
Persoonlijke branding kan worden vertaald als de kunst van het jezelf promoten.
Het gaat om het uitvoeren van acties die zijn gebaseerd op de vaardigheden om bepaalde marketingprocedures toe te passen, maar niet voor een bedrijf, maar om jezelf en je eigen professionele imago te promoten.
Daarom is het nodig om jezelf te beschouwen als een persoonlijk merk dat geplaatst moet worden op de professionele marketing om het vervolgens te promoten zodat je de voordelen kunt ontvangen die voortkomen uit dit soort activiteiten.
Hoe een persoonlijke branding op te bouwen

Om een persoonlijke branding op te bouwen, is het noodzakelijk om een
strategie en het definiëren van doelen die je kunt bereiken om de promotie van jezelf en je daaropvolgende positionering in de relevante professionele markt te realiseren.Bij het opbouwen van je persoonlijke branding kan het nuttig zijn om je te informeren via boeken of artikelen over dit onderwerp te lezen op blogs.
Hieronder helpen we je ondertussen door de belangrijkste aspecten van dit veld te verkennen.
Hoe een persoonlijk merk te creëren

Als je wilt beginnen met het bouwen van je persoonlijke merk, moet je veel aandacht besteden aan vier fundamentele aspecten: uniciteit, doelgroep, waardepropositie en communicatie.
Identificeer jouw uniciteit
Om een persoonlijk merk te bouwen dat je persoonlijkheid weerspiegelt, moet je nadenken over je passies, je vaardigheden en je interesses; dit zijn de elementen die jou als een professional zullen definiëren.
Een goede personal branding creëren is inderdaad die combinatie van vaardigheden, interesses en capaciteiten die jouw professionaliteit uniek maken, en die ervoor zorgen dat jij vanaf het begin in het middelpunt van de belangstelling staat: het betekent "je laten kiezen voordat het nodig is"!
In dit verband is het ten zeerste afgeraden om over jezelf en je carrière te liegen, omdat communicatie verbonden is met de , in staat zijn om kwaliteit te garanderen en een duidelijke boodschap over te brengen, verdergaand dan alleen de simpele visie op jezelf, en de beste manier vinden om
jezelf verkopen.Identificeer je doelgroep voor je persoonlijke merk
Om je doelgroep te identificeren, moet je begrijpen wie è jouw doelpubliek is en vooral aan wie je jouw personal branding wilt overbrengen. Want wie probeert met iedereen te communiceren, communiceert in feite met niemand!
Wanneer je je doelgroep hebt geïdentificeerd, moet je uiteraard hun kenmerken kruisen met de jouwe, zodat je een basis hebt om je merk op te bouwen; dit betekent dat je geen werkbare strategie kunt opbouwen in een gebied dat niet è, in elk aspect, jouw expertise is; op deze manier ga je alleen maar devalueren als persoon, en loop je het risico als iemand te worden gezien die gelijk is aan vele anderen: personal branding heeft als doel om Laat je persoon naar voren komen!
Hoe je jouw waardepropositie kunt creëren
Het is niets anders dan de verzameling van voordelen die je in staat bent te bieden aan je klanten, zodat deze tevreden zijn (klanttevredenheid) en de investering die in jou is gedaan rechtvaardigt.
Het creëren van jouw waardepropositie betekent dat je moet identificeren wat je beter doet dan anderen en begrijpen hoe je dit kunt benutten om de behoeften van jouw publiek te kruisen.
Zodra je deze twee elementen hebt geïdentificeerd, zal het gemakkelijker voor je zijn om een’aanbieding te creëren die aantrekkelijk is voor jouw doelgroep.
De communicatie van jouw persoonlijke merk plannen
Om jouw persoonlijke branding bekend te maken, kun je beginnen met jouw communicatie plannen via een website, een blog of via de sociale kanalen, dankzij het creëren van inhoud die compatibel is met jouw merk en die jouw doelgroep kan helpen, zodat deze laatste kan beginnen te vertrouwen op jou.
Bovendien, door gebruik te maken van digi marketingstrategieën, gebruikt door experts in de digitale sector, die je voor jezelf zou kunnen toepassen.
Bijvoorbeeld het bestuderen van de positionering op zoekmachines om jouw merk te positioneren, of het bestuderen van positioneringstechnieken op Facebook, LinkedIn en Instagram en intern interessante inhoud te verspreiden die het professionele imago dat je wilt communiceren zo goed mogelijk weerspiegelt.
Communiceer met jouw website dankzij Framework360
Het belangrijkste platform waarmee je een geldige en effectieve communicatie kunt creëren, als je online wilt werken, zal zeker jouw website zijn.
In dit en andere aspecten die in de laatste alinea worden besproken, zal hetzelfde platform Framework360, het eerste complete voor digitale marketing, je enorm helpen.
Dankzij de functies en tools die beschikbaar zijn gesteld, zal niet alleen de bouw van je website sneller, onmiddellijk en efficiënt zijn, maar heb je ook de mogelijkheid om inhoud te creëren en te uploaden rond je persoonlijke merk op een zeer eenvoudige manier, zodat je zo je online identiteit kunt opbouwen en jezelf optimaal kunt presenteren aan het internetpubliek.
Probeer Framework360
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.