Wat is contentcuratie

Contentcuratie behoort tot de categorie van contentmarketing.

Het bestaat uit het publiceren van externe inhoud om deze vervolgens met een specifiek thema te presenteren.

Degenen die zich bezighouden met contentcuratie, bieden ook een reeks originele inhoud aan, zoals verdieping van de gepubliceerde informatie.

Wanneer deze inhoud wordt verzameld en aan het publiek wordt voorgesteld, voegt dit waarde toe aan de communicatie.

Dus, contentcuratie verwijst naar alle activiteiten van het verzamelen en selecteren van inhoud die verband houdt met de business van een bedrijf en die interessant zijn in de ogen van de klant.

Hoe je contentcuratie doet

Om effectieve contentcuratie te doen is het belangrijk om het kanaal te kiezen waarlangs je de inhoud kunt verspreiden.

Met de opkomst van sociale netwerken en de productie van inhoud en informatie online, is er behoefte ontstaan om inhoud te verzamelen, te selecteren en te organiseren die allemaal rond een specifiek thema draaien.

Bovendien is het belangrijk om online een reeks kwaliteitsinhoud te zoeken en te selecteren die betrekking heeft op het onderwerp van interesse, zodat deze snel toegankelijk kan worden gemaakt.

De activiteit van content curation is zeer nuttig omdat het de persoon die het uitvoert helpt om een actuele en invloedrijke bron te worden.

Tenslotte is het belangrijk de bronnen te verifiëren, om geen nepnieuws en informatie waarvan de aard zeer twijfelachtig is, te verspreiden.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.