
Een website maken betekent je bedrijf een stem geven via internet.
De website is een etalage die je in staat stelt om alle grenzen en ruimtelijke barrières te doorbreken, waardoor je in contact komt met zowel dichtbij als veraf zijnde klanten.
Er zijn veel typen websites: denk aan de blog, waar we eerder over hebben gesproken in de gids over hoe je een blog kunt maken, maar waar we later op terugkomen; of de e-commerce, een site gewijd aan de verkoop van producten, en de landingspagina's, pagina's die zijn gemaakt om aanvragen en telefoontjes te ontvangen en om een enkel product of een bepaalde specifieke professionaliteit te promoten.
Laten we nu eens kijken hoe een website is gestructureerd.
Classieke structuur van een website

De website bestaat meestal uit een home page (de hoofdpagina van de site), enkele interne pagina's (bijvoorbeeld "over ons" en de aangeboden diensten), een dynamische pagina die voortdurend wordt bijgewerkt, bijvoorbeeld voor de gallery, en een pagina gewijd aan contactgegevens.
Van sector tot sector varieert de site in kleuren, lettertypes, grafische elementen en compositie-elementen, ook vooral op basis van het brandingwerk achter elke activiteit.à.
Laten we nu de fundamentele elementen analyseren die samen een professionele en aantrekkelijke website vormen.
Basis elementen voor een professionele website
- Header en footer: de twee belangrijkste elementen van een website, die op alle pagina's terugkomen. De header is het bovenste deel van de site en moet het logo van het bedrijf, het navigatiemenu en, indien voorzien door de structuur en het ontwerp, bovenaan het telefoonnummer (klikbaar vanaf mobiel) en de e-mail (met de link naar een nieuwe e-mail met deze ontvanger) bevatten. De footer is daarentegen het onderste deel van de site en bevat alle administratieve informatie (naast het nummer en de e-mail ook het adres, de pec en het btw-nummer).
- Homepagina: bijna alle websites hebben een homepagina die op deze manier is ontwikkeld: op de homepagina worden meestal alle focuspunten van de hele site samengevat. Aan het begin, onder de header, zal er een slider zijn (afbeeldingen die over het volledige scherm bewegen). Hier zullen aantrekkelijke foto's aanwezig zijn die perfect jouw core business vertegenwoordigen, een korte samenvatting van wie we zijn met een call to action (de knop) die naar de betreffende pagina leidt, en dan de verwijzing naar de diensten en contactgegevens en een eventuele carrousel (dynamische elementen die scrollen) van de laatste artikelen van de blog (indien voorzien door de structuur).
- Statische pagina's Wie we zijn en Diensten: dit zijn eenvoudige pagina's met teksten en foto's die het bedrijf presenteren.
- Pagina realisaties en/of gallery: op deze pagina's zullen galerijen van foto's aanwezig zijn, meer of minder complex, die jouw activiteiten en gerealiseerde producten laten zien.
- Contactpagina: op deze pagina worden de elementen van de footer herhaald met de toevoeging van andere adressen indien aanwezig (andere locaties bijvoorbeeld) en de dynamische kaart van het bedrijfsadres. Op de contactpagina (soms ook op de homepage) è het essentieel om een contactformulier te hebben (velden om in te vullen om eventuele offertes van klanten op je zakelijke e-mail te ontvangen).
Laten we nu overgaan naar de basisprincipes voor het maken van een website.
Hoe een website vanaf nul te maken

Als je weet waarover je praat en hoe je het moet communiceren, dan hoef je alleen maar je domein aan te schaffen.
Zoals we al hebben gezien in de tutorial over hoe een blog te maken, zal het platform Framework360 ons hierbij helpen.
Hoe een website te maken met Framework360
Framework360, in vergelijking met andere platforms, è een eenvoudige en essentiële software, maar het heeft echt belangrijke mogelijkheden.
De kracht van deze nieuwe software è dat het de realisatie van een snel en functioneel website heel eenvoudig maakt.
Iemand die zelfs maar de basisprincipes van het ontwikkelen van een site met een traditioneel cms kent, zal geen moeite hebben om binnen 3 uur een professionele website te maken!
Via dit platform zal het inderdaad mogelijk zijn om je eigen online omgeving te creëren door middel van een eenvoudige registratie.
Zodra we onze account hebben verkregen, hebben we namelijk toegang tot veel opties voor Content Management voor onze site, die volledig intuïtief en gemakkelijk te gebruiken zijn, zelfs voor degenen die totaal onervaren zijn op het gebied van het maken van websites.
Voor welk type website u ook heeft, het platform is in staat om, via speciale plugin, zelf de basis van uw webpagina te configureren, of het nu gaat om een blog, een e-commerce site of de website van een commercieel bedrijf.
Bovendien biedt Framework voor elke behoefte en twijfel talrijke en specifieke handleidingen, beschikbaar op het kanaal YouTube, om u stap voor stap te begeleiden bij het maken van uw site.
Naast de vorm is het echter belangrijk om de inhoud niet te vergeten.
Hoe je copy voor een website schrijft

De website moet converteren: dat betekent dat de eigenaar telefoontjes, offerte-e-mails en contacten via zijn webpagina moet ontvangen.
Om dit te doen, moet je effectief contact maken met de gebruikers, of je nu de leider van een markt wilt zijn of jezelf als oplossing voor een bepaald probleem of behoefte wilt voorstellen, je moet dit efficiënt en functioneel overbrengen in de taal van het web.
Gebruik een copywriting dat doordacht, to the point en zeer overtuigend is!
Poging om meteen de belangrijkste punten van de discussie en het onderwerp te raken, de weblezer wil geen tijd verspillen en heeft behoefte aan een antwoord op zijn zoekvraag; help hem met snelle, duidelijke en geverifieerde informatie, en bied nuttige materialen (zoals verwijzende links) aan om zijn navigatie te vergemakkelijken.
We raden je ook aan om je te informeren over SEO (Searching Engine Optimization), de basis ervan te bestuderen, zodat jouw site haar ranking in het web kan verbeteren.
Dit zal alleen maar de kans vergroten dat jouw site zichtbaar is tussen de eerste pagina's na een zoektocht op het web, en daarmee het directe verkeer naar jouw site verhogen.
Met andere woorden, als je site goed geoptimaliseerd is, kan deze op de eerste pagina van Google verschijnen na een relevante zoekopdracht door een willekeurige gebruiker via de zoekmachine.
Eenmaal zoveel verkeer verkregen, zal ons doel zijn om dit om te zetten in inkomsten.
Hoe geld te verdienen met je website

Om te monetiseren met een website is het essentieel dat je bekendheid genereert en potentiële klanten aantrekt op basis van specifieke doelgroepen.
Om dit te doen kun je gesponsorde campagnes activeren via Google ADS om gerichte toegang tot de site te verhogen en, indien voorzien in je webmarketingstrategie, een Facebook- en Instagram-pagina te creëren met gesponsorde berichten die naar de website leiden.
Het geheim zal dus zijn om effectieve manieren te vinden om het verkeer op je site optimaal te benutten en dit om te zetten in verkoop- en winstmogelijkheden.
Je kunt bijvoorbeeld bezoekers omzetten in klanten voor je e-commerce, of het verkeer op je blog verhogen om inkomsten te genereren via advertenties of affiliate marketing; de mogelijkheden zijn eindeloos.
Aanwezig zijn op het web is inmiddels onmisbaar, maar het biedt je ook de mogelijkheid om perspectieven zonder grenzen en ondenkbare doelen te bereiken.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.