
Om te begrijpen hoe je de likes op je Facebookpagina kunt verhogen, è het essentieel om na te denken zoals het algoritme van Zuckerberg dat doet.
Het Facebook-algoritme, genaamd Edge rank (in feite is dit sinds 2011 vergezeld door andere meer geavanceerde en intelligente algoritmen), redeneert eenvoudig: ik laat meer posts van een bepaalde pagina zien als je deze vaak bezoekt.
Bovendien kent het een waarde toe aan elke individuele post en aan de pagina, afhankelijk van de interacties die deze ontvangt.
Niet alleen dat, de like op de post heeft een lagere waarde dan de reacties.
Dus posts met veel reacties winnen van posts met veel likes!
Zodra we de logica van hoe de Facebook-feed werkt begrijpen, ontdekken we de belangrijkste nuttige tips om de likes op je pagina te verhogen.
Nuttige tips om likes op Facebook te verhogen: de basis

Er zijn veel manieren om nieuwe likes op je Facebookpagina te krijgen: je kunt gratis likes verkrijgen, of je kunt het doen via gesponsorde campagnes, maar laten we bij het begin beginnen.
Enkele suggesties lijken misschien triviaal, maar zijn in feite belangrijk om een solide fanbase op te bouwen en de gebruiker op een professionele en goed verzorgde pagina te laten landen.
Voordat je nadenkt over hoe je jouw gebruikerskring kunt uitbreiden, zorg ervoor dat je pagina tot in de kleinste details verzorgd is:
- maak en/of voeg een mooie logo en een effectieve omslag toe
- voeg de informatie van de pagina toe, zoals telefoonnummers en e-mail, en als je er een hebt, voeg dan de link naar je website toe in de knop die Facebook rechtsboven voor je beschikbaar stelt (als je nog geen website hebt, kun je ofwel het nummer of de e-mail invoegen)
BELANGRIJK: vergeet niet om je pagina een eenvoudige en krachtige naam te geven en een vereenvoudigde link. Dit wordt een vanity url genoemd.
Om de url van je Facebook-pagina te wijzigen, ga je gewoon naar de instellingen - sectie algemene informatie en wijzig je de gebruikersnaam.
Eenmaal de grafische vormgeving en basisinformatie van de pagina verzorgd, is het tijd om te beginnen met posten!
Maak een professioneel redactieschema en post op nauwkeurige en doordachte tijden volgens een strategie (controleer de gegevens van de insights, oftewel de statistieken van Facebook).
Veel studies spreken over beter tijden om op Facebook te posten, tussen 12:00 en 15:00 voor een grotere blootstelling, hoewel deze, zoals gezegd, sterk variëren afhankelijk van de sector.
Laten we nu dieper ingaan op het onderwerp.
Hoe je likes op Facebook kunt vergroten: online en offline factoren
Als je een website hebt, kan het belangrijk zijn om een virtuele brug te creëren tussen de Facebook-pagina en de inhoud op de site.
Als je bijvoorbeeld een blogsectie hebt, geef dan de lezer de mogelijkheid om aan het einde van het artikel een like op de pagina te geven. De klassieke "als je de post leuk vond, like mijn pagina"!
Niet alleen dat, maak gebruik van elk gebied om je pagina te promoten: onderaan de e-mails, sociale links in de nieuwsbrieven, links op het visitekaartje, als je kunt maak QR-codes die naar je pagina leiden.
Met andere woorden, gebruik alle tools die je tot je beschikking hebt om het te promoten!
- Vergeet niet: over het algemeen wint de kwaliteit altijd! Als je een interessant redactieschema maakt, zal de gebruiker beginnen met interactie met jou en, met een kettingreactie, zullen andere nieuwe gebruikers je gaan volgen!
Post regelmatig en op doordachte tijden, publiceer altijd interessante en niet triviale inhoud.
Voeg in je redactieschema aantrekkelijke foto's, citaten en motiverende zinnen gerelateerd aan jouw sector en momenten van dagelijkse routine van het personeel toe.
In sommige sectoren zoals entertainment werken video's en vooral live-uitzendingen (de Facebook-live) heel goed. Deze inhoud creëert relaties met gebruikers en verhoogt snel de interacties, vooral de commentaaren op je berichten!
