L’engagement è de capaciteit om een relatie tussen een product/dienst en de consument te creëren.
Hoe beter we onze consument kennen, hoe meer we in staat zullen zijn om een solide en duurzame relatie met ons merk op te bouwen.
L’engagement wordt gemeten aan de hand van de analyse van enkele acties die door de consument zijn uitgevoerd:
- Herhaalde bezoeken aan een website
- Bouncefrequentie op de website
- Tijd doorgebracht op de website
- Aantal bekeken pagina's
- Tijd besteed op de website
- Commentaar op een post
Door elk van deze factoren te meten en te analyseren, kunnen we de interesse van de gebruiker in ons merk vergroten.
Hoe bereik je engagement?
L’engagement wordt bereikt door te luisteren en te observeren naar onze consumenten.
Daarnaast moet er een gesprek met hen worden aangaan, waarbij we onze volledige aandacht op de gebruiker en niet op de verkoop richten.
We moeten een interactie creëren en ervoor zorgen dat de consument die connectie met ons merk blijft zoeken, waardoor er een emotionele band met ons merk ontstaat.
Kortom, het engagement is wat elke verkoper nastreeft, namelijk dat de gebruiker ons product wenst en trouw aan ons blijft.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.