
In het kader van affiliate marketing zijn angles een zeer belangrijk hulpmiddel dat helpt om ideeën te vinden voor het opbouwen van een advertentiecampagne die goed gestructureerd is.
De angles dienen om de gebruiker zo veel mogelijk te betrekken en geïnteresseerd te maken om de conversie van de klik op de advertentiebanner te behalen door gebruik te maken van specifieke interesses.
Bovendien slagen ze erin de klant te overtuigen om een bepaald product of dienst te kopen, gericht op een specifieke en emotionele behoefte van de consument.
Voor wie zijn de angles

De angles worden doorgaans gebruikt door:
- Web Marketer;
- SEO-experts;
- AdWords-experts;
- Grafici;
- Blogger;
- Affiliate Marketer.
Hoe de angles te vinden

Om de juiste angles te vinden, moet je eerst jezelf enkele vragen stellen:
- Waarom zou de gebruiker gebruik willen maken van onze dienst?
- Welk probleem kunnen we voor de gebruiker oplossen?
- Op welke doelgroep richten we ons?
Door antwoorden te geven op deze eenvoudige vragen kunnen we effectieve reclame maken, waarbij we bij elk antwoord een angle creëren die geschikt is.
De angles spelen in op de voordelen en baten die het product of de dienst biedt, dus het vinden van een geschikte angle voor elk type behoefte is heel eenvoudig.
Na het beantwoorden van de vragen, è belangrijk je in de schoenen van de gebruiker te verplaatsen.
Vind je koper persona en verplaats je in zijn schoenen: denk zoals hij zou denken, ga naar de plaatsen die hij zou kunnen bezoeken/frequenteren en probeer in de geest van je doelgroep te komen.
Bezoek de forums waar je potentiële klanten zich bevinden en neem deel aan de gesprekken om de meest gebruikte zoekwoorden op te nemen.
Bovendien is het belangrijk om nauwkeurige hoeken te vinden, dat wil zeggen hoeken die een specifiek voordeel benutten om een product of dienst te promoten, voor het verkopen aan een specifiek publiek dat nog niet door andere marketeers is gebruikt.
De zogenaamde "Strakke hoek" richt zich op de oplossing van een specifiek probleem, terwijl een brede hoek gericht is op de oplossing van een algemeen probleem.
Hoe angles te creëren

Voor het creëren van angles, zonder je in moeilijkheden te brengen met technische definities, zal ik een eenvoudig en gemakkelijk te begrijpen voorbeeld geven.
Onze eerste vraag is: waarom zou de gebruiker gebruik moeten maken van onze dienst?
Het antwoord is: voor het gemak.
Dus, de eerste vraag en het eerste antwoord zijn al naar voren gekomen.
Nu we het antwoord hebben, laten we kijken hoe we verder gaan.
De tweede vraag is: welk probleem kunnen we voor de gebruiker oplossen?
En hier wordt de angle gecreëerd: én was het een stressvolle dag en heb je geen zin om uit te gaan? Geniet van je lunch in alle rust vanuit je eigen huis, bestel en wij zijn er meteen bij jou.
De derde vraag is: op welke doelgroep richten we ons?
Een antwoord op dit type angle zou kunnen zijn voor een typische klant die de hele dag werkt, geen tijd heeft om te koken of zelfs helemaal niet kan koken.
In wezen brengen de angles de voordelen en voordelen van het betreffende product of dienst naar voren.
Conclusies
De copy è het belangrijkste onderdeel voor het creëren van een angle.
Om een effectieve copy te structureren, moet je verschillende punten volgen:
- Leg heel eenvoudig uit wat de service is die je aanbiedt;
- Vind twee kenmerken voor elk en een voordeel: bijvoorbeeld "promotie menù diner Valentijnsdag" è een kenmerk, "menù pizza met drankjes inbegrepen" è een voordeel.
- Denk aan de doelgroep die geïnteresseerd is in jouw aanbod;
- Weeg angst en geruststelling af met jouw campagne: "Wil je je geliefde meenemen naar een diner op Valentijnsdag? Wij zorgen ervoor! Menù pizza 10 euro en de drankjes bieden wij aan!";
- Vind de twee slechtste manieren om je campagne te promoten “Wil je je vriendin een pizza aanbieden zonder je zorgen te maken over de kosten? “Probeer onze promotie en je zult er geen spijt van krijgen!;
- Neem vervolgens al je angles en stel altijd dezelfde vraag “Maar hoe kan dit nuttig voor mij zijn?“
Nu ben je klaar om meer varianten van je promotionele campagne te creëren met verschillende angles om de juiste voor jou te vinden!
Benut het potentieel van je angles met Framework360

De procedure zal eenvoudig en intuïtief zijn, en stelt je in staat om via de page builder van het platform een perfecte landingspagina te creëren, waarop je je angles kunt plaatsen en deze dus kunt gebruiken om de conversies van je professionele campagne te verhogen.
Probeer Framework360
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.