Wat is de frequency CAP?

De frequentiecap consisteert in het aantal keren dat een enkele gebruiker een bepaalde advertentie bekijkt, deze gegevens è aanwezig, bijvoorbeeld, in de statistieken van Facebook Ads.

Deze statistiek è nuttig om overexposure van inhoud aan dezelfde gebruikers te voorkomen die vervelend kunnen zijn.

Om de frequentiecap toe te passen, wordt gebruik gemaakt van cookies die in staat zijn om een trace van de blootstelling van de gebruiker bij te houden.

Kies de frequentielimiet

De frequentielimiet stelt je in staat om het aantal keren in te stellen dat de advertentie aan een persoon verschijnt binnen een bepaalde tijdsperiode.

De frequentielimiet heeft invloed op het aantal mensen dat het kan bereiken en op hun frequentie van weergave van advertenties.

Je kunt de frequentielimiet instellen om een hogere dekking te hebben:

  • Je kunt de frequentielimiet verlagen: om advertenties minder vaak te tonen maar aan meer mensen;
  • Je kunt de frequentielimiet verhogen: om deze hoger te hebben maar aan een kleiner aantal mensen te tonen.

Als alternatief kun je ervoor kiezen om de gemiddelde frequentie van de advertentiecampagne te verhogen om advertenties eerst te tonen aan mensen die ze vaker zullen bekijken.

Met de toenemende gemiddelde frequentie zullen er dubbele, herhaalde weergaven zijn en kan het percentage van het aantal bereikte mensen afnemen. 

Belangrijk! 

Wanneer je een frequentielimiet instelt, toont Facebook je advertenties gedurende de hele campagne, dus het is belangrijk om de frequentie van de advertentiecampagne gelijkmatig te verdelen om te voorkomen dat je advertenties te veel of te weinig aan mensen in jouw doelgroep toont.

Samenvattend wordt de gemiddelde frequentiegrens ook gebruikt voor direct response advertenties gemeten aan de hand van click-through (Percentage van klikken), oftewel het percentage dat de effectiviteit van een online advertentiecampagne meet.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.