Opt-in behoort tot de categorie van e-mailmarketing.
Het is een toestemming van de gebruiker om opgenomen te worden in een maillijst en reclamecommunicatie te ontvangen.
De gebruiker geeft dus zijn e-mailadres en de verwerking van persoonsgegevens op.
In wezen is opt-in een actie van de gebruiker waarin hij accepteert informatie over een bepaald product of dienst via e-mail te ontvangen, uiteraard als hij geïnteresseerd is.
Voordelen van opt-in
Opt-in is een type communicatie die niet opdringerig is, omdat alleen de echt geïnteresseerde gebruiker toestemming kan geven om bepaalde mails voor commerciële doeleinden te ontvangen.
Dankzij opt-in kunnen we het volgende bereiken:
- Vrijwillige lezers voor onze inhoud;
- Verhoogde open rates van e-mailcampagnes;
- Delen van inhoud door gebruikers;
- Fidelisatie van gebruikers.
Dus helpt de opt het bedrijf om een intensievere en optimale relatie met de gebruikers te krijgen.
Voorbeelden van opt
nieuwsbrief
De opt kan worden verzonden via een nieuwsbrief waar alleen abonnees en ingeschrevenen toegang toe hebben tot de dienst.
In feite ontvangen alleen de gebruikers die zich hiervoor hebben aangemeld de nieuwsbrief, waarbij ze toestemming geven om deze te ontvangen.
Dem of reclamecommunicatie
Vergelijkbaar met de nieuwsbrief, verschilt het van deze door registratie op speciale lijsten of databases van gebruikers.
Zonder toestemming van de gebruiker is het niet mogelijk om reclameberichten te verzenden.
Het bedrijf dat reclame-e-mails verstuurt zonder toestemming van de gebruiker eindigt rechtstreeks in de (ongewenste e-mail) map.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.