De status van de bestelling wijzigen

Binnen dit artikel zullen we bekijken hoe we de status van een verkoop kunnen wijzigen die bijvoorbeeld van onze e-commerce website komt.

 

Laten we toegang krijgen tot de optie Verkopen

Als eerste krijgen we toegang tot de optie Verkopen die we vinden in het hoofdmenu van Framework360. Eenmaal binnen vinden we de lijst van alle klanten die een aankoop hebben gedaan op onze website met de status van de bestelling zichtbaar aan de rechterkant zoals weergegeven in de afbeelding:

Door op de naam van de klant te klikken, komen we in het detail scherm van de gemaakte aankoop.

Binnen het detail scherm kunnen we zien, door op de tabs bovenaan te klikken Hoofdgegevens en Winkelwagentje (zoals weergegeven in de afbeelding), respectievelijk de gegevens van de klant en welke producten en de bijbehorende hoeveelhedenà door de klant zijn aangeschaft.

Door naar de rechterkant van het detailvenster te gaan, kunnen we de status van de bestelling, onderwerp van deze video, bekijken en wijzigen, evenals andere gegevens die we in de volgende stap zullen analyseren.

Stap 2: Gegevens in de sectie Verkoopoverzicht

Binnen de sectie Verkoopoverzicht (gemarkeerd in de vorige afbeelding) zullen verschillende belangrijke informatie over de geplaatste bestelling zichtbaar zijn, zoals de herkomst van de bestelling, het totaal van de bestelling en de betalingsstatus.

De betalingsstatus is anders dan de status van de bestelling, omdat bijvoorbeeld een bestelling verzonden kan worden terwijl de betalingsstatus toch als ontvangen kan worden beschouwd.

Als de klant betaalt via een traceerbare methode door Framework360 (bijvoorbeeld betalingen met kaart of PayPal), zal de betalingsstatus automatisch worden bijgewerkt van Niet ontvangen naar Ontvangen; terwijl, als de klant ons betaalt met een niet-traceerbare betaalmethode door Framework360, zoals contante betaling bij levering of betaling met cheque, zal de operator handmatig de betalingsstatus wijzigen door op het item te klikken

Betalingsstatus.

Bovendien is het belangrijk om te specificeren dat op het moment dat de betalingsstatus zal veranderen van Niet geïnd naar Geïnd , Framework360 automatisch de status van de bestelling zal wijzigen van wachtend op betaling naar in verwerking. Natuurlijk wordt er verwacht dat, op het moment dat de status van de bestelling in verwerking is, iemand handmatig de status van de bestelling wijzigt op het moment dat de bestelling wordt verzonden. In de volgende stap zullen we bekijken hoe we de status van de bestelling handmatig kunnen wijzigen.

 

Stap 3: Wijzig de status van de bestelling

Verkoopoverzicht, altijd aan de rechterkant van het detailvenster van de bestelling, vinden we de sectie Status bestelling.

Binnen de sectie Status bestelling zal precies het status van de bestelling, om deze status te wijzigen, hoeft u alleen maar erop te klikken en de status te selecteren uit het dropdownmenu dat verschijnt, zoals weergegeven in de volgende afbeelding:

De selecteerbare bestelstatussen zijn:

  1. In afwachting van betaling
  2. In behandeling
  3. Te verzenden
  4. Verzonden
  5. Voltooid
  6. Geannuleerd
  7. Terugbetaald

Elke keer dat er een statuswijziging plaatsvindt, zal Framework360 u vragen of u automatisch een e-mail naar de klant wilt sturen, waarin hij op de hoogte wordt gesteld van de wijziging, of dat u verder wilt gaan zonder de e-mail te verzenden.

Als we de e-mails willen beheren die automatisch worden verzonden op het moment dat de status van de bestelling wordt gewijzigd, moeten we naar de suboptie Systeem e-mail in het hoofdmenu van Framework360 gaan door de volgende stappen te volgen:

Instellingen > E-mail > Systeem e-mail

Binnen de optie Systeem e-mail vinden we het tabblad Bestellingen waarbinnen we alle standaard e-mails kunnen aanpassen die automatisch worden verzonden wanneer de status van een bestelling wordt gewijzigd.

Laten we nu terugkeren naar de sectie Status bestelling en kijken welke andere functionaliteiten deze sectie voor ons in petto heeft.

Een zeer belangrijke functionaliteit is die welke ons in staat stelt om de geschiedenis van alle wijzigingen van de bestelling te zien met de bijbehorende datum en tijd, zodat we kunnen verifiëren of de hele keten van de bestelling succesvol is verlopen of dat er fouten zijn opgetreden. Om dit te doen moeten we klikken op het klokje naast de status van de bestelling zoals weergegeven in de volgende afbeelding:

Bovendien, als de status van de bestelling è in afwachting van betaling onderaan zal de Betaallink verschijnen die naar de klant kan worden gestuurd, deze laatste kan via deze link de betaling uitvoeren.

Deel dit artikel op sociale media:

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.