
Om een kledingmerk te creëren dat voldoet aan de verkoopcriteria, is het belangrijk om een geïntegreerde marketingstrategie voor de verkoop te bedenken.
Creëer je project met inachtneming van enkele fundamentele specificaties: materiaal, maten en afwerkingen van de goederen.
Ontdek alles wat je moet weten om je merk van succes te creëren!
Vind de nichemarkt en je toegevoegde waarde

In de kledingsector is er veel concurrentie, dus moet je je eigen niche vinden die effectief is voor de verkoop.
Om je eigen niche en je Unique Selling Proposition (USP) te vinden, moet je jezelf enkele vragen stellen:
Wie zal mijn doelgroep zijn?
Op wie moet de kledinglijn zich richten? Wat voor soort kleding wil je verkopen? Vrouwelijke of mannelijke stijl?
Schrijf alle vragen op die je jezelf moet stellen bij het kiezen van de doelgroep.
Wanneer je een kledinglijn start, è het belangrijk om na te denken over de interesses van jouw ideale klant.
Bovendien is de keuze van de stijl een belangrijke factor. Als je besluit dat jouw koper persona een vrouw is tussen de 25 en 35 jaar, die veel influencers op Instagram volgt, deelneemt aan festivals en nachtclubs, en naar het strand gaat, is de stijl die het beste bij jouw type kleding past waarschijnlijk casual, chic.
Welke sector je ook kiest, er zal altijd een concurrent klaarstaan om je groei te belemmeren.
Daarom is het belangrijk om een waarde te vinden die je onderscheidt van anderen.
Doe iets anders of beter dan de andere merken op de markt, vind kwaliteitsstoffen tegen een redelijke prijs en geef je kledingstukken schoonheid en uniciteit.
Denk aan alle factoren die jouw kledinglijn waardevoller maken voor een klant dan andere en gebruik ze om een basis te creëren voor jouw unique selling proposition.
Creëer je merkidentiteit voor je kledingwinkel

De naam van jouw bedrijf weerspiegelt jouw verkoopgewoonten en jouw winkelstijl.
Creëer je merkidentiteit met je logo dat zal worden gebruikt op labels, in grafisch ontwerp en op sociale media.
In feite zal je merk overal zijn.
Dus, het is belangrijk om een handelsnaam te creëren die goed staat op elke afdruk, gemakkelijk te onthouden is, niet te lang is en de tijd doorstaat.
Kies je budget en je verkoopplatform
Zodra je weet op welke doelgroep je moet richten, is het tijd om een businessplan te maken.
Bovendien volg je het budget dat gekozen is om niet te veel uitgaven te hebben met de kosten van de opening en de inventaris van goederen.
Tenslotte is het noodzakelijk om te begrijpen waar je van plan bent je kledingstukken te verkopen.
De keuze van het platform is een belangrijke stap omdat daar de opening van jouw winkel e-commerce zal plaatsvinden.
Met een winkel voor e-commerce zijn de uitgaven: het domein, de hosting, de betaling van de websiteplannen en alle extra functionaliteiten zoals gepersonaliseerde sjablonen.
De toekomst è digitaal, dus vertrouw op:
- Een goed e-commerceplatform;
- Sociale media;
- Een gevestigd merk.
Bouw ten slotte een website die past bij jouw stijl en jouw kledinglijn.
Promoot jouw kledinglijn

Aangezien al het werk dat eerder is gedaan effectief moet zijn, is het belangrijk om bekendheid te verwerven in verschillende delen van de regio en niet alleen in aangrenzende landen.
Er zijn enkele technieken die worden gebruikt om bekendheid te verwerven bij consumenten:
- Sociale media: je kunt utiliseren gesponsorde advertenties en boeiende inhoud creëren;
- Email marketing: elke verzonden e-mail zou een specifieke call to action moeten hebben om consumenten aan te moedigen je online winkel te bezoeken;
- Verpakking: belangrijk instrument om een goede klantervaring te hebben. Via de verpakking vindt je merk de manier om verbinding te maken met klanten in de detailhandel, door bedankbriefjes toe te voegen of gepersonaliseerde dozen te gebruiken;
- Samenwerkingen en partnerschappen: bevordert en creëert banden binnen de gemeenschap.
Coupons, prijsvragen en samenwerkingen zijn een uitstekende manier om jezelf bekend te maken.
Een online winkel creëren met Framework360

Framework360, het Italiaanse innovatieve en meest complete platform voor alles wat met digiitaal marketing te maken heeft, zal een essentieel hulpmiddel zijn voor jouw online verkoopactiviteit.
Met dit platform kun je niet alleen je online omgeving creëren en configureren, maar ook, dankzij een speciale geïntegreerde plugin tussen de vele die op het platform beschikbaar zijn, zelfstandig je eigen e-commerce site creëren, configureren en beheren, alles zonder enige kennis van websitebouw en al helemaal geen programmeerkennis.
Framework360 zorgt voor je hosting, biedt je het domein en alle benodigde tools om je online verkooppunt te creëren en te ontwikkelen.
Om je e-Commerce te beheren kun je je categorieën aanmaken, een geavanceerd layout tot leven brengen en eventueel producten die al voorbereid zijn in een CSV-bestand zeer eenvoudig importeren.
Framework360 is een functioneel, eenvoudig en snel platform.
Bovendien zijn er enkele extra integraties tussen de tools van Framework360, zoals Facebook-diensten, Google Ads en Amazon.
Je hebt de keuze uit verschillende abonnementsopties, dit alles nadat de gratis proefperiode van 30 dagen is afgelopen.
Probeer Framework360, om je nieuwe merk op een eenvoudige, intuïtieve en vooral effectieve manier te creëren en te ontwikkelen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.