doen moet een contactformulier voornamelijk:

  • Aangenaam zijn
  • Eenvoudig in te vullen
  • Interessant zijn

Eenvoudig contactformulier

Een eenvoudig contactformulier met weinig invoervelden is essentieel, omdat het ook minder ervaren bezoekers in staat stelt om geen problemen te ondervinden bij het invullen. Bovendien is de tijd die bezoekers op een site doorbrengen meestal erg kort, dus de tijd om bezoekers te overtuigen om het formulier in te vullen is beperkt.

Om een formulier effectief te maken, en dus om te converteren, is het noodzakelijk dat de velden zijn:

  • Weinig
  • Direct
  • Adequaat

De mogelijke velden die in een contactformulier kunnen worden opgenomen zijn de volgende: 

  • Naam: ook al is het niet altijd nodig, het laat de gebruiker zich als persoon voelen en zorgt dus voor een groei van vertrouwen in de site;
  • E-mail: is een van de fundamentele velden, omdat het de verdere gesprekken met de bezoeker en dus potentiële klant garandeert;
  • Telefoonnummer: dit veld is aan de ene kant belangrijk om op te nemen omdat het het bedrijf in staat stelt om de gebruiker ook telefonisch te contacteren, maar aan de andere kant kan het voor de bezoeker informatie zijn die hij of zij liever niet vrijgeeft;
  • Boodschap: is een zeer belangrijk onderdeel van het formulier, omdat het de gebruiker in staat stelt zijn of haar interesse in een product of dienst te uiten, om informatie of verduidelijkingen te vragen. Bovendien heeft het bedrijf op deze manier meer informatie over de potentiële klant, wat nuttig kan zijn voor toekomstige contacten.

Wat gebeurt er na het indienen van het contactformulier

Wat gebeurt er na het indienen van het contactformulier

Wanneer de bezoeker van een webpagina het contactformulier heeft ingevuld en ingediend, kan het gebeuren dat: de gebruiker wordt doorverwezen naar een bedankpagina of er verschijnt een popup van succes voor het indienen van het formulier.

De eerste oplossing, namelijk een bedankpagina, is veel beter dan de tweede oplossing, omdat:

  • De bedankpagina na het indienen van het formulier stelt de gebruiker gerust;
  • Dankzij deze pagina is het mogelijk om de bezoeker naar andere inhoud of producten te leiden en dit maakt het mogelijk om zijn verblijf op de site voort te zetten;
  • Het is mogelijk om deze pagina te traceren, zodat we de conversies kunnen analyseren en ontdekken wat de gebruiker heeft doen besluiten om in te dienen. contactformulier.  

Hoe een contactformulier te maken met Framework360

Hoe een contactformulier te maken met Framework360

Dankzij Framework360 is het maken van contactformulieren eenvoudig, enkele voordelen die je kunt vinden:

  • Extreem vereenvoudigde formulieren
  • Mogelijkheid om de formulieren visueel te creëren, door velden te slepen en de acties in te stellen die het formulier moet uitvoeren
  • Vereenvoudigde responsiviteit, met één klik maak je het contactformulier responsief voor zowel tablet als mobiel
  • Je kunt de contactformulieren snel beheren
  • Met slechts één klik kun je nieuwe velden toevoegen

Probeer framework360 gratis

Een contactformulier optimaal maken kan nuttig zijn om een eenvoudige bezoeker in een potentiële klant te transformeren.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken op het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.