
Digital Marketing, in tegenstelling tot traditionele marketing, stelt ons in staat om de promotie te stimuleren met behulp van online technieken via advertentiecommunicatie.
Digital Marketing betekent zich bezighouden met verschillende gebieden van online communicatie, zoals:
- Marketing via e-mail;
- Beheer van sociale kanalen;
- Optimalisatie in termen van SEO voor een website;
- Digitale reclame (creatie van betaalde online marketingadvertenties).
Bedrijven die gebruikmaken van digitale marketingstrategieën kunnen tal van voordelen behalen, waaronder het vergroten van hun klantenbestand en het verhogen van hun autoriteit, oftewel hun merkbekendheid.
Digitale marketing: hoe te beginnen

Digitale Marketing omvat het creëren van efficiënte verbindingen tussen klanten en het bedrijf. Dit gebeurt voornamelijk via vijf componenten:
- Digitale apparaten: gebruikers gebruiken niet alleen de pc, maar ook tablets en smartphones om te interageren via websites;
- Digitale kanalen: deze interacties vinden voornamelijk plaats via sociale kanalen zoals Facebook, Instagram en LinkedIn;
- Digitale media: dit zijn alle acties die bedrijven ondernemen om door klanten gevonden te worden, zoals betaalde advertenties via sociale kanalen, e-mailmarketing en het strategisch gebruik van social media;
- Digitale gegevens: dit betreft de verzameling en analyse van gebruikersgegevens, die erg belangrijk zijn voor bedrijven, omdat zij kunnen helpen bij het creëren van gepersonaliseerde inhoud en voor doelgroepen;
- Digitale technologieën: dit zijn alle marketingtechnologieën die nodig zijn voor het ontwerpen van interactieve ervaringen op websites, voor de segmentatie van de doelgroep, voor het creëren van gepersonaliseerde campagnes en voor het toevoegen van conversiepercentages.
Waarom Digital Marketing doen

In vergelijking met traditionele marketing, die zich bezighoudt met het verspreiden van advertenties voornamelijk via traditionele media (zoals drukwerk, radio, televisie), gebeurt in digital marketing alles in de wereld van het online, voornamelijk via e-mail, video, sociale media.
Digitale marketing is dus van fundamenteel belang voor elk type bedrijf, om zowel zijn autoriteit als zijn business te vergroten.
Digital Marketing: hoe het werkt

