
Een campagne van display advertising è een expansief advertentiesysteem op het web.
É bekend als banner advertentie en communiceert visueel een commerciële boodschap.
Voor deze vorm van reclame worden gebruikt: tekst, logo, animaties, video's, foto's, URL.
In feite maakt display advertising gebruik van de ruimtes die uitgevers ter beschikking stellen voor de plaatsing en blootstelling van grafische elementen, om een product of dienst te adverteren in PC- of mobiele modus.
Hoe een display advertising campagne te maken: eerste stappen

L’doel van een display advertising campagne is om in advertenties iets meer dan alleen tekst te gebruiken.
Wanneer je dit soort campagne gebruikt, è het belangrijk om de advertentie op te laten vallen bij consumenten en deze te onderscheiden van concurrenten.
Eerste stap: begrijpen wat consumenten willen.
Stel je voor dat je een fervente consument van het web bent, wat zou je willen zien wanneer je zapt op je pc of mobiel?
Als je beschikt over een effectieve display advertising campagne, zullen de voordelen talrijk zijn:
- Verhoog de merkbekendheid;
- Genereer een lead (een potentiële klant);
- Verhoog de interactie van gebruikers met het merk.
Tweede stap: het visuele aspect
Hoe belangrijk is het visuele aspect in het huidige web?
Zoek naar manieren om je klanten te raken met gerichte en creatieve advertenties om terrein te winnen in moderne marketing.
Hoe kun je leads genereren en gebruikers betrekken met één enkele advertentieboodschap bestaande uit een’afbeelding of een video?
Door eeneen aantrekkelijkere advertentie voor de klant te creëren die winstgevender is in termen van conversies.
Laten we samenvatten:
- Begrijp de behoeften van consumenten: het is mogelijk om een contactformulier te laten invullen of een gerichte enquête voor de gekozen doelgroep uit te voeren;
- Voer een gerichte campagne uit: consumenten verwachten dat je hen volgt in hun conversiepad en ze precies geeft wat ze zoeken.
We kunnen doorgaan naar de volgende stap.
Display advertising: de displaycampagnes
In een serieuze display advertising campagne is het belangrijk om te kiezen welk type je gebruikt om waarde aan het merk toe te voegen.
Remarketingcampagne
Een remarketingcampagne wordt ingesteld wanneer je wilt richten opde mensen die je website al hebben bezocht.
In de praktijk worden op basis van de eerder verkregen Ads-gegevens alleen de geïnteresseerden geselecteerd, dat wil zeggen welk publiek jouw verhaal heeft gezien, in welke leeftijdsgroep, geslacht enzovoort.
Dit type display advertising campagne is waarschijnlijk de meest winstgevende in het algemeen.
Target op de site
Met deze displaycampagne zal Google niet beslissen waar je advertentie geplaatst wordt, maar jij zult zelf kiezen op welke favoriete sites je je campagne wilt plaatsen en hoe je dat wilt.
Target op interesse
In dit geval wordt het doelpubliek verdeeld in twee groepen: publiek dicht bij aankoop en verwant publiek.
In het eerste geval zal Google de advertentie tonen aan iedereen die acties heeft ondernomen op de zoekmachine die de aankoop finaliseren.
In het tweede geval daarentegen, zal het zich richten op een breder publiek, dat nog niet heeft gekocht maar in de loop van de tijd groeiende interesse heeft getoond.
Contextuele targeting
Het is gebaseerd op de zoekwoorden en zoekzinnen van gebruikers.
Het zal verschijnen op al die sites waar de klant terechtkomt nadat hij een bepaald zoekwoord heeft ingevoerd.
Wat is de meest geschikte campagne voor jouw type advertenties?
Displaycampagnes: effectieve strategieën
Een displaycampagne creëren vereist een nauwkeurige uitgave, die het bedrijf naar succes kan leiden.
Om een succesvolle display advertising campagne te creëren, is het belangrijk:
- Gebruik Google Ads: een platform dat een hulpmiddel biedt om zelfstandig advertenties te maken. Bovendien is het nuttig om het logo, een aantrekkelijke afbeelding en de link naar de site toe te voegen;
- Advertenties in verschillende formaten maken: de standaarden voor het maken van advertenties zijn identiek voor iedereen, maar er kunnen verschillende tests worden uitgevoerd met verschillende formaten: afbeelding, video, animatie, logo, audio;
- Een eenvoudig en duidelijk ontwerp behouden: het doel is om de gebruiker te raken, daarom is het belangrijk dat de banner eenvoudig, duidelijk en gemakkelijk herkenbaar is;
- Een campagne op het Zoeknetwerk ondersteunen: de displaycampagne verschijnt op websites terwijl de zoekcampagne verschijnt in zoekmachines, oftewel in de webresultaten wanneer een trefwoord wordt gezocht. De twee campagnes combineren is erg nuttig, omdat de campagne op het zoeknetwerk helpt om de analyse van trefwoorden te verfijnen die vervolgens op de displaycampagne kunnen worden gebruikt.
Bovendien is het belangrijk om te begrijpen wat de doelstellingen van het bedrijf zijn en je daarop te concentreren, zodat je een lineaire en gerichte campagne hebt.
Hoe een display advertising campagne te maken met google ads

