Wat is de Kosten per Contact

De kosten per contact of CPC è zijn de kosten die de adverteerder betaalt om contacten te verkrijgen via reclamekanalen. È het is een van de efficiëntie-indicatoren van direct marketing samen met de kosten per reactie en de kosten per bestelling.

De kosten per contact worden gebruikt in digitale marketing tijdens de planningsfase van reclamecampagnes met als doel de eigen merk zo veel mogelijk bekend te maken.

Hoe bereken je de kosten per contact?

De formule voor het berekenen van de CPC è:

CPC = KOSTEN VAN DE RECLAMECAMPAGNE / BEREIKTE CONTACTEN

Voorbeeld

Laten we een voorbeeld bekijken:

Als we een reclamecampagne creëren met als doel merkbekendheid, stellen we een totaalbudget van 1000 euro in en behalen we 100 contacten, dan zal de berekening zijn:

CPC = 1000 / 100 = 10 euro

De kosten per contact van onze voorbeeldcampagne zullen 10 euro zijn.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.