Affiliate marketing of affiliate marketing is een commerciële overeenkomst tussen een bedrijf dat zijn product/dienst wil verkopen (adverteerder) en een persoon die het product van de adverteerder promoot (affiliate).
Tussen de twee partijen is er een derde element, namelijk het affiliate platform, dat wil zeggen het digitale instrument (Instagram, Facebook, Google, LinkedIn enz.) dat door de affiliate wordt gebruikt om het product/de dienst te promoten en verkeer naar de adverteerder te brengen.
Elke conversie wordt gedefinieerd door beide partijen via een commissieplan, dat wil zeggen een plan waarin de juiste marketingstrategie wordt vastgesteld. Over het algemeen worden ze gedefinieerd als CPA ( Kosten per Actie) of CPA (Kosten per Bestelling), daarom zal de winst van de affiliate afhangen van hoeveel acties de consument onderneemt of als hij een online bestelling plaatst.
Een voorbeeld van actie kan zijn: klikken op de website, het invullen van persoonlijke gegevens, een verkoop enzovoort.
Hoe maak je affiliate marketing?
Om affiliate marketing te doen, moet je je richten op gebruikers met een groot aantal volgers of aanhangers, influencers bijvoorbeeld. Deze affiliates worden online affiliates genoemd, dat wil zeggen gebruikers die in staat zijn om verkeer te genereren vanuit zoekmachines, sociale netwerken, enzovoort.
Gebruikers hebben vertrouwen in hen en zijn meer geneigd om elk product/dienst te kopen dat hen wordt aangeraden.
È een echte marketingverbinding tussen affiliates en consumenten, en investeren hierin kan in deze laatste tijden zeer winstgevend zijn.
Case study
Hier is een echt effectief voorbeeld van affiliatie: l’affiliatie Amazon.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.