UTM-trackinglink

In deze gids gaan we kijken hoe de trackinglinks werken.

 

Wat zijn trackinglinks?

Trackinglinks stellen ons in staat om UTM's te gebruiken, een UTM è een variabele die aan de URL wordt toegevoegd om te begrijpen waar het verkeer dat op de website is ontvangen vandaan komt.

Om het gebruik van UTM's beter te begrijpen, laten we een voorbeeld bekijken: stel dat we een Facebookcampagne hebben gemaakt die klanten naar een bepaalde pagina op onze website leidt, zonder UTM's zouden we niet kunnen begrijpen wie de bezoekers zijn die op die specifieke pagina zijn gekomen via de Facebookcampagne en wie er via Google of andere bronnen zijn gekomen, en bovendien zouden we niet kunnen begrijpen welke acties zijn ondernomen op de webpagina door degenen die van de Facebookcampagne komen. Zoals eerder vermeld, komen UTM's ons te hulp om dit probleem op te lossen; het zijn aanvullende codes die aan het einde van de URL van de betreffende pagina worden toegevoegd, waardoor we in staat zijn om te onderscheiden uit welke bron onze bezoekers komen en wat bezoekers van elke bron op onze website doen.

Nu gaan we in een paar eenvoudige stappen begrijpen hoe we een UTM kunnen maken met Framework360 en hoe we de acties van klanten die met onze UTM zijn binnengekomen, kunnen begrijpen.

 

Stap 1: Laten we een UTM configureren

Als eerste gaan we naar de subsectie van het hoofdmenu van Framework360 Trackinglink door de volgende stappen te volgen:

Tracking > Trackinglink

Binnen deze sectie zullen we de lijst vinden van alle trackinglinks die zijn gemaakt en we kunnen, door op de knop rechtsboven Toevoegen te klikken, een nieuwe maken.

Laten we er nu een maken, tijdens het aanmaken van onze trackinglink staan we voor het volgende scherm:

Schermata Framework360 - Link van tracking UTM

Waar we de Titel gaan invoeren die we aan onze trackinglink willen geven en de bijbehorende UTM-code.

Zodra deze twee parameters zijn ingevoerd, zal Framework360 onder het kopje Gebruik de trackinglink die we hebben gemaakt illustreren.

Wij hoeven alleen maar de trackinglink te kopiëren en Plak het aan het einde van de URL die we willen volgen.

In ons voorbeeld is de trackinglink ?utm=campagnanatale, laten we ons voorstellen dat we de bezoekers van de homepagina van Framework360 willen volgen die afkomstig zijn van een Facebook-campagne en de URL van de homepagina is als volgt: htts://framework360.it/. We hoeven alleen maar de trackinglink aan het einde van de URL toe te voegen, de uiteindelijke link zal zijn: htts://framework360.it/?utm=campagnanatale. Goed, de zojuist gemaakte link zal de link zijn die we zullen toevoegen aan de Facebook-campagne om klanten te kunnen volgen die op de homepagina komen via de campagne.

 

Stap 2: Stel een Trackingproject in

Nadat we de trackinglink hebben gemaakt, moeten we Framework360 vertellen welke gebruikersgedragingen gevolgd moeten worden, om dit te doen moeten we een nieuw trackingproject maken via het hoofdmenu van Framework360 Web Tracking. Om analytisch te begrijpen wat de functionaliteiten van de Web Tracking-module zijn en te weten hoe je een nieuw Tracking-project aanmaakt, heb ik een speciale gids gemaakt die je kunt raadplegen door hier te klikken.

Zodra we het Tracking-project hebben aangemaakt en het doel dat we willen volgen (bijvoorbeeld alle gebruikers die op het telefoonnummer klikken dat op de pagina staat) binnenin hebben gedefinieerd, kunnen we controleren hoeveel gebruikers dat doel hebben bereikt via de trackinglink die we hebben aangemaakt door naar het trackinglink-project te gaan dat in stap 1 is gemaakt en de sectie Statistieken. te controleren.

We kunnen opmerken dat het voorbeeldscherm hierboven aangeeft dat er via die specifieke trackinglink twee klikken en een poging tot bellen zijn gedaan.

 

Stap 3: We wijzen een Etiket toe

Framework360 biedt ons ook de mogelijkheid om etiketten toe te wijzen aan klanten die via de trackinglink komen.

Om dit te doen, moeten we naar de suboptie van het hoofdmenu van Framework360 Trackinglink gaan door de volgende stappen te volgen:

Tracking > Trackinglink

Eens binnen klikken we op de trackinglink die we willen wijzigen en wijzen we het etiket toe via de optie Etikettentoewijzing die aanwezig is in het gebied Klantprofilering.

In deze fase kunnen we klanten een van de al gemaakte labels toewijzen. Als we echter een label willen maken, moeten we naar de subkop Klanten in het hoofdmenu van Framework360 gaan door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > Klanten

Eenmaal binnen het gebied Klanten moeten we naar de sectie Labels, zoals in de afbeelding weergegeven, om nieuwe labels te beheren en te creëren.

 

Stap 4: We wijzen een Lijst toe

Framework360 biedt ons ook de mogelijkheid om alle klanten die via de trackinglink komen in een bepaalde lijst op te nemen.

Om dit te doen, moeten we, zoals gezien in de vorige stap voor de toewijzing Labels, naar het subitem van het hoofdmenu van Framework360 Tracking link gaan door de volgende stappen te volgen:

Tracking > Tracking link

Eenmaal binnen klikken we op de tracking link die we willen wijzigen en wijzen we de lijst toe via het item Lijsten toewijzen dat aanwezig is in het gebied Klantprofilering.

Om de lijsten te beheren, moeten we naar het subitem van het hoofdmenu van Framework360 Lijsten gaan door de volgende stappen te volgen:

Marketing > Ontvangers > Lijst

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.