De huisstijl è gegenereerd door die enkele grafische elementen, die het idee van jouw merk geven en als een unieke zaak worden waargenomen.
In de praktijk zijn het veel verschillende elementen, aangepast aan verschillende contexten die dezelfde boodschap en dezelfde bedrijfswaarden communiceren.
Iedereen die een eigen bedrijf runt, è zich ervan bewust dat om een geldige en effectieve boodschap te hebben, deze moet worden voorzien van de juiste grafische en visuele elementen om overtuigend te zijn in de ogen van degenen die het zien.
Om ervoor te zorgen dat het beeld gecoördineerd is, en dus het bedrijf herkenbaar is, è het noodzakelijk dat alle communicatiemiddelen gecoördineerd en consistent zijn.
De coördinatie en consistentie verwijst naar de grafische elementen die de esthetiek van het bedrijf definiëren, we beginnen met het logo (symbool van het bedrijf), om te komen tot de grafische presentatie van documenten zoals
brochure, flyers, ebook, briefpapier, enveloppen, visitekaartjes.Hoe ontwerp je een gecoördineerd beeld?
Een traject van het bouwen van een gecoördineerd beeld aangaan, betekent in staat zijn om de stem van het merk te verspreiden via sociale relaties van coöperatieve of competitieve aard en de ervaring van de consument te verbeteren.
Het doel van het gecoördineerde beeld is om een aantrekkelijk en overtuigend bedrijfsimago te creëren dat voldoet aan de normen van visuele communicatie en de eenvoudige, lineaire en schone grafische lijn volgt.
Het is ook belangrijk om de merkbekendheid onder bestaande en toekomstige klanten te vergroten.
Wanneer we een logo ontwerpen, moet er een symbool of grafisch teken worden gecreëerd dat een hele onderneming en haar merk moet vertegenwoordigen, maar om het hele merk te vertegenwoordigen is alleen het logo niet genoeg; het moet binnen een gecoördineerd beeld worden geplaatst.
twee fasen zijn essentieel voor het opbouwen van een gecoördineerd beeld.
Stap 1. Kleuren en lettertypen.
Zodra het logo is gemaakt, beginnen we met het invoegen van de elementen van elk gecoördineerd beeld:
- Kleuren: zeer belangrijk voor een gecoördineerd beeld en voor het hele merk. Om effectief en memorabel te zijn in de ogen van de klant, wordt aangeraden levendige en bekende kleuren te gebruiken (rood, blauw, geel)
- Lettertype: het wordt aanbevolen om een typografisch lettertype te gebruiken voor het hele gecoördineerde beeld, zodat visuele consistentie wordt overgebracht
- Iconen die bij het logo passen: wanneer ze in het gecoördineerde beeld worden opgenomen, helpen ze de kwaliteit van het merk te verbeteren
- Afbeeldingen: de laatste maar niet minder belangrijke is de keuze van het type afbeelding dat in de communicatie moet worden gebruikt
Stap 2. Ontwerp op papier van de elementen van een gecoördineerd beeld:
Eenmaal de basis grafische elementen zijn vastgesteld, moeten ze worden toegepast op de papieren elementen die vervolgens de huisstijl zullen vormen.
De papieren elementen van een huisstijl zijn:
- Visitekaartje: de samenvatting van alles wat het merk vertegenwoordigt, moet bepaalde informatie presenteren met behulp van de basis elementen van de huisstijl: kleuren en lettertypen.
- Brochure, flyers en andere gepersonaliseerde elementen: het is belangrijk om consistentie te behouden tussen de verschillende elementen door, net als bij het visitekaartje, dezelfde lettertypen, kleuren en visuele elementen te gebruiken.
- De verpakking van producten: een fundamenteel element tijdens de aankoopfase voor klanttevredenheid.
Waarom is het gebruik van de huisstijl belangrijk?
Om een actieve rol op de markt te spelen, is het belangrijk om een duidelijke en gedefinieerde bedrijfsidentiteit te hebben; het bouwen van een huisstijl maakt het mogelijk om het bedrijf aan het publiek bekend te maken en het vertrouwen van klanten te winnen.
Als je wilt dat je merk wordt gezien als een professioneel en succesvol merk, moet je een huisstijl creëren.
Achter elk project ligt een analyse van de waarden die het imago opbouwen, waardoor de ontvangers van de communicatie referentiepunten krijgen, wat positieve gevolgen heeft voor het bedrijf.
Concluderend brengt het concept van huisstijl iets visueels met zich mee waarin wordt benadrukt dat het imago van een onderneming niet slechts een esthetische kwestie is, maar haar ware identiteit en alles wat haar identificeert en het bedrijf uniek maakt.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.