Wat is de boodschappen?

De boodschappen è de verzameling van alle consumptiegoederen die vaak, snel en met minimale vergelijkingsinspanningen worden aangeschaft.

Dergelijke producten behoren tot verschillende categorieën:

  • Verpakte voedingsmiddelen: pasta, koekjes;
  • Dranken: water, frisdranken, wijnen, bieren;
  • Persoonlijke verzorgingsproducten: deodorants, reinigingsmiddelen, babyproducten;
  • Huishoudelijke schoonmaakproducten: afwasmiddel, vloerreinigers.

Dus zijn het verpakte consumptiegoederen, zijn uitgesloten, terwijl producten met variabel gewicht dat niet zijn.

De producten uit de boodschappensector worden op grote schaal gedistribueerd via  distributiekanalen indirect lang en ondersteund door massamedia massacommunicatie.

Kruidenierswinkel

Zoals we al zeiden, worden de producten die door de kruidenierswinkel worden behandeld ook wel consumptiegoederen genoemd.

De specialty goods, daarentegen, hebben een lage herhalingsfrequentie en vereisen een bijzondere aankoopinspanning.

In feite worden ze op een selectieve manier gedistribueerd, via korte directe of indirecte kanalen.

De diversiteit van deze twee categorieën beïnvloedt het koopgedrag van de consument net zozeer als de  distributie.

Kruideniersgoederen, oftewel goederen met een lage waarde en hoge herhalingsfrequentie, hebben behoefte aan een uitgebreide distributie, gekenmerkt door zijn lage belang en zelfbediening.

De commercialisering van de  speciality goods, daarentegen, gebeurt via een gespecialiseerde distributie, gekenmerkt door hoog belang en uitstekende service.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.