Wat is het uilproduct

Het lokproduct è is dat consumptiegoed dat een prijs heeft die lager is dan de marktwaarde.

Verschil tussen lokproduct en lokprijs

De marketingtechniek van lokproducten è wordt gebruikt in de GDO (en niet alleen) om consumenten aan te trekken en de aankoop van meerdere eenheden van producten te bevorderen.

Een soort lokaas dat de verkoop van gerelateerde producten bevordert.

De lokprijs è het bedrag dat aan dat product wordt gegeven, vaak merknaam, dat de truc is om de aankoop boven het gemiddelde van dat goed te bevorderen.

Voordelen en strategieën van het lokproduct

Het zal niet belangrijk zijn hoeveel eenheden van het individuele product in de aanbieding worden verkocht (er zal hoogstwaarschijnlijk een economische terugbetaling zijn van de producent), maar naast de waarschijnlijk , zal het ook mogelijk zijn om experimenten uit te voeren met nieuwe productlanceringen, nieuwe verpakking of een innovatieve lijn van het merk.

Voorbeelden van lokproducten

Het lokproduct wordt vooral gebruikt om de latere verkopen van complementaire producten te verhogen.

Met complementaire producten worden die producten bedoeld die nodig zijn om het lokproduct zelf te gebruiken.

Het klassieke voorbeeld van een complementair product is het scheerapparaat dat navullingen nodig heeft. Andere lokproducten zijn online abonnementen (Netflix, hosting tijdschriften enzovoort) die een zeer agressieve eenmalige prijs en een maandelijkse verhoging hebben.

Het lokproduct wil dus de loyaliteit van de gebruiker naar een bepaald merk vergroten.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.