Wat is de Missie

Voor bedrijfsmissie worden alle doelstellingen verstaan die een bedrijf zich stelt en de manieren en technieken die worden toegepast om deze dag na dag te bereiken.

De missie è wat een bedrijf onderscheidt van de concurrentie, zijn doel, de reden waarom het op de markt is. In sommige gevallen kan de missie van een bedrijf worden gedefinieerd door een eenvoudig slogan, bijvoorbeeld Amazon dat zijn missie heeft gebaseerd op een specifieke filosofie "De klant centraal"; in andere gevallen is het echter een echte langetermijnstrategie.

Sommigen verwarren de bedrijfsmissie met de bedrijfsvisie, zonder te weten dat het eigenlijk twee volledig verschillende dingen zijn.

De bedrijfsvisie è de toekomstige visie van een bedrijf, de droom van de ondernemer, zijn toekomstige perspectief, iets abstracts.

De missie daarentegen is concreet, gemaakt van schemata en strategieën gericht op het bereiken van echte doelen.

Hoe definieer je de bedrijfs missie?

Om je bedrijfs missie te definiëren, moet je eerst bepalen wat je doet, voor wie je het doet en op welke manier je het doet.

Begin altijd met de geschiedenis van je bedrijf, de fundamenten, waarom heb je besloten het te creëren?

Bepaal specifiek je doelgroep en zijn waarde.

Om dit te doen, moet je deze heel eenvoudige vragen beantwoorden:

  • Waarom is jouw bedrijf op de markt?
  • Op welke manieren onderscheidt het zich van de concurrentie?
  • Wie zijn jouw klanten?
  • Wat zijn de doelen die je jezelf op korte termijn hebt gesteld?
  • Wat is de persoonlijkheid van jouw bedrijf?

Ik sluit af door je te zeggen dat het definiëren van de missie van jouw bedrijf belangrijk zal zijn zowel voor jou als voor je medewerkers omdat jullie duidelijk zullen hebben wat de korte- en langetermijndoelen zijn en samen kunnen werken om deze te realiseren in absolute gedeeldheid.  

Case study

Hier is een korte video die je zal helpen begrijpen hoe je jouw bedrijfsmissie eenvoudig en effectief kunt creëren.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.