
De interesses van Facebook zijn een van de bekendste en meest gebruikte tools van Facebook-advertenties.
Facebook is in de loop der tijd zeer nuttig geworden voor het promoten van een bedrijf, dankzij de introductie van interesses, die helpen om elke individuele persoon beter te begrijpen en deze informatie te gebruiken om potentiële klanten te targeten.
Het identificeren van interesses gebeurt op basis van de gegevens die de gebruiker in het platform invoert, zoals zijn werk, zijn gewoonten, zijn interesses en zijn hobby's. Dus, het meest beroemde sociale netwerk ter wereld is dankzij de interesses in staat om te begrijpen wat de gebruiker leuk vindt en biedt altijd pagina's of sponsorizzaties aan op basis van waar de gebruiker interesse in heeft getoond.
Hoe Facebook de interesses vindt

Facebook schetst zijn gebruikers door hun gewoonten en gedragingen te bestuderen. Een persoonlijk profiel wordt gekoppeld aan een specifieke interesse, telkens wanneer de gebruiker een of meer van de volgende acties onderneemt:
- wordt fan van een pagina
- geeft een like op een bericht over een specifiek onderwerp
- deelt actief in discussiegroepen
- gebruikt in zijn profiel bepaalde sleutelwoorden
- deelt een inhoud
- werkt de informatie van zijn profiel bij
Facebook interesses en voorkeuren

De mogelijkheden om een publiek te taggen via Facebook zijn divers, dus is het noodzakelijk om diegene te kiezen die het meest geschikt is voor de sector waarin een bedrijf opereert.
Als een gebruiker bijvoorbeeld verschillende reispagina's leuk vindt of informatie over deze sector deelt, kunnen deze interesses een potentiële klant vertegenwoordigen voor degenen die reiswebsites beheren of voor een reisbureau of hotel.
De professional die de interesses gebruikt voor het creëren van advertentiecampagnes op Facebook heeft voordeel van het gebruik van dit hulpmiddel, omdat deze informatie helpt om de doelgroep gedetailleerder te bereiken.
Maar in sommige sectoren is het niet genoeg om alleen de interesses van mensen te gebruiken. Een meubelwinkel die zijn potentiële klanten wil identificeren, kan niet alleen de interesses van de gebruiker gebruiken, maar moet andere criteria benutten om zijn doelgroep te bereiken. Daarom is het noodzakelijk om andere gerichte criteria te gebruiken, zoals demografische gegevens en geografische locatie.
Wanneer interesses nuttig zijn om een publiek te definiëren

Er zijn twee gevallen waarin het nodig is om interesses te gebruiken om een publiek te identificeren:
- Voor de eerste advertentiecampagnes op Facebook: inderdaad, om gebruik te maken van gedefinieerde doelgroepen is het nodig om interesses te gebruiken via het gedetailleerde targetingveld.
- Wanneer gepersonaliseerde doelgroepen worden gebruikt: dit soort doelgroepen zijn erg klein en raken daarom gemakkelijk uitgeput; om hun bereik te vergroten, komen de interesses van pas.
Interesses gebruiken

Het kiezen van de keyword voor de interesses is niet altijd eenvoudig, omdat je diegene moet kiezen die geschikt zijn voor de specifieke context.
Er zijn 5 criteria voor het gebruik van interesses:
- Weten hoe je de keyword voor de interesses kunt vinden
- Weten hoe je de sleutelwoorden specifiek voor de sector kunt kiezen
- Bepalen hoeveel interesses samen moeten worden toegepast
- De functies van het veld gedetailleerde targeting adequaat toepassen
- De interesses op de juiste manier met elkaar combineren
Om de interesses correct te kunnen gebruiken, is het belangrijk om de belangrijkste regels en hun werking te kennen; anders loop je het risico hun gebruik in gevaar te brengen.
Hoe verborgen Facebook-interesses te vinden

Dankzij Framework360 is het mogelijk om enkele nuttige verborgen interesses te vinden voor het goede resultaat van je advertentiecampagnes.
De verborgen interesses worden geclassificeerd als nieuwe interesses, dus er is niet veel concurrentie; op deze manier heb je twee voordelen:
- je bespaart op het advertentiebudget;
- de resultaten van de campagnes zullen beter zijn.
Nadat je de verborgen interesses hebt gevonden, is het mogelijk om ze te kopiëren en in te voegen op Facebook, zo zal het platform deze nieuwe toegevoegde interesses tussen de voorgestelde laten verschijnen.
Framework360 is het eerste volledige platform voor digitale marketing, dat je helpt bij het creëren en beheren, via talrijke maar intuïtieve schermen en vensters, van verschillende marketingtools om je product/dienst te verkopen.
Na je comfortabel geregistreerd te hebben via de volgende link en je omgeving te hebben aangemaakt, ben je klaar om te beginnen.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.