In deze tutorial zullen we zien hoe we het saldo van onze klanten rechtstreeks vanuit onze Framework360-omgeving kunnen beheren.
Stap 1: Laten we de plugin “Klantenbalans” installeren
Om de plugin “Klantenbalans” te installeren, klikken we op de optie “Aanpassing” en vervolgens op de optie “Plugins”, die zich aan de linkerkant in de zijbalk van onze omgeving bevinden.
Op dit punt zoeken we in de zoekbalk naar de plugin “Klantenbalans” en installeren we deze. Deze plugin stelt ons in staat om de openstaande vorderingen en schulden aan onze klanten, partners, verkopers, enzovoort te beheren.
Stap 2: Beheer de klantenbalans
Nadat we de plugin “Klantenbalans” hebben geïnstalleerd, gaan we naar de sectie “Klant” door op de gelijknamige optie in de zijbalk aan de linkerkant te klikken. Op het hoofdscherm van de sectie “Klant” zien we de lijst van onze klanten, op dit punt klikken we op de naam van een klant om binnen te komen in het bijbehorende dossier. Binnen dit laatste zal er een nieuw tabblad zijn geopend, genaamd “Balans”, waar we alle openstaande transacties met betrekking tot de klant kunnen bekijken en nieuwe kunnen toevoegen.
Binnen de sectie “Voeg transactie toe” van het tabblad kunnen we de nieuwe tegoeden of schulden met betrekking tot de betreffende klant toevoegen.
Als we verder scrollen, geeft Framework360 ons de huidige balans en de lijst met ingevoerde transacties aan.
Bovendien zullen de balanswaarde en de laatste transactie ook worden weergegeven in de samenvattingskolom aan de linkerkant, altijd binnen het klantenprofiel, zoals weergegeven in de volgende afbeelding.
Stap 3: Schakel de weergave van de balans in het klantgebied in
Framework360 biedt ons ook de mogelijkheid om de samenvatting van vorderingen en schulden zichtbaar te maken voor klanten binnen hun klantgebied. Om de weergave van de balans in het klantgebied in te schakelen, moeten we klikken op de optie “Pluginvoorkeuren”, die zich aan de linkerkant van onze omgeving in de zijbalk bevindt, en vervolgens op de optie “Klantbalans”.
Zodra we ons binnen het aanpassingsscherm van de plugin “Klantbalans” bevinden, schakelen we de functie “Toon sectie in klantgebied” in.
Nadat we de functie hebben ingeschakeld, geeft het systeem ons de mogelijkheid om een inleidend bericht in te voeren dat aan klanten zal verschijnen.
Bovendien kunnen we de “opnameverzoek” inschakelen voor onze partners, waarmee ze het uitbetalen van hun commissies kunnen aanvragen. Zodra de partner het opnameverzoek heeft ingediend, ontvangen we een notificatiemail met betrekking tot het verzoek.
Bovendien stelt het systeem ons in staat om een minimumwaarde in te stellen om een opnameverzoek te kunnen indienen en de bijbehorende berichten die aan de affiliate zullen verschijnen, binnen zijn klantgebied, op het moment dat hij de minimumwaarde voor opname al dan niet heeft bereikt.
Als je meer informatie wilt over hoe je het affiliatiesysteem van jouw site met Framework360 kunt activeren, nodigen we je uit om de speciale tutorial te bekijken hier te klikken.
Zodra de wijzigingen zijn opgeslagen, zal de klant bij toegang tot zijn klantgebied een nieuw tabblad genaamd “Mijn tegoeden” zien, waarin de huidige saldo waarde, de geschiedenis van uitgevoerde transacties en eventueel het opnameverzoek sectie aanwezig zal zijn als hij een affiliate is.