
Facebook naast dat het wordt gebruikt als sociale entertainment platform, wordt tegelijkertijd door bedrijven gebruikt om hun zichtbaarheid te verbeteren.
Dit type sociaal is inderdaad een zeer interessante marketingtool geworden om verkeer naar de eigen website te brengen en dus nieuwe klanten te verwerven.
Hoe een marketingstrategie op Facebook te bedenken

Er zijn enkele strategieën voor marketing op Facebook die door elk bedrijf kunnen worden gebruikt om nieuwe klanten te verwerven.
Gebruik je bedrijfswebsite in een marketingstrategie op Facebook
Voor een bedrijf is het altijd aan te raden om een eigen website te hebben, aangezien alleen deze laatste in staat is om verkopen, klanten te genereren en gedetailleerdere informatie te bieden over
producten van het bedrijf.Dankzij de bedrijfswebsite is het mogelijk om meer zichtbaarheid te geven aan je sociale media, door het opnemen van klikbare en goed zichtbare sociale iconen.
Om de zichtbaarheid van de sociale iconen te verbeteren, is het raadzaam om deze in de Home of in ieder geval in de bovenste zone van de pagina te plaatsen, omdat ze op deze manier een van de eerste dingen zijn die zichtbaar zijn voor de gebruikers die de website bezoeken, waardoor ze een grotere kans hebben om aangeklikt te worden.
Nieuwsbrieven ontwerpen binnen een marketingstrategie op Facebook
Om gebruikers te laten weten dat jouw bedrijf een Facebook-pagina heeft, kun je overwegen om een nieuwsbrief.
Tip: er zijn betere dagen van de week dan andere om nieuwsbrieven te versturen, namelijk donderdag of vrijdagochtend.
Promoot de facebookpagina binnen het bedrijf
Als je een fysieke onderneming hebt en je klanten toegang hebben tot je locaties, kun je de Facebookpagina promoten via posters of stickers.
Tip: het kan zeer effectief zijn om de link of naam van de Facebookpagina ook op etalages, de voordeur of op visitekaartjes te plaatsen.
Hoe je jouw inhoud op Facebook kunt plannen
Om voordeel te halen uit Facebook is het belangrijk om inhoud te publiceren die aantrekkelijk is voor gebruikers, en dit continu te doen. Het belangrijkste doel moet zowel zijn om hen te informeren over het bedrijf als om hen te vermaken en te betrekken.
Tip: maak gebruik van een zeer interessante functie van Facebook waarmee je je berichten kunt plannen en ze dus op een vooraf bepaalde tijd en datum kunt publiceren.
Bepaal de beste dag om inhoud op Facebook te publiceren
Dankzij de Insight-functie van Facebook is het mogelijk om te achterhalen op welke dag en op welk moment van de dag de gebruikers van de pagina online en actiever zijn, waardoor je kunt weten wanneer jouw inhoud het meest zichtbaar is.
Tip: je kunt een planningsinstrument zoals creator studio gebruiken, dat je kan helpen door meer details te geven voor het publiceren van je berichten, zoals bijvoorbeeld het beste tijdstip om te publiceren.
Hoe advertenties op Facebook te benutten
De advertenties op Facebook zijn niet erg duur en kunnen uitstekende resultaten opleveren wat betreft het verwerven van nieuwe klanten. Het kan namelijk:
- De betrokkenheid van de pagina vergroten: waardoor er meer zichtbaarheid is voor posts, likes, reacties, shares en weergaven van video's;
- Het aantal likes van de pagina verhogen: advertenties kunnen het aantal volgers van een pagina verhogen;
- Het aantal bezoeken aan de website verhogen: advertenties moedigen gebruikers aan om te klikken en daardoor de bedrijfswebsite te bezoeken, wat meer verkeer dan normaal genereert;
De instellingen van elke advertentie kunnen variëren, afhankelijk van het doel en het resultaat dat het bedrijf wil bereiken.
Er zijn echter enkele basisaspecten om rekening mee te houden:
- Kies de juiste target, het is namelijk mogelijk om geslacht, leeftijd en geolocatie en vele andere filters te kiezen om de campagne beter te richten;
- Kies aantrekkelijke afbeeldingen of video's voor gebruikers;
- Creëer een aansprekende beschrijvende tekst.
Integreer je Facebook-marketing met Framework360

Dankzij Framework360 heb je niet alleen een complete platform voor dinsdag marketing, maar kun je ook jouw Facebook business marketing rechtstreeks in jouw omgeving integreren.
Het platform biedt namelijk een sectie van plugins voor de integratie van verschillende diensten, waaronder Facebook.
Je kunt inderdaad plugins installeren die je in staat stellen om informatie en Facebook-diensten rechtstreeks in jouw account te integreren, of om directe berichten te koppelen, de gegevens van leadformulieren te synchroniseren of zelfs jouw advertentiecampagnes te beheren.
Bovendien beschikt Framework360 over een Web Tracking-module, waarmee het mogelijk is om informatie te verkrijgen over de conversies van bezoekers op websites, en waarin je de ID van de Facebook-pixel kunt invoeren (een tool die gegevens verzamelt om acties van bezoekers op jouw website bij te houden op basis van cookies), en ook de API kunt gebruiken (via token gegenereerd door Facebook Business Manager). Zodra dit is ingevoerd, kun je Framework360 aangeven wat je wilt volgen, met de sectie doelen, en de rapporten van de tracking die je hebt ingesteld op het Facebook-beheerder scherm te hebben.
Hiermee kun je dan naar je conversiecampagnes gaan en deze optimaliseren op basis van de verzamelde gegevens, waarbij je de focus op de doelgroep aanpast.
Probeer Framework360
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.