De lijnuitbreiding è een marketingstrategie die het bedrijf toepast.
Het is een toevoeging van een product aan een productlijn die al bestaat en tot hetzelfde merk behoort.
Deze strategie wordt aangenomen wanneer de productlijn veel succes heeft, en daarom wordt deze ontwikkeld en uitgebreid met extra producten.
Voordelen van de lijnuitbreiding
Dankzij de uitbreiding van een productlijn kunnen we verschillende voordelen opmerken die deze strategie het bedrijf biedt:
- Lager kosten: dankzij promotie- en advertentiekosten;
- Een beter bedrijfsimago: een toename van de bekendheid en reputatie van de gehele lijn;
- Perceptie van een betere service: gezien het aanbod is breder, percepeert de consument dat hij een betere service ontvangt in vergelijking met de concurrenten.
Concluderend genereert line extension verdere stijgingen van producten alleen als diegene die er al deel van uitmaken hun verkoop bevorderen en onderling gedifferentieerd zijn.
Daarom bevordert het de penetratie van het merk op de markt meer dan de aankoopfrequentie.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.