Wat is de productlijn?

De productlijn is een groep producten die hetzelfde merk of brand hebben en tot hetzelfde bedrijf behoren. Ze zijn bedoeld om te voldoen aan de behoeften van het publiek door hun eigen productlijn te adverteren.

Wanneer er daarentegen producten van verschillende merken in één winkel zijn, spreken we van een productfamilie.

Een voordeel van de productlijn is dat de klant toegang heeft tot een breed scala aan producten en dus meer keuze heeft bij het kopen, waardoor het aanbod breder is en de service beter is.

Hoe maak je een productlijn?

Om een productlijn te maken, is het noodzakelijk om een merk te hebben: (bijv.: Nivea, Coca-Cola, Dove) en de verschillende producten die het bedrijf aanbiedt te adverteren.

Let op! Het is erg belangrijk om de doelgroep en de vraag te identificeren.

Voorbeelden van een productlijn:

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.