Digital marketing wordt gerealiseerd door middel van een strategie, waarin niet alleen de doelstellingen worden gedefinieerd die moeten worden bereikt, maar ook de soorten kanalen en technieken die moeten worden gebruikt.
De belangrijkste factor die bepaalt welke soorten kanalen binnen een marketingstrategie digitaal, hangt af van het type dienst of product dat het bedrijf wil promoten en van de juiste analyse van de customer journey, oftewel het pad dat de potentiële klant volgt vanaf het moment dat hij voor het eerst kennismaakt met het bedrijf tot aan het moment van aankoop van het product.
Tussen de verschillende bestaande marketingstrategieën presenteren we de meest gebruikte.
Digitale Marketing: hoe kwaliteitsinhoud te bedenken
Inhoud zoals video's, foto's, blogposts, is erg belangrijk om verkeer naar de website en de sociale kanalen van een merk te genereren.
Om interessant en stimulerend te zijn, moet de inhoud een echte waarde voor de gebruikers vertegenwoordigen: nuttige informatie bieden, aanbiedingen of kortingen presenteren, emoties oproepen en, meer in het algemeen, aandacht trekken. de aandacht van de gebruiker.
Digitale Marketing: hoe een succesvolle e-commerce te creëren
Als binnen uw è een gedeelte is opgenomen dat gewijd is aan e-commerce, is het belangrijk dat elke productfiche daarin gedetailleerd is.
Het product moet inderdaad in al zijn details worden geïllustreerd en alle belangrijke technische informatie moet aanwezig zijn.
Elke productfiche moet bovendien omvatten:
- Titel, subtitel, productnaam, alles met zoekwoorden die door gebruikers worden gezocht;
- Informatie over verzending, prijzen en retouren;
- Duidelijke afbeeldingen, met opnames van het product vanuit meerdere hoeken.
Digitale Marketing: hoe websites te optimaliseren dankzij seo
De website van een bedrijf moet goed functioneren en moet geoptimaliseerd zijn voor SEO (Zoekmachineoptimalisatie).
SEO omvat een reeks nuttige technieken voor een website om hoger te worden gerangschikt in de resultaten van organische zoekopdrachten op zoekmachines, zoals Google.
Digitale Marketing: hoe zichtbaarheid te krijgen met google ads
Met Google Ads is het mogelijk om betaalde marketingcampagnes te creëren, die het mogelijk maken om meer zichtbaarheid voor het merk te genereren.
De betaalde advertenties gemaakt met Google Ads kunnen helpen verschillende klanten te bereiken, op basis van verschillende target-parameters zoals leeftijd, geslacht, locatie en taal.
Bovendien is het mogelijk om een budget voor uitgaven vast te stellen, de duur van een campagne en sleutelwoorden in de advertenties op te nemen. Ten slotte biedt het platform Google biedt nuttige tools om te begrijpen of een campagne wel of niet werkt.
Digitale Marketing: hoe sociale kanalen te gebruiken
De sociale media zijn een belangrijk communicatiekanaal voor bedrijven geworden.
Deze moeten namelijk niet alleen professioneel worden beheerd, maar moeten ook interessante inhoud voor de klanten bieden.
Een van de doelstellingen van deze strategie is om gebruikers direct in contact te brengen met het bedrijf.
De gebruiker gaat zo van een eenvoudige passieve toeschouwer naar een actieve rol in het communicatieproces van het bedrijf.
Digitale Marketing: hoe betaalde campagnes op sociale media te realiseren
Tegenwoordig bieden sociale kanalen de mogelijkheid om bepaalde tools te gebruiken om zeer nuttige betaalde campagnes voor bedrijven te creëren die:
- Ze willen belangrijke informatie communiceren naar een breed publiek;
- De fanbase van hun sociale pagina's vergroten;
- Online verkopen van producten of diensten.
Al deze acties kunnen worden gerealiseerd dankzij het creëren van specifieke campagnes en met de mogelijkheid om gebruikers nauwkeurig te targeten, via een reeks parameters zoals: interesses, leeftijd, locatie en gesproken taal.
resultaten oplevert.
Digitale Marketing: hoe resultaten te meten
Elke strategie die op sociale media of het web wordt toegepast, kan worden gemeten en geanalyseerd met behulp van speciale tools.
Sommige van deze tools zoals Google Analytics, Facebook of Instagram Insight, zijn gratis en stellen je in staat om de efficiëntie van berichten, betaalde campagnes en andere parameters te analyseren door gebruik te maken van verschillende kpi (Key Performance Indicator).
De gemeten gegevens die je kunt analyseren zijn talrijk, dus het is beter om enkele specifieke te kiezen.
Het evalueren en meten van resultaten è een zeer belangrijke activiteit, vaak onderschat, maar die è in werkelijkheid onmisbaar is om de gestelde doelstellingen te bereiken.
De aspecten om te overwegen bij het doen van digital marketing zijn talrijk, maar als ze goed binnen een doordachte strategie worden opgenomen, kunnen ze een bedrijf een toegevoegde waarde geven en vooral uitstekende resultaten opleveren.
Doe digitale Marketing met Framework360

Framework360 è het meest complete innovatieve platform voor digitale marketing, en daarom zal het je helpen om je marketingoperatie zo goed mogelijk te ontwikkelen, ook door middel van alle stappen die we zojuist hebben geanalyseerd.
Het zal je in de eerste plaats de mogelijkheid bieden om een eigen online omgeving te creëren, waarvandaan je vervolgens je persoonlijke website kunt ontwikkelen, zonder dat je daarvoor vaardigheden in webbouw of programmeren nodig hebt.
Zodra je jouw omgeving hebt gecreëerd, biedt het platform een uitgebreide hoeveelheid secties en tools die je kunt gebruiken om digitale marketing op een intuïtieve, professionele en effectieve manier te doen. Met Framework360 heb je namelijk de mogelijkheid om:
- Je site te configureren en inhoud te uploaden: via de visual builder die in het platform is geïntegreerd, kun je je site snel en intuïtief maar tegelijkertijd professioneel configureren, door alles in te voegen en in te stellen. pagina's en de belangrijkste secties (bijv: header en footer), door het te personaliseren en inhoud te uploaden, zowel geschreven als visueel.
- Een e-commerce sectie creëren en beheren: dankzij de speciale plugin, eenmaal geïnstalleerd vanuit de sectie "personalizatie", zal het mogelijk zijn om een e-commerce aan je site toe te voegen, die gemakkelijk in al zijn aspecten beheerd kan worden. Hier kun je elk detail verzorgen, van de productbeschrijving, tot de check-out, via het beheer van klanten en cross-sell, en nog veel meer.
- De voortgang van je marketing analyseren en maatwerkcampagnes creëren: via de secties "rapport" en "web tracking" kun je gebruik maken van de gegevens die door het platform en externe systemen zijn verzameld, zoals Google Analytics, die geïntegreerd kunnen worden in Framework360, om de voortgang van je marketing te analyseren, de beste strategieën te kiezen op basis van effectiviteit, en advertenties en conversiecampa's te creëren die zijn afgestemd op deze prestaties.
Dus, alles wat we eerder in het artikel hebben geanalyseerd, en nog veel meer, zal mogelijk zijn om te creëren, configureren en optimaal te beheren via het platform; probeer Framework360 voor een complete en persoonlijke ervaring van digitale marketing.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.