Hoe volgers op Instagram te vergroten

Hoe volgers op Instagram te vergroten

Volgers op Instagram verhogen è een inmiddels fundamentele operatie om succesvol te zijn in het sociale netwerk van Zuckerberg.

Laten we beginnen met een basisconcept: zoals alle activiteiten van webmarketing, is het verhogen van volgers op Instagram het resultaat van testen, experimenten, studies en pogingen.

Er zijn in ieder geval specifieke technieken en belangrijke aandachtspunten, naast basislogica's die je in staat stellen om snel je volgers op Instagram te verhogen.

Hoe volgers op Instagram te verhogen: basislogica's

Hoe volgers op Instagram te verhogen: basislogica's

Voordat we praten over echte specifieke technieken en meer of minder mechanische manieren om volgers op Instagram te verhogen, is het belangrijk om te bespreken hoe jouw zakelijke profiel zich op de markt positioneert.

Instagram marketing doen, betekent uiteindelijk marketing in de volle zin van het woord, en is daarom het resultaat van het volgen van dezelfde logica:

  • Een goed gedefinieerd en zo specifiek mogelijk referentiedoel hebben;
  • Zich positioneren in een zo min mogelijk verzadigde niche;
  • Duidelijke communicatie met een toon van stem die is bestudeerd en inspirerende inhoud voor de gebruikers;
  • Zich onderscheiden van de concurrentie: het is essentieel om een Unique selling proposition goed gedefinieerd te hebben. Op Instagram kan de nadruk worden gelegd op de eigen Unique selling proposition dankzij een duidelijke en specifieke bio, en een copywriting die is bestudeerd en doeltreffend is voor de eigen doelgroep.

Uiteindelijk is het essentieel om op een zo natuurlijk mogelijke manier de volgers van je Instagram-pagina te laten groeien, waardevolle inhoud te creëren, een duidelijke persoonlijkheid te hebben en nuttige informatie en inhoud te bieden!

Al deze marketingtips kunnen leiden tot een substantiële toename van volgers afhankelijk van een profiel dat over het algemeen op een duidelijke en effectieve manier wordt beheerd.

Echter, er zijn technieken die, vooral in het begin van het beheer van een Instagram-profiel, echt heel nuttig kunnen zijn om volgers te vergroten.

Technieken voor organische groei van volgers op Instagram

Laten we dus de bots vergeten, daar zullen we later over praten als we het hebben over betaalde technieken om volgers op Instagram te vergroten, en richten ons in plaats daarvan op het organisch en substantiëel laten groeien van volgers, door gevolgd te worden door echte profielen die voortdurend interactie hebben met jouw account!

De acties die je moet ondernemen om organisch volgers te krijgen zijn:

  • Gebruik de juiste hashtags: het lijkt vanzelfsprekend, maar een goede hashtag, geplaatst in de specifieke post, kan echt de interacties en reacties op je post verhogen. Als gevolg hiervan zul je meer mogelijke echte volgers hebben die je zullen volgen. Enkele nuttige hulpmiddelen om de juiste hashtag te kiezen zijn: https://www.all-hashtag.com/ en https://top-hashtags.com/ en de applicatie https://www.tagsforlikes.com/.
  • Begin met het volgen van de hashtag "#firstpost". Deze hashtag wordt vaak gebruikt door nieuwe gebruikers die op zoek zijn naar een belangrijke en snelle toename van hun volgers. In deze context zullen deze gebruikers zeer waarschijnlijk, zodra ze de nieuwe volger zien, geneigd zijn om jou ook te volgen;

Een andere suggestie: koppel je Instagram-account aan het TikTok-account! Dit sociale netwerk è namelijk in opkomst en is gericht op het voortdurend aantrekken van nieuwe gebruikers om bekendheid te verwerven. Als je de twee sociale platforms koppelt, zullen veel TikTok-gebruikers ook naar je Instagram-profiel komen.

Instagram geeft helaas, via zijn algoritme, tegenwoordig de voorkeur aan gesponsorde inhoud, terwijl TikTok nog in de beginfase zit waarin organische inhoud wordt beloond.

Handmatige en mechanische follow/unfollow techniek

De techniek die we nu gaan analyseren is gebaseerd op handmatige handelingen die een organische groei van volgers op Instagram mogelijk maken.

De techniek bestaat uit:

  • Het volgen van hashtags die relevant zijn voor jouw bedrijf;
  • Met beleid profielen kiezen die jou zouden kunnen volgen en deze dus volgen (profielen met meer volgers dan gevolgde accounts of die, in verhouding tot jouw fanbase, minder zijn, zijn ideaal);
  • Periodiek, om de volgers niet te veel te verhogen ten opzichte van de followers, via verschillende tools en applicaties die gemakkelijk online te vinden zijn, verwijder het volgen van degenen die jou niet terugvolgen.

Waarschuwingen: let op tijdelijke bans! Als je overdrijft met handmatige dagelijkse acties (maximaal 500-1000), zal het algoritme van Instagram je account een paar dagen blokkeren. Misbruik ook geen opmerkingen op posts; vaak is het genoeg om het juiste profiel te volgen voor een terugfollow. Als je echter ook de posts van dat profiel wilt commentariëren, doe dat dan natuurlijk (ook maar een paar woorden, maar vermijd alleen emoji's) en zonder te overdrijven met het aantal dagelijkse opmerkingen. 

