Wat is automatisering

Automatisering è een tak van marketing die, met het gebruik van een softwareplatform en een goede strategie, bedrijven in staat stelt om de marketingdoelstellingen en de groei van de winst te optimaliseren, te automatiseren en te meten.

Het bedrijf werkt en investeert om zijn doelstellingen op het gebied van marketing na te streven door gebruik te maken van innovatieve en moderne webmarketingtools, namelijk het automatiseringsinstrument.

Dankzij marketingautomatisering neemt de gemiddelde productiviteit van bedrijven die het gebruiken toe met 15%, in feite heeft het gebruik van deze strategie in de afgelopen jaren veel succes gehad.

Strategieën voor marketingautomatisering

Communicatie is erg belangrijk in automatisering.

Er zijn verschillende vormen van communicatie die dit soort strategieën genereert, namelijk:

  • Emailmarketing;
  • Een landingspagina en een call to action verbonden aan
  • nieuwsbrief;
  • Lead Management, oftewel het beheer van reeds verworven contacten;
  • CRM-integratie, oftewel de automatiseringen verbonden aan verjaardagen, kalenders, evenementen en herinneringen die gedaan moeten worden bij klanten in uw database;
  • Sociaalm media marketing, dat dient om berichten en verhalen te plannen en de toename van volgers te automatiseren.

De meest populaire marketing automation platforms bieden een breed scala aan functionaliteiten die het mogelijk maken om de communicatie en het beheer van contacten te optimaliseren.

Voordelen van marketing automation

De techniek van marketing automation kan verschillende voordelen voor het bedrijf opleveren:

  • Tijd besparen: wanneer bepaalde handelingen worden uitgevoerd, bespaart men veel tijd met marketingautomatisering;
  • Er is meer klantbetrokkenheid: bedrijven die automatiseringen gebruiken, slagen erin om de klant meer te betrekken;
  • Up-selling: automatisering leidt tot een grotere kans om nieuwe producten aan klanten te verkopen.

Ten slotte stelt marketingautomatisering in staat om processen te optimaliseren, waardoor het mogelijk wordt om nieuwe klanten te werven en ook effectief met oude klanten om te gaan.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.