Wat is het continu onderzoek?

Het continu onderzoek is een marketingonderzoek dat is gebaseerd op de statistische gegevens van een bedrijf, verkregen via korte interviews met één individu.

Wanneer daarentegen informatie van meerdere mensen wordt verkregen, wordt het multicent genoemd.

Laatste maar niet minder belangrijk is het panel, dat wil zeggen een andere vorm van continu onderzoek die een vaste steekproef van individuen neemt aan wie in verschillende tijdsintervallen verschillende interviews worden afgenomen.

 Hoe voer je een continu onderzoek uit?

Om een continu onderzoek uit te voeren is het noodzakelijk om een steekproef van individuen of een individu van een bedrijf te nemen en marktonderzoek te doen via enquêtes of interviews.

Voorbeelden van continu onderzoek:

Deze afbeelding vertegenwoordigt het onderzoek naar de bezorgdheid van mensen over het coronavirus:

Deze afbeelding vertegenwoordigt een voorbeeld van continu onderzoek waarin de uitgaven van een gezin in één week worden berekend:

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.