Hoe marketing te bedrijven met LinkedIn

Hoe marketing te bedrijven met LinkedIn

Marketing doen op LinkedIn betekent niet alleen het delen van inhoud, omdat het noodzakelijk is om de juiste marketingdoelen te bepalen om succesvol te zijn.

Hoe de juiste marketingdoelen met LinkedIn te bepalen

Hoe de juiste marketingdoelen met LinkedIn te bepalen

Bij het bepalen van de LinkedIn marketingdoelen is het eerst noodzakelijk om de marketingdoelen van jouw bedrijf te identificeren. Je moet je vooral afvragen of:

  • Je nieuwe contacten wilt verwerven;
  • Je de bezoeken aan de website wilt verhogen;
  • Je de deler van jouw inhoud wilt vergroten. 

Hoe marketing te doen met LinkedIn

Hoe marketing te doen met LinkedIn

Voordat je begint met het publiceren van inhoud op dit sociaale , is het belangrijk om de bedrijfs pagina binnen LinkedIn in te stellen en alle noodzakelijke instellingen van het platform te volgen.

Business LinkedIn.

Even belangrijk is het om een echte marketing strategie te creëren en te volgen, zodat je altijd gefocust blijft op de doelstellingen.

Hoe je je netwerk op LinkedIn kunt uitbreiden

Hoe je je netwerk op LinkedIn kunt uitbreiden

Denk na over met wie je relaties wilt aangaan binnen het platform en identificeer je marketingstrategie op Linkedin, aan de hand van enkele methoden:

  • Bouw je netwerk op: gebruik de geavanceerde zoekfunctie om nieuwe potentiële klanten te zoeken;
  • Creëer een relatie met je contacten: soms kunnen de contacten binnen je netwerk belangrijke verbindingen vertegenwoordigen;
  • Gebruik LinkedIn Premium: op deze manier is het mogelijk om geavanceerde instellingen te gebruiken die je kunnen helpen nieuwe klanten te vinden.

Hoe relaties op te bouwen en te communiceren met je netwerk  

Je moet niet alleen de verbindingen vergroten, maar ook relaties met hen opbouwen om een band te creëren met degenen die je toekomstige klanten zouden kunnen zijn.

Er zijn enkele manieren om te beginnen met dialogeren en converseren met je contacten:

  • De eerste is om commentaar te geven telkens wanneer een van je contacten een interessante inhoud plaatst;
  • Een andere manier om een gesprek te beginnen met iemand nadat je met hem of haar verbonden bent, is door hem of haar te bedanken voor het accepteren van je verbindingsverzoek en een gesprek te starten met een interessante vraag, maar probeer tegelijkertijd nooit een commercieel bericht te sturen.

Om een stabiele relatie met je contacten op LinkedIn op te bouwen, kun je: 

  • Constant interessant inhoud delen op je profiel;
  • Artikelen delen via de functie LinkedIn Pulse;
  • Actief deelnemen aan gesprekken binnen de LinkedIn-groepen;
  • Interageren met je contacten door het bekijken van de nieuwsfeed.

Hoe de beste inhoud te herkennen om te publiceren 

Hoe de beste inhoud te herkennen om te publiceren 

Om goed materiaal te herkennen dat je kunt uploaden, kun je jezelf deze drie vragen stellen:

  • Wat zijn de interessantste onderwerpen voor mijn netwerk?
  • Wat is essentieel voor mijn contacten?
  • Wat zijn de problemen waar ze mee te maken hebben?

Daarna kun je inhoud ontwikkelen die doordacht, origineel en effectief is, en bovendien enkele producten van je eigen contacten delen, ofwel gemaakt door experts in een specifieke sector.

Hoe en wat te publiceren op LinkedIn

Hoe en wat te publiceren op LinkedIn

LinkedIn vandaag è een kanaal waar iedereen inhoud kan publiceren, en er zijn enkele marketingstrategieën om een sterk en waardevol netwerk voor het publiek op te bouwen.

Vergeet nooit welk type inhoud je wilt verspreiden binnen LinkedIn, dit kan zijn:

  • Een artikel blog;
  • Een video;
  • Een infographic;
  • Een belangrijke case study;
  • Een artikel via het gebruik van LinkedIn Pulse.

Belangrijk om inhoud te evalueren waarvan het doel niet alleen is om te informeren of op te leiden, maar ook om het doelpubliek te vermaken.

Vergeet niet zo veel mogelijk interactie te hebben, en nadat je jouw post hebt geschreven, voordat je deze deelt, tag een gebruiker uit jouw netwerk, zodat ook zijn connecties jouw post kunnen zien.

Binnen het platform hebben gebruikers de mogelijkheid om de hashtags te volgen, zodat in hun feed alle posts verschijnen die de onderwerpen van hun interesse behandelen, vergeet dus niet dit hulpmiddel te benutten telkens wanneer je een post maakt.

Hoe native video's maken op LinkedIn

Zoals bij alle sociale, probeert ook LinkedIn zijn gebruikers zo lang mogelijk binnen je eigen ecosysteem.

Om deze reden geeft het de voorkeur aan native video’s boven externe video’s.

Een native video is in wezen een videobestand dat rechtstreeks op het sociale netwerk is geüpload, in plaats van via een link van een ander kanaal waar het is gemaakt (bijvoorbeeld Facebook).

Marketing op LinkedIn is zeker erg belangrijk voor jouw bedrijf, aangezien het niet alleen de reputatie vergroot, maar tegelijkertijd ook een uitstekende manier biedt om nieuwe potentiële klanten. 

Integreer je business met Framework360

Integreer je business met Framework360

Dankzij het Framework360-platform heb je toegang tot talloze tools voor digitale marketing om je online activiteit te creëren, configureren en versterken.

Na het verkennen van de belangrijkste aspecten van marketing met LinkedIn, hebben we begrepen dat het een belangrijk hulpmiddel is om ons online bedrijf uit te breiden.

Met Framework360 heb je niet alleen de mogelijkheid om je online omgeving en website vanaf nul te creëren, zonder kennis van webontwikkeling en programmeren, maar je kunt ook je LinkedIn-marketing op het platform integreren om je bedrijf zo compleet mogelijk te maken.

Je kunt bijvoorbeeld je nieuwe contacten die je via het sociale netwerk hebt verkregen toevoegen met de klantenmodule, door hun informatie in te voeren, en een gepersonaliseerde ervaring voor je klanten creëren, gebruikmakend van tools zoals nieuwsbrieven en directe SMS-berichten.

We raden je ook aan om de webtrackingsectie van Framework360 te benutten, die over een module beschikt waarmee je informatie kunt verkrijgen over de conversies van bezoekers op websites.

Door het ID van de LinkedIn-pixel in te voeren (een tool die gegevens verzamelt om de acties van bezoekers op uw website bij te houden op basis van cookies) en aan het platform aan te geven wat te volgen met de sectie doelen, kunt u de gegevens monitoren en op basis daarvan uw conversiecampagnes beter richten.

Probeer Framework360

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken op het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.