Hoe contentmarketing te doen

Hoe contentmarketing te doen

Content marketing is een van de technieken die een bedrijf moet overwegen in zijn communicatiestrategie om uitstekende resultaten te behalen.

Dit type activiteit omvat een fase van creatie van inhoud en een fase van verspreiding, om de geïdentificeerde doelgroep te bereiken.

Hoe succesvol te zijn met content marketing

Hoe succesvol te zijn met content marketing

Om succes te hebben, is het belangrijker om op de kwaliteit van de inhoud te focussen dan op de kwantiteit, omdat een overmatig aantal inhoud kan leiden tot verveling of zelfs verstoring van gebruikers; bovendien is het noodzakelijk dat elke gemaakte inhoud twee fundamentele principes bevat in de digitale wereld, namelijk educatie en entertainment.

Hoe gebruikers te onderwijzen en te vermaken

Gebruikers willen worden onderwezen, dat wil zeggen, ze zoeken vaak op zoekmachines naar hoe dingen te doen, de technische term voor dit soort zoekopdrachten op Google is

query know.

Als een bedrijf besluit om educatieve inhoud te creëren, kan het zich positioneren als expert in een specifieke sector, waardoor het vertrouwen van de gebruikers wordt bevorderd.

Wanneer er educatieve inhoud wordt gemaakt, moet het doel altijd zijn om echt te proberen de doelgroep te helpen.

Verschillende merken, kiezen ervoor om hun gebruikers online te vermaken door het team, de passie en het uiteindelijke doel van hun bedrijf te tonen, waardoor er een synergie met de gebruikers ontstaat, en ze proberen alles echter te maken, wat meer waarde toevoegt aan het zogenaamde storytelling-element.

Wat echter belangrijk is om te onthouden, is dat je ’vermaak niet moet verwarren met plezier.

Hoe een efficiënte contentmarketingstrategie te creëren

Hoe een efficiënte contentmarketingstrategie te creëren

Door middel van een contentmarketing strategie publiceert een bedrijf online inhoud, zoals een blogpost of een Instagram Stories, zodat deze met elkaar in overeenstemming zijn, waardoor het mogelijk wordt nieuwe klanten aan te trekken.

Het zal natuurlijk onwaarschijnlijk zijn om een algemene gids voor alle strategieën te definiëren, aangezien ze verschillende soorten benaderingen kunnen hebben, elk verschillend van de ander, voor verschillende doelen.

Echter, om een strategie te schetsen die werkt, naast het produceren van effectieve en kwalitatieve geschreven en visuele inhoud, moet aandacht worden besteed aan verschillende aspecten, samengevat in vragen:

  • Wat voor voordelen kan contentmarketing bieden voor de activiteit?
  • Op welk type gebruikers moet men zich richten?
  • Hoe het publiek te interesseren?
  • Hoe de behaalde resultaten te meten?

Hoe de doelgroep te schetsen 

Het bepalen van de doelgroep is de eerste stap naar het creëren van een strategie. Inhoud maken betekent eerst en vooral zich richten op een ideaal publiek.

In content marketing is het niet mogelijk om iedereen aan te spreken, omdat dit vrij onproductief en kostbaar zou zijn; het is namelijk noodzakelijk om je eigen doelgroep te bestuderen, alleen op deze manier is het mogelijk om de tone of voice te definiëren die gebruikt moet worden voor het maken van inhoud die geschikt is voor de doelgroep.

Om dit aspect te definiëren kun je ook verwijzen naar wat de missie van het bedrijf is.

Hoe gebruikers te betrekken 

Nadat de doelstellingen en de doelgroep zijn gedefinieerd, zal het voor een bedrijf eenvoudiger zijn om zich voor te stellen hoe het zijn ideale publiek kan betrekken en laten interageren met de inhoud.

Elke activiteit van contentmarketing zou moeten inspelen op een behoefte, probleem of vraag van de doelgroep, en moet in staat zijn om de klantreis te bevorderen en daarmee de daaruit voortvloeiende conversies.

Hoe de inhoud te definiëren die geproduceerd moet worden 

Binnen een contentmarketingstrategie is het mogelijk om verschillende soorten inhoud te produceren; laten we samen ontdekken welke het meest geschikt kunnen zijn voor jouw strategie:  

  • Blog, nieuwsbrief: dit zijn beide veelgebruikte instrumenten door bedrijven om geschikte inhoud voor de doelgroep te verspreiden;
  • Foto, afbeeldingen: gebruikt binnen de visuele inhoud of dankzij het gebruik van mooie afbeeldingen of foto's;
  • Video: dit type inhoud wordt steeds belangrijker. Er kunnen zowel korte als langere en meer uitgewerkte video's worden gemaakt.
    De platforms die momenteel worden gebruikt voor de verspreiding van video's zijn YouTube, Facebook, Instagram, Tiktok.

Hoe resultaten te meten binnen een strategie 

Om de resultaten optimaal te meten, is het noodzakelijk om alle meetactiviteiten te plannen, zodat de gemaakte inhoud kan worden verbeterd.

Tot slot is het belangrijk om te onthouden dat de inhoud die wordt geproduceerd via een content marketing-strategie, altijd gericht moet zijn op doel van referentie, in feite is het alleen op deze manier è mogelijk om echte resultaten te behalen.

Content marketing met Framework360

Via het platform Framework360 zal de creatie van inhoud voor content marketing en het beheer ervan worden vergemakkelijkt door verschillende functies en secties die aanwezig zijn:

  • Maak inhoud dankzij de Blog: met een speciale plugin die je kunt installeren, kun je een blogsectie creëren waarin je tekstuele inhoud en meer kunt uploaden, gerelateerd aan wat je op je website behandelt en relevant is voor jouw bedrijf;
  • Benut de Marketingsectie: via deze sectie heb je de mogelijkheid om jouw inhoud te verspreiden via campagnes. Het platform geeft je de mogelijkheid om jouw klanten te groeperen door hun gegevens in te voeren op een klantenformulier, dat kan worden gebruikt om de ontvangers van jouw campagnes in te stellen, zoals bijvoorbeeld een Nieuwsbrief om klantloyaliteit te bevorderen. We raden je ook aan de korte gids op het YouTube kanaal te raadplegen om het potentieel van deze sectie optimaal te benutten;
  • Rapport: meet de resultaten van jouw bedrijf met de rapportsectie en evalueer de effectiviteit van jouw strategie op elk gebied, comfortabel vanaf één enkele weergavepagina.

Probeer Framework360 gratis!

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken op het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.