Google Ads è een platform PPC (Pay-Per-Click) van Google dat het mogelijk maakt om advertenties in de zoekresultaten van de browser te plaatsen en het doelpubliek te bereiken om de verkoop te verbeteren.
Binnen het netwerk è het mogelijk om alle soorten advertenties te publiceren afhankelijk van de behoeften van jouw merk.
De belangrijkste formaten zijn:
-
Aanpasbare advertenties: passen zich aan in grootte, formaat en uiterlijk aan elke advertentieruimte;
-
Responsive advertenties: maakt het mogelijk om verschillende formaten van creatieven te uploaden om ze aan te passen aan de verschillende advertentieruimtes;
-
Lightbox-advertenties: bevordert een grotere interactie met de gebruiker omdat afbeeldingen en video's uitvouwbaar zijn en automatisch van grootte veranderen afhankelijk van de advertentieruimte.
Als je besluit om een Display-campagne te maken, is het eerste wat je moet doen het creëren van je Google Ads bedrijfsaccount.
Bovendien is het belangrijk om het budget dat beschikbaar is, de ideale doelgroep, het meest geschikte ontwerp en de frequentie-limieten waarin de campagne zal worden weergegeven, te begrijpen.
De advertenties worden weergegeven wanneer de geconfigureerde targeting in de campagnes overeenkomt met de gebruikers die op internet surfen.
Bovendien is het mogelijk om je advertenties op het Google Display-netwerk aan het publiek te tonen voordat ze beginnen met het zoeken naar het product.
Dit helpt om de consument in de vroege fasen van de aankoopcyclus te betrekken.
De Display-campagnes zijn ontworpen om je merk te versterken, door je te helpen:
- Het bereiken van een audience die interesse heeft getoond in je product;
- Je advertentie weergeven in verschillende ruimtes;
- Publiceren van interactieve advertenties;
- Genereren van direct verkeer naar je site;
- Het versnellen van het aankoopproces;
- Het stimuleren van de verkopen van je product en dienst.
Als je klaar bent om je site te optimaliseren, waar wacht je dan op om je geschikte displaycampagne voor je bedrijf te creëren?
Doe Display Advertising met Framework360

Om het meeste uit je display advertising campagnes te halen, kun je de mogelijkheden van Framework360 benutten, het Italiaanse innovatieve en meest volledige platform voor alles wat met digiital marketing te maken heeft.
Met dit platform heb je niet alleen de mogelijkheid om je online omgeving te creëren, maar ook om consequent je eigen persoonlijke website te hebben, perfect om het meeste uit de advertentiecampagnes te halen, met een perfecte hostingservice, en met de mogelijkheid om het aan te passen, in te richten en te beheren zoals jij dat wilt, zonder enige kennis van programmeren of webbuilding.
Bovendien, dankzij de praktische en effectieve page builder die in het platform is ingebouwd, kun je een perfecte en complete landingspagina creëren, die je kunt gebruiken voor je professionele display advertising campagnes.
Dit en nog veel meer dankzij Framework360
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.