Binnen deze gids gaan we bekijken hoe we telefoongesprekken die op de website binnenkomen kunnen volgen met behulp van de Web Tracking module van Framework360.
Stap 1: Laten we het telefoonnummer op de pagina toevoegen
Als eerste gaan we het telefoonnummer toevoegen op de pagina die ons interesseert, waarop we onze oproepen willen ontvangen.
Daarom moeten we naar de sectie Pagina's van het hoofdmenu van Framework360 gaan, klikken op de pagina die ons interesseert en via de Visual Builder van Framework360 een tekstblok toevoegen waarin we het telefoonnummer zullen vermelden zoals weergegeven in de afbeelding:
Als je specifiek wilt weten hoe je een pagina kunt bewerken via het Framework360-platform heb ik enige tijd geleden een specifieke gids gemaakt die je kunt raadplegen klik hier.
Stap 2: Laten we een nieuw Tracking-project aanmaken
Zodra we het telefoonnummer op de pagina hebben ingevoerd, kunnen we een nieuw trackingproject aanmaken om bij te houden hoeveel nummers ons hebben gebeld. We zullen het project aanmaken via het formulier voor Web Tracking dat ons ter beschikking wordt gesteld door het Framework360-platform.
De Web Tracking is een van de vele exclusieve functies die Framework360 je biedt. Met deze functie kunnen we precies volgen wat mensen doen op onze website.
In deze video gaan we specifiek bekijken hoe we de oproeptracking kunnen uitvoeren; als je alle mogelijkheden wilt leren kennen die Framework360 je biedt via het formulier voor Web Tracking, heb ik een specifieke gids gemaakt die je kunt raadplegen klik hier.
Goed, om ons trackingproject te creëren, moeten we eerst naar de hoofdcategorie in Framework360 Web Tracking gaan en op de knop rechtsboven Toevoegen klikken.
Eens binnen bevinden we ons op het scherm waar we de informatie van ons project gaan instellen.
Binnen dit scherm zullen we de volgende informatie invoeren:
- We zullen een Naam voor ons project definiëren
- We zullen aangeven wat de domein is waarop we de tracking willen uitvoeren, dat wil zeggen, of we de tracking op onze website of op een andere externe website willen uitvoeren (voor de configuratie van de verwerkingscode op een externe website raad ik aan om de hulp van een technicus in te schakelen)
- We zullen de eventuele Trackinggegevens van het advertentieplatform dat we gebruiken invoegen.
Bijvoorbeeld, als we de pagina op Facebook adverteren, zullen we het ID van de Facebook Pixel invoegen zodat onze site aan Facebook communiceert wanneer onze gebruiker op het telefoonnummer op de pagina klikt, dit zal het algoritme van Facebook in staat stellen om de campagnes te optimaliseren naar een publiek dat veel meer geneigd is om de actie van bellen uit te voeren.
Zodra ons project is ingesteld, klikken we op de optie rechtsboven Opslaan. Op dit punt zijn er naast het tabblad Instellingen twee andere tabbladen aangemaakt:
- Doelen
- Statistieken
Laten we nu kijken hoe we deze twee tabbladen het beste kunnen configureren.
Stap 3: Stel de tab Doelen
De tab doelen geeft ons de mogelijkheid om eenvoudig de acties te selecteren die we op onze website willen inschakelen. In deze gids zullen we bekijken hoe we de actie van Oproepen kunnen inschakelen. Dus, we zullen klikken op de optie Activeren naast de actie Oproepen , zoals aangegeven in de onderstaande afbeelding:
Zodra we op het configuratiescherm van de actie Oproepen komen, zien we een instellingen-tabblad dat we moeten instellen om klikken op het telefoonnummer te kunnen volgen.
Met de optie Nummers om te traceren kunnen we beslissen of we alle nummers op de site willen traceren of alleen bepaalde nummers.
Met de optie Verberg telefoonnummers kunnen we beslissen of we het telefoonnummer direct op onze site willen weergeven of het telefoonnummer willen verbergen met een string en de gebruiker alleen de mogelijkheid willen geven om het telefoonnummer weer te geven als hij op de string klikt.
Met de optie Voorkeuren kunnen we het Evenement en de Waarde Evenement bepalen, standaard zal Framework360 het evenement Afschrift Ontvangen en de waarde Telefoon instellen.
Stap 4: Laten we het tabblad Statistieken analyseren
In het tabblad Statistieken worden alle behaalde resultaten in de trackingmodule samengevat. In ons geval zullen we in dit tabblad de lijst van klanten zien die ons mogelijk hebben gebeld.