De commissie van het bureau è is een vergoeding die toekomt aan het reclamebureau voor de diensten die het aan zijn klanten verleent.
Op basis van de overeenkomst tussen beide partijen, kan de beloning plaatsvinden via commissie of fee.
Verschil tussen commissie en fee
De commissie van het bureau wordt toegepast op reclamecampagnes die advertenties kopen in de massamedia en wordt berekend op basis van het percentage van de waarde van de contracten die de advertentieruimte kopen.
Voor alle andere diensten die geen gebruik maken van massamedia, wordt het reclamebureau betaald met een vast salaris via agency fee.
De agency fee è is de commissie die toekomt aan het reclamebureau via een contract en wordt berekend als percentage, op basis van de budget dat het bureau vaststelt.
De naam agency fee komt uit het Engels en betekent: agentschapsrechten.
Hoe de productiekosten beheren?
Wanneer het bureau een TV-advertentie plaatst, betaalt het station een commissie voor de advertentiekosten.
Over het algemeen is het een vast percentage dat een klant uitgeeft om zijn reclame uit te zenden.
De commissie is variabel op basis van de dienst, en is inbegrepen in de rekening die de klant van het bureau ontvangt.
Voor het produceren van een reclame is de aanwezigheid van veel mensen vereist, zoals:
- Acteurs;
- Dubbelaars;
- Videografen;
- Videomakers;
- Sprekers.
D deze worden ingehuurd om het project voort te zetten en de reclame af te ronden.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.