Wat is gebruikersprofilering?

De profilering van de gebruiker bestaat uit het opdelen van gebruikers in groepen van publieke of private diensten.

Vervolgens worden de gegevens verzameld en verwerkt op basis van hun gedrag.

Wat marketing betreft, is het een hulpmiddel voor gerichte marketing, dat deze technieken gebruikt om analyses van potentiële klanten te verkrijgen.

Elementen van de profilering van de gebruiker

Er zijn verschillende elementen die de profilering kenmerken, namelijk:

  • Geautomatiseerd proces: dit vertegenwoordigt de mogelijkheid om beslissingen te nemen via technologische middelen zonder de tussenkomst van een menselijke gebruiker. Het is gebaseerd op elke soort gegevens, rechtstreeks verstrekt door de gebruiker d.m.v. vragenlijsten;
  • Het wordt uitgevoerd op persoonlijke gegevens: s dit zijn informatie die identificeren of identificeerbaar maken, rechtstreeks of onrechtstreeks, een natuurlijke persoon en die informatie kan verstrekken over zijn kenmerken, gewoonten, levensstijl, persoonlijke relaties, gezondheidstoestand, economische situatie;
  • Een kenmerk van een natuurlijke persoon beoordelen: een natuurlijke persoon is iemand die direct of indirect kan worden geïdentificeerd, die een naam, een identificatienummer, een online identificatie of een of meer kenmerkende elementen van zijn fysieke identiteit heeft.

    Concluderend hangt het succes van de gebruikersprofilering af van hoe effectief de reclameboodschap is die men wil communiceren, verzonden naar verschillende doelgroepen.

    Deel dit artikel op sociale media:
    Wil je beginnen met werken met het web?

    Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

    Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

    Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

    Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.