Wat is de bedrijfsidentiteit

Met de term bedrijfsidentiteit, ook wel corporate personality wordt bedoeld alle kenmerken die het bedrijf in de loop van de tijd ontwikkelt. Veel van zijn identiteit komt:

  • Van het type activiteit dat het bedrijf uitvoert;
  • Van de sector waarin het opereert;
  • Van de producten die het verkoopt;
  • Van de aangeboden diensten.

In de meeste gevallen hebben veel bedrijven dezelfde kenmerken als mensen.

Hoe kies je de hulpmiddelen van corporate identity

De keuze van de hulpmiddelen voor corporate identity hangt af van de doelen die het bedrijf zich stelt op korte, middellange en lange termijn. Laten we bijvoorbeeld denken aan de woorden die het bedrijf gedurende de hele levenscyclus moeten karakteriseren.

É essentieel om de middelen te kiezen om het publiek de identiteit van het merk te tonen, en alles wat het bedrijf vertegenwoordigt.

De gekozen middelen kunnen zijn:

  • Blog;
  • Sociaal;
  • Websites.

Zorgvuldig kiezen van de middelen van de corporate identity è fundamenteel voor het bereiken van de bedrijfsdoelen. 

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.