
Als je overweegt om je eigen persoonlijke verkoopwebsite te openen en als je gepassioneerd bent door kunst, dan zal een online winkel met paletten en schone kunstartikelen zeker de meest interessante en geschikte optie zijn.
Voordat je begint, is het goed dat je enkele dingen weet over wat het betekent om een online winkel van dit type te openen.
In dit verband zullen we hieronder de belangrijkste thema's en stappen behandelen voor een goede opzet en beheer van een bedrijf zoals dit, van organisatie tot de daadwerkelijke creatie van de e-commerce website, waarbij ons het Framework360-platform zal helpen, dat we later verder zullen verkennen.
Bestudeer je bedrijf

Ten eerste moet je de afzonderlijke artikelen definiëren die je wilt verkopen, evenals dus het productcatalogus, dat op de site moet worden weergegeven.
Tegelijkertijd moet er een studie worden uitgevoerd naar het doelpubliek, op deze manier zal het gemakkelijker zijn om te bepalen welke producten aan te schaffen en welke diensten aan te bieden.
De markt leren kennen waarin je opereert en bewust zijn van de concurrentie, zal de sleutel zijn om jouw niche in de markt te vinden.
Informeer jezelf over de types, materialen en kleurcombinaties van de paletten, en verwaarloos andere artikelen uit de sector niet; ze zullen belangrijk zijn om ervoor te zorgen dat jouw onderneming geldig is op de markt en in staat is om het grootste deel van het websiteverkeer om te zetten in verkopen, zoals we later beter zullen zien.
Je moet in staat zijn, ook door inspiratie op te doen uit andere online en offline verkooppunten, welke kenmerken een shop van dit type waardevol en functioneel maken, in staat om belangrijke winsten te garanderen als deze goed is gestructureerd.
Daarnaast moet je aandacht besteden aan de prijzen die je toekent aan de paletten en andere artikelen voor schone kunsten die je behandelt.
De kosten moeten namelijk worden beoordeeld op basis van veel informatie, met name die met betrekking tot beheers- en verzendkosten, twee aspecten die niet vergeten mogen worden als je kwaliteit aan de klant wilt garanderen.
Hoe te verkopen

Stel de artikelen voor met kwaliteitsfoto's, vergezeld van beschrijvingen die alle informatie bevatten die klanten kunnen helpen bij het kopen van het juiste product voor hun behoeften.
Dit alles zal ten goede komen aan uw bedrijf, aangezien u zich met professionaliteit presenteert, wat u in zeer korte tijd meer vertrouwen zal opleveren.
Zodra u uw verkoopmerk heeft gecreëerd, met bijzondere aandacht voor de manier waarop het zich presenteert, maakt u gebruik van tools om uw producten tentoon te stellen, zoals Google Ads en Google Shopping.
Met deze kunt u uw activiteiten sponsoren op de betreffende zoekmachine, en bovendien kunt u ervoor zorgen dat uw artikelen tussen de eerste resultaten verschijnen, na een relevante zoekopdracht in de sector; op deze manier, als een gebruiker bijvoorbeeld op zoek is naar een dekking voor zijn houten dak, zal hij onmiddellijk worden doorverwezen naar wat u aanbiedt en aangetrokken worden door uw online winkel.
Zorg ervoor dat u nooit de directe communicatie met de klant verwaarloost, dit zal belangrijk zijn om de goede reputatie van de site te vergroten.
Waar te verkopen

