Hoe klanten voor hotels te vinden

Hoe klanten voor hotels te vinden

Ben je de manager of eigenaar van een hotel en wil je je klanten en reserveringen verhogen?

Hier zijn enkele handige strategieën die je zullen helpen om je bedrijf te optimaliseren!

Veel traditionele middelen werken tegenwoordig niet meer, gezien de concurrentie en het steeds massaler en gestructureerder gebruik van nieuwe webmarketing systemen.

Ook de OTA (Online Travel Agencies) zoals bijvoorbeeld Booking, zijn goede springplanken maar houden extreem hoge percentages in voor commissies (het hotel wordt in de database opgenomen en als iemand boekt via zo'n platform, moet de accommodatie een flinke commissie betalen).

Om klanten voor je hotel te vinden en te vergroten is het dus nodig om je te disintermediaal maken van de OTA's en op marketingniveau te handelen, ook en vooral gericht op het web.

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: de sociale media

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: de sociale media

Als eerste zou je moeten beginnen met het beheren of, als je dit al doet, maximaal optimaliseren van je strategische aanwezigheid op sociale media.

Inderdaad, om jezelf buiten de OTA's bekend te maken, is het noodzakelijk om je merk reputatie uit te breiden op Facebook en Instagram.

Op Facebook is het raadzaam om video’s te verkiezen (ze zijn inmiddels een krachtig en veel bekeken hulpmiddel), ook leuke video's waarin je laat zien wat anderen niet hebben (bijvoorbeeld unieke diensten of locaties).

Een infinity pool, een uniek uitzicht, een exclusieve service, kortom, trek de aandacht en je zult zien dat de video begint te circuleren op het platform!

Op Instagram daarentegen, kies altijd voor video’s (of reels in TikTok-stijl) maar let ook goed op de afbeeldingen.

Wat betreft de afbeeldingen op Instagram, deze moeten visueel impactvol en professioneel zijn, met betrekking tot personeel, locaties en eten!

Een massale, innovatieve aanwezigheid met jouw unieke stijl op social media is al een uitstekend startpunt, maar om nieuwe klanten te vinden en de boekingen bij jouw accommodatie te verhogen, zal het ook cruciaal zijn om geïntegreerde betaalde advertentie strategieën op social media te plannen en te activeren: de ADS-campagnes.

Of op Facebook of op Instagram activeer je betaalde campagnes die naar je website leiden en je de mogelijkheid geven om nieuwe klanten te vinden en de boekingen te verhogen.

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: moderne en functionele website

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: moderne en functionele website

We hebben het al gezegd, een slimme aanwezigheid op sociale media is goed, advertenties zijn goed, maar het zal ook essentieel zijn om een moderne, functionele, snelle en converterende website te hebben!

Het is essentieel om een website te hebben die naast mooi ook echt nieuwe klanten kan aantrekken. De aanwezigheid van een boekingsengine (een reserveringsformulier) geïntegreerd in de site of verbonden met een externe OTA-service (de eerste is beter), zal jouw hoofdtransportmiddel zijn om het verkeer van jouw hotelwebsite te concretiseren.

Niet alleen dat, uiteraard zal het verkeer van sociale media komen, maar om een toestroom van potentiële klanten die al in target zijn en daadwerkelijk op zoek zijn naar een vergelijkbare accommodatie als de jouwe te krijgen, moet je investeren in Google ADS.

Zo kun je proberen de OTA's te verdringen en je als eerste te positioneren op essentiële zoekwoorden (begin met de naam van je merk, aangezien de OTA's ook daar concurrentie bieden) en gericht, zoals eerder besproken over sociale media, op de uniciteit van jouw dienst!

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: nieuwsbrief en loyaliteit

Hoe nieuwe klanten voor hotels te vinden: nieuwsbrief en loyaliteit

Goed, je hebt al echt veel gedaan. Geweldige aanwezigheid op sociale media, een website die verkeer genereert zowel via Facebook- en Instagram-advertenties als via Google ADS om de OTA's te verdringen.

Nu is het belangrijk om nieuwe en oude klanten te vinden en opnieuw actief te maken, loyaliteit op te bouwen.

Iemand die al in jouw accommodatie is geweest, moet uiteraard geïnformeerd worden over promoties en aanbiedingen die absoluut gepersonaliseerd moeten zijn (dit is gemakkelijker dankzij marketing automation).

Niet alleen oude klanten, maar ook leads die nog niet "heet" zijn, zijn in target en staan dicht bij jouw merk, maar om een reden of een andere kennen ze je wel, maar hebben ze nog geen reservering gemaakt.

Activeer ze, door te proberen hun behoeften te achterhalen.

Toverwoord: personalisatie!

Hoe klanten voor hotels te vinden: de communicatie

Hoe klanten voor hotels te vinden: de communicatie

We hebben het gezegd, onzekere klanten zijn een goudmijn.

Het is voldoende om ze te activeren en aan te trekken (bijvoorbeeld via remarketing van advertenties), maar het is ook belangrijk om jouw merk goed te communiceren.

Een effectieve en overtuigende communicatie, elegant maar leuk en innovatief tegelijkertijd en volstrekt ongebruikelijk.

Alleen zo kun je uniek zijn op het web en je onderscheiden van de concurrentie!

Laat met woorden en foto's de verblijfservaring leven voordat deze werkelijk heeft plaatsgevonden, maak de onzekere klant enthousiast en overtuig hem om naar jou toe te komen!

Hoe klanten voor hotels te vinden: de beoordelingen

Hoe klanten voor hotels te vinden: de beoordelingen

Als we terugkijken naar degenen die al bij jou hebben verbleven, is het essentieel om goede beoordelingen te hebben.

Vraag altijd om een papieren beoordeling aan het einde van het uitchecken, die je kunt uploaden of direct op TripAdvisor en soortgelijke sites kunt plaatsen, over hoe de vakantie in jouw accommodatie is verlopen.

De beoordeling is belangrijk zowel om je merk reputatie te verhogen als om een positieve mond-tot-mondreclame te creëren die je in staat stelt om benaderd te worden door nieuwe potentiële klanten.

Maak ook gebruik van nieuwsbrieven om knoppen toe te voegen die leiden naar het schrijven van een beoordeling.

Creëer een webmarketingstrategie voor hotels met Framework360

Het innovatieve platform dat Essentioal marketing platform wordt genoemd, stelt je in staat om alles te doen wat we hebben opgesomd dankzij de creatie van supergeoptimaliseerde websites voor snelheid en functionaliteit, die integreert met webmarketingstrategieën zoals het geavanceerde geïntegreerde systeem van nieuwsbrief en marketingautomatisering, evenals een geïntegreerd CRM.

Wanneer je deze strategieën continu en schaalbaar toepast, zul je je doelklanten op het web vinden en bereiken, waardoor de boekingen van jouw accommodatie daadwerkelijk toenemen.

Je kunt alle functionaliteitenà van Framework360 voor hotels vinden via de volgende link: https://www.framework360.nl/hoe-klanten-te-vinden-voor-hotels/

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken op het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.