Wat is native advertising

Native advertising is een vorm van online adverteren.

Het is een type advertentie dat veel voorkomt op nieuws, sociale media en portalen.

Dit type advertentie is zeer effectief op sociale netwerken omdat het de lezing van de gebruiker stimuleert en het delen vergemakkelijkt, waardoor de advertentie zichtbaarder wordt.

Met native advertising is het mogelijk om de inhoud van de advertentie te sponsoren in de vorm van een journalistieke kop met redactionele inhoud.

Hoe je een native advertising maakt

Om een effectieve native advertising te maken, is het belangrijk om verschillende stappen te volgen, namelijk:

Stap 1

Voer een omnichannel campagne uit:

Ze ventig procent van de grote en middelgrote bedrijven beschouwt dit soort campagnes als een bron van strategische ontwikkeling.

Een omnichannelstrategie is gebaseerd op’ervaring van de consument door het creëren van een reeks interacties tussen de klant en het product, een merk of een onderneming.

Om een uitstekende native marketingstrategie te hebben, is het noodzakelijk om een omnichannelcampagne te voeren die de mogelijkheid biedt om alle soorten consumenten binnen de doelgroep te bereiken en deeffectiviteit van de advertenties in relatie tot het budget te monitoren.

Stap2

Kies het meest geschikte formaat

É noodzakelijk te begrijpen welk formaat het meest geschikt is voor het type boodschap dat je wilt verspreiden.

De formaten van native advertising zijn: 

  • Gesponsorde inhoud: post van blog, inhoud van sociale media, redactionele stukken, tijdschriftartikelen en video gesponsord door een bepaald merk;
  • Sociaal: Facebook-pagina's, Instagram, Twitter, Tik Tok;
  • In-feed: formaat dat in de feed wordt geplaatst om de site te monetiseren en de gebruikerservaring te verbeteren.

Elke van deze mogelijkheden heeft verschillende kenmerken en voordelen, è noodzakelijk te begrijpen welke van deze het meest effectief is voor jouw advertentiecampagne.

Stap3

Kruip in het hoofd van de uitgever

Native advertising verspreidt de boodschap als een journalistiek medium, dus om een goede communicatieve benadering te hebben, is het belangrijk om consistent te zijn met de context en te schrijven als een uitgever.

Kies je eigen toon en stijl om je te integreren in een omgeving die consistent is met de boodschap die je wilt verspreiden.

Stap4

Stel je doelen vast

Wanneer je een strategie voor native advertising plant, is het belangrijk om haalbare en consistente doelen te kiezen die passen bij je website.

Elke soort native advertising heeft verschillende kenmerken, dus het is noodzakelijk om zorgvuldig te kiezen

alle metrics die de effectiviteit van de reclame beoordelen met het doel om je doelen te bereiken.

Stap5

Meet en optimaliseer

Het is nodig om verschillende variabelen te meten en te bestuderen om de campagne te optimaliseren, zodat er verschillende kansen worden geboden om het ideale doel te bereiken.

Voorbeelden van native advertising

Om beter te begrijpen wat het is en hoe je een native advertentie maakt, laat ik enkele belangrijke voorbeelden zien: 

Netflix en zijn promotie

Tussen de voorbeelden van native advertising vertegenwoordigt dit een effectieve strategie voor de verspreiding van de eigen boodschap: Netflix promoot de serie Narcos met behulp van de pagina's van de Wall Street Journal.

Netflix heeft een volledige inhoud gepubliceerd over de wereld van cocaïne en de economie, zodat het kan worden gekoppeld aan de serie die gepromoot moet worden.

De fanpagina van MSC Cruises

MSC Cruises heeft een portaal en een sectie fanpage gewijd aan alleen zijn inhoud.

Deze categorie bevat widget sociale media van het bedrijf en artikelen die het thema van reizen weergeven.

In deze sectie vind je berichten die bestemmingen en tips voor verplaatsingen beschrijven.

Er zijn banners en de relaties met MSC cruises, maar het is zijn inhoud die op de voorgrond wordt geplaatst.

Dus, MSC cruises heeft een travel blog gecreëerd binnen een van de meest bezochte portalen in Italië.

Dit is een effectieve methode om native advertising te doen.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.