Goed, je bent in feite een gemeenschap aan het creëren die begint te interageren met jou. Om de lezers te stimuleren, creëer wedstrijden (kleine wedstrijden zoals het publiceren van door hen gegenereerde inhoud bijvoorbeeld), benoem de meest actieve fans, stel vragen en houd peilingen!
Zeker in het begin kun je enige moeite hebben om je te navigeren tussen redactieschema's, het bestuderen van publieksinzichten en het creëren van relevante en professionele inhoud: klik hier om de adviesdiensten van de social media managers van Marketing Studio aan te vragen.
Hoe de likes van de facebookpagina te verhogen via gesponsorde campagnes
Op een gegeven moment is het niet meer voldoende om je pagina op een correcte en zorgvuldige manier te beheren.
Facebook geeft in feite de voorkeur aan en beloont gesponsorde inhoud, dat wil zeggen berichten die worden gepromoot door te betalen.
We zullen hier niet analyseren hoe een gesponsorde campagne op Facebook te creëren, maar weet echter dat een Facebook ADS-strategie in je redactionele planning opnemen, leidt bijna altijd tot een toename van likes, als het correct is ingesteld.
De kwestie is vrij eenvoudig.
Het doel van een gesponsorde campagne is om nieuwe gebruikers te stimuleren, door middel van doordachte strategieën, om interactie te hebben met de gesponsorde post. Als het doel van de campagne is om de likes op de pagina te verhogen, (er is echt een specifieke functie in de Business Manager van Facebook ADS) zal er de like-knop zijn die zal leiden tot een toename van de fanbase.
Niet alleen dat, de interacties van een gesponsorde post zijn gemiddeld genomen hoger dan die van een organische post.
Het is niet gezegd dat deze mensen likes op de pagina geven (door feitelijk met de post te interageren), maar ze kunnen worden gestimuleerd om dit te doen via de knop uitnodigen, die verschijnt wanneer je de reacties en likes op de post controleert (en misschien ook zelf op hen reageert en met hen interageert).
In conclusie, het verhogen van de likes op je Facebookpagina is niet eenvoudig, maar als je de pagina constant en aandachtig volgt, zullen deze langzaam groeien en door een strategie van Facebook ADS toe te voegen, kun je zeker belangrijke resultaten behalen, zelfs op korte termijn!
Nee tegen fake en gekochte likes! Ja tegen een solide fanbase en echte geïnteresseerden in jou en je inhoud!
Gebruik Framework360 voor je facebookpagina

Zoals we eerder in het artikel hebben gezegd, kan het verbinden van je Facebookpagina met je website de mogelijkheden voor groei van de pagina zelf aanzienlijk verhogen.
Hierbij komt Framework360 in beeld, het innovatieve en meest complete platform voor alles wat met digital marketing te maken heeft, waarmee je de mogelijkheid krijgt om je persoonlijke website te creëren, configureren en beheren, zonder dat je kennis van webbouw of programmeren nodig hebt.
Met jouw site kun je meer verbindingen naar je Facebook-pagina maken, waarbij je webverkeer omzet in profielbezoeken, vooral via een blog, die je eenvoudig en effectief kunt creëren met Framework360 dankzij de speciale plugin die bij het platform is inbegrepen, tussen de vele beschikbare.
Het platform biedt namelijk een sectie van plugins voor de integratie van verschillende diensten, waaronder ook die voor Facebook.
Je kunt inderdaad een plugin installeren die je in staat stelt om informatie en Facebook-diensten rechtstreeks in je account te integreren, of om directe berichten te koppelen, de gegevens van leadformulieren te synchroniseren of zelfs je advertentiecampagnes te beheren.
Bovendien beschikt Framework360 over een module voor Web Tracking, waarmee het mogelijk is om informatie te verkrijgen over de conversies van bezoekers op websites, en waarin je het ID van de facebook pixel (hulpmiddel dat gegevens verzamelt om de acties van bezoekers op uw website te volgen op basis van cookies), en ook de API gebruiken (via een token gegenereerd door Facebook business manager). Zodra dit is ingevoerd, kunt u Framework360 vertellen wat te volgen, met de sectie doelen, en rapporten krijgen van de tracking die u heeft ingesteld op het scherm van de Facebook-manager.
Hiermee kunt u vervolgens naar uw campagnes voor conversie gaan en deze optimaliseren op basis van de verzamelde gegevens, waarbij u de focus op de doelgroep aanpast.
Probeer Framework360 om te groeien op het web en op Facebook
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.