Marketing

In deze gids gaan we kijken hoe de Marketingmodule van FRAMEWORK360 werkt.

Waar is de Marketingmodule voor? 

De Marketingmodule is zeer belangrijk, dit stelt ons in staat om e-mails of sms-berichten naar onze leads te sturen. De marketingmodule, met zijn zeer eenvoudige en intuïtieve interface, zal ons enorm helpen om onze potentiële klanten om te zetten in echte klanten.

Laten we nu bekijken hoe we deze functionaliteit van Framework360 optimaal kunnen gebruiken door de essentiële stappen te identificeren die we moeten nemen.

Stap 1: Maak een klantenlijst 

Het eerste dat we moeten doen is zeker het maken van een lijst van klanten waaraan we een e-mail of sms of een geautomatiseerde reeks van e-mails en sms-berichten moeten sturen. 

Als eerste moeten we naar de optie Klanten in het hoofdmenu van het platform gaan. Op dit punt geeft de software ons de mogelijkheid om handmatig onze klanten toe te voegen of (zoals meestal het geval is) een CSV-bestand te importeren waarin de gegevens van onze klanten aanwezig zijn. 

Schermata Framework360 - Marketing

Eenmaal de gegevens van onze klanten in de sectie Klanten zijn ingevoerd, moeten we een specifieke lijst van klanten maken waaraan we onze e-mail of sms willen sturen.

Om een specifieke lijst van klanten te maken, moeten we toegang krijgen tot de optie Lijsten in het marketingformulier in het hoofdmenu op deze manier:

Marketing > Ontvangers > Lijsten

Eens binnen de optie Lijsten, maken we een lijst om onze klanten te segmenteren door op de functie Toevoegen te klikken die rechtsboven aanwezig is. 

Schermata Framework360 - Marketing

 Deze stap is erg belangrijk!

Eenmaal binnen geven we een naam aan onze lijst en selecteren we de optie Synchroniseer Klanten: 

Schermopname Framework360 - Marketing

Met deze optie kunnen we alle eerder geïmporteerde klanten synchroniseren in de lijst die we aan het maken zijn of selecteren op basis van welke parameters we klanten willen importeren.

De parameters kunnen als volgt worden gedefinieerd:

  • Datum en tijd
  • Persoonsgegevens (bijvoorbeeld als we de mail alleen naar een vrouwelijk publiek willen sturen)
  • Apparaat
  • Browser
  • Besturingssysteem

Schermopname Framework360 - Marketing

Stap 2: Laten we de afzender van de e-mail of SMS die we willen verzenden aanmaken

Voor het aanmaken van de afzender moeten we naar: 

Marketing > Campagnes > Afzenders

Op dit punt zal FRAMEWORK360 ons zelfs de mogelijkheid geven om, in het geval dat we de afzender van de e-mail instellen, het adres te selecteren waar de e-mail vanaf moet worden verzonden en het adres waarop onze klant eventueel kan reageren.

Schermata Framework360 - Marketing

Stap 3: Laten we onze campagne creëren

Om onze campagne te creëren gaan we naar:

Marketing > Campagne > Maak nieuwe campagne 

Op dit punt zouden we moeten selecteren of we een standaardcampagne of een automatisering willen creëren.

Schermata Framework360 - Marketing

In het geval dat we besluiten om een standaardcampagne FRAMEWORK360 te creëren in het campagneconfiguratiescherm (hierboven weergegeven) geeft het ons de mogelijkheid om te kiezen:

  • Naar welke lijst de e-mail of SMS moet worden verzonden
  • Wanneer de e-mail of SMS verzonden moet worden
  • Een herhaling in te stellen (als we willen dat de campagne elke bepaalde tijd opnieuw begint)
  • In te stellen of we een e-mail of een SMS willen creëren 

Bij het maken van de e-mail FRAMEWORK360 geeft ons de mogelijkheid om de e-mail zowel in HTML-formaat te bouwen via de visual builder (zoals getoond in de onderstaande afbeelding) als om een e-mail in tekstformaat te maken.

Schermata Framework360 - Marketing

Eenmaal we onze mail hebben aangemaakt, zullen we de afzender en de SMTP-server invoeren. In het geval dat we een externe server hebben voor FRAMEWORK360, kunnen we deze instellen via de optie in het hoofdmenu Email Server.

Zoals ik eerder zei, biedt FRAMEWORK360 ons ook de mogelijkheid om een automatisering te creëren.

Om de automatisering te creëren tijdens het campagnecreatieproces, selecteren we in plaats van Standaard Automatisering.

Automatiseringen zijn acties die de software uitvoert op basis van de acties van klanten. Bijvoorbeeld, we kunnen instellen dat op het moment dat de klant de mail leest, het automatiseringsproces stopt, terwijl als de klant binnen een vooraf bepaalde tijdspanne de mail niet leest, de software zal zorgen voor het verzenden van een andere door ons gemaakte mail. 

Op dit punt blijft er niets anders over dan onze automatisering te creëren zoals weergegeven in de afbeelding: 

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.