Wat is de Kosten per Duizend

De kosten per duizend of CPM è de betalingswijze voor advertentiecampagnes waarbij de adverteerder elke keer betaalt wanneer de advertentie 1000 weergaven behaalt.

Afhankelijk van hoeveel je hebt uitgegeven om elke individuele weergave te winnen, zal Facebook jouw uitgaven per duizend hiervan berekenen.

De CPM è bepaald door enkele factoren:

  • De populariteit van de uitgever
  • De plaatsing van de advertentie
  • Het type advertentie
  • De frequentie van blootstelling

Hoe wordt de kostprijs per duizend berekend?

De formule om de CPM te berekenen is:

CPM = KOSTEN VAN DE CAMPAGNE / DUIZEND WEERGAVEN

Voorbeeld

Laten we een voorbeeld nemen:

Als een adverteerder 1000 euro investeert in een reclamecampagne en 10000 weergaven krijgt, is de berekening:

CPM = 1000 / 10000 = 0,10 euro

De kosten per duizend weergaven zullen 0,10 euro zijn

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.