De kosten per duizend of CPM è de betalingswijze voor advertentiecampagnes waarbij de adverteerder elke keer betaalt wanneer de advertentie 1000 weergaven behaalt.
Afhankelijk van hoeveel je hebt uitgegeven om elke individuele weergave te winnen, zal Facebook jouw uitgaven per duizend hiervan berekenen.
De CPM è bepaald door enkele factoren:
- De populariteit van de uitgever
- De plaatsing van de advertentie
- Het type advertentie
- De frequentie van blootstelling
Hoe wordt de kostprijs per duizend berekend?
De formule om de CPM te berekenen is:
CPM = KOSTEN VAN DE CAMPAGNE / DUIZEND WEERGAVEN
Voorbeeld
Laten we een voorbeeld nemen:
Als een adverteerder 1000 euro investeert in een reclamecampagne en 10000 weergaven krijgt, is de berekening:
CPM = 1000 / 10000 = 0,10 euro
De kosten per duizend weergaven zullen 0,10 euro zijn
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.