Deze techniek is geschikt voor profielen met weinig followers, dus in een vroege fase. Het is een uitstekende manier om 2000 of 3000 followers te bereiken.

Het nadeel van deze techniek is dat je vaak compromissen moet sluiten en profielen moet kiezen die geïnteresseerd zijn in jouw business, maar misschien uit andere staten komen met een lagere kans op interactie.

Als je de follow/unfollow-operaties niet handmatig kunt volgen, gebruik dan specifieke bots (een echt geweldige is https://www.instaviews.it/, of https://www.followliker.com/) maar wees heel voorzichtig, Instagram merkt het gebruik van ad-hoc programma's op en kan je straffen!

Snelheidstechnieken (maar niet aanbevolen) om volgers op Instagram te verhogen met profielen van meer dan 3000 volgers

Na een bepaald niveau van volgers moet je je strategie veranderen.

Op dit punt zou je engagement rate minstens 4-5% moeten bereiken, wat nog steeds vrij laag is.

Om interacties en opmerkingen te verbeteren, moet je vertrouwen op invloedrijke personen die je kunnen helpen om bekend te worden.

Creëer dus samenwerkingen met micro-influencers, schrijf naar de persoon waarvan je denkt dat hij of zij je kan helpen (en die misschien in lijn ligt met jouw bedrijf).

Deze techniek wordt S4S (Shout4Shout) genoemd. In feite is het een techniek om jezelf te laten gratis reclame op Instagram en vereist de vermelding van een ander partnerprofiel in je berichten. Dat profiel zal hetzelfde doen.

Op deze manier zullen de interacties en reacties toenemen en, als gevolg daarvan, ook de volgers.

De evolutie van Shout4Shout, è de betaalde vorm van dezelfde techniek genaamd Shout-out. Deze techniek is behoorlijk kostbaar (je kunt tot 2000 euro per account met miljoenen volgers komen).

Andere interessante technieken om samenwerkingen te creëren en het aantal volgers op je Instagram-profiel te verhogen zijn:

  • Telegram groepen : dit zijn groepen op Telegram die zijn opgericht om elkaar likes en reacties uit te wisselen zodat ze erin slagen om in de populaire sectie van Instagram te komen met een bepaalde post. Dit vergroot, in wezen, de mogelijkheden om snel het aantal volgers op je profiel te verhogen. Twee uitstekende oplossingen voor deze techniek zijn
  • Like bombing: zoals het gebeurde met de shoutout, is like bombing ook een betaalde techniek die lijkt op het gebruik van engagementgroepen die daarentegen gratis zijn. Er zijn namelijk groepen die eenrichtingslikes en -commentaren naar jouw profiel zullen sturen.
  • Story Views: het bekijken van de verhalen van mensen in je doelgroep is een uitstekende techniek omdat je op natuurlijke wijze in contact komt met realiteiten die mogelijk geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf. In dit geval kunnen er ook campagnes worden gemaakt met Instagram ADS die in deze maanden veel worden gebruikt.

Tactiek (langzaam maar aanbevolen) om volgers op Instagram te vergroten

Nu je weet hoe je snel volgers voor jouw Instagram-profiel kunt krijgen, laten we de lange maar serieuzere weg bekijken om te volgen.

Allereerst moet je Instagram beschouwen, dat deel uitmaakt van de Facebook-groep (Meta Platforms Inc.), als een bedrijf en als zodanig heeft het als doel de inkomsten te verhogen.

Om deze eenvoudige reden is Instagram è ingesteld om betaalde inhoud te bevorderen.

Als je je volgers wilt vergroten en een fanbase van mensen wilt creëren aan wie je je producten of diensten kunt verkopen, moet je je inhoud betaald sponsoren.

Vergeet de vanity metrics en begin waardevolle inhoud te creëren om te sponsoren door te investeren in je bedrijf.

De beste manier om volgers op Instagram te vergroten is dus door de foto's van je profiel uit te lichten, door op "Bericht promoten" onder je Instagram-foto's te klikken en het doel "Meer profielbezoeken" in te stellen.

Op deze manier zal Instagram beginnen met het vergroten van de zichtbaarheid van jouw gesponsorde inhoud aan de mensen die je als doelpubliek hebt ingesteld.

Als jouw foto's interessant zijn, zullen mensen je beginnen te volgen.

Producten en diensten verkopen met Framework360

Producten en diensten verkopen met Framework360

Wat heb je aan een fanbase als je geen producten of diensten hebt om ze te verkopen?

De volgende stap na het verhogen van volgers is namelijk om te beginnen met het bouwen van jouw website en digitale marketing te doen met Framework360 om jouw producten en diensten te verkopen.

Framework360 is het eerste volledige platform voor digitale marketing, dat je helpt bij het creëren en beheren, via talrijke maar intuïtieve schermen en vensters, van verschillende marketingtools om jouw product/dienst te verkopen.

Nadat je een account hebt aangemaakt en jouw omgeving hebt geregistreerd, heb je de mogelijkheid om een thema voor jouw website te kiezen en door te gaan met het invoeren van jouw inhoud zoals foto’s, teksten en video’s op basis van jouw voorkeuren.

Na je comfortabel geregistreerd te hebben via de volgende link en je omgeving te hebben aangemaakt, ben je klaar om te beginnen.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken op het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.