Om daken te verkopen kunt u vertrouwen op grote wereldwijde marktplaatsen van derden, net zoals Amazon, hoewel de beste keuze zeker zou zijn om voor een uw online activiteit, door u gepersonaliseerd en beheerd op 360 graden.
Een e-commerce creëren zal eenvoudig en intuïtief zijn dankzij Framework360, laten we zien hoe.
Verkopen met Framework360
Framework360 is het eerste complete platform voor digitale marketing, dat je helpt om te creëren en te beheren, via talrijke maar intuïtieve schermen en vensters, je persoonlijke e-commerce site in totale autonomie van keuze.
Dit geeft je namelijk de mogelijkheid om toegang te krijgen tot een aanpassingssectie met alle tools om je persoonlijke site te configureren.
Nadat je je comfortabel hebt geregistreerd via de volgende link en dus je omgeving hebt gecreëerd, ben je klaar om te beginnen.
Laten we nu zien hoe.
Na het aanmaken van een account en het registreren van je omgeving, heb je de mogelijkheid om een plugin specifiek voor e-commerce te installeren uit de vele die door het platform worden aangeboden, en te beginnen met het personaliseren en beheren van de voorkeuren van je site op een eenvoudige en intuïtieve manier dankzij het navigatiemenu aan de linkerkant.
Voor meer gedetailleerde informatie over alle stappen voor het creëren van een e-commerce site nodigen we je uit om onze korte gids te raadplegen die al op onze blog staat:
— Hoe een e-commerce site te openen met Framework360
Laten we nu enkele functionaliteiten verkennen die ons onmiddellijk zouden kunnen helpen bij het opzetten van onze online verkoopbusiness.
De artikelen in de verkoop invoegen![]()
Na het installeren van de plugin zal het invoegen van artikelen heel eenvoudig zijn dankzij de speciale sectie.
In de linkerkant van het scherm is het inderdaad mogelijk om de genoemde sectie te vinden zoals op de afbeelding, waar je producten kunt toevoegen met de bijbehorende knop.
Zodra dit gedaan is, bevinden we ons op de daadwerkelijke pagina, klaar om alle informatie te ontvangen die we aan ons artikel willen koppelen: van de afbeelding tot de naam zelf, van de prijs tot de beschikbaarheid in voorraad en de beschrijving (beschikbaar in meer of minder gedetailleerde vorm).
De instellingen zijn zoals je kunt zien talrijk en bieden ons de mogelijkheid om een gevarieerde en gedetailleerde shop in te stellen, zowel wat betreft basisinformatie als meer specifieke en eventuele promoties en korting producten.
Met Framework360 heb je bovendien een breed scala aan tools tot je beschikking, zoals bijvoorbeeld die van cross sell, in de checkout-sectie.
Deze sectie zal je helpen bij het genereren van meer verkoop, door klanten gerelateerde producten aan te bevelen, zoals bijvoorbeeld penselen of standaarden, maar laten we beter kijken hoe het werkt.
Checkout
Dit is het laatste deel van een e-commerce website.
Het bevat veel gegevens en is verdeeld in verschillende secties; hieronder zullen we proberen deze functionaliteit globaal te verkennen om ervoor te zorgen dat we het goed instellen en gebruiken.
Het zal aanwezig zijn onder de optie “Website” en meestal kunnen we bij het openen een demo-checkoutpagina vinden die vooraf is ingesteld door het platform zelf, die kan worden aangepast op basis van onze behoeften.
Het eerste wat opvalt is de legende bovenaan, die ons zal aangeven welke velden klanten verplicht moeten invullen of niet.
Daarna komt de lijst met programmeerbare secties, beginnend met de gegevens van de klant die aan het kopen is, zoals te zien is in de afbeelding hierboven.
Vervolgens zullen op dezelfde manier de secties met betrekking tot facturatie- en verzendgegevens, de methode van laatstgenoemde en de betalingsmethode die we beschikbaar willen stellen, zichtbaar en bewerkbaar zijn.
De laatste sectie is die van het overzicht, waarin alle informatie en gegevens die tot dit punt tijdens het afrekenen zijn ingevoerd, kunnen worden weergegeven.
Het zal ook mogelijk zijn om een gepersonaliseerd bericht toe te voegen op het moment van afrekenen, voor elke aanwijzing die als passend wordt beschouwd om de klant te laten weten, en te kiezen of alle producten die tijdens het browsen op de site in de winkelwagentje zijn geplaatst, al dan niet moeten worden opgenomen in het afrekenproces, met onderscheid tussen producten die afzonderlijk moeten worden gekocht.
Een verdere functie waarop we ons kunnen concentreren is die van de “Cross Sell”.
Cross sell bestaat voornamelijk uit het mechanisme van het aanbevelen van andere producten die gerelateerd zijn aan de producten die onze klant momenteel aan het kopen is.
Het platform kan dus besluiten om producten aan te bevelen in relatie tot die in het winkelwagentje of producten die wij handmatig hebben geselecteerd, met een uitnodigingsbericht voor de klant.
Dit alles zal in ons geval, zoals eerder gezegd, dienen om klanten te stimuleren tot de aankoop van aanvullende producten gerelateerd aan hun winkelwagentje.
Nu we ook enkele van de nuttigste en meest directe functies van het platform hebben gezien, ben je klaar om goed na te denken over je businessplan en schildersezels en schone kunstartikelen te verkopen via je nieuwe e-commerce site,
Veel succes!
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.