Wat is de prospect

De prospect is een potentiële klant die geïnteresseerd is in het kopen van een product of dienst.

In de praktijk vertegenwoordigt de prospect het begin van de funnel van verkoop (dat wil zeggen het pad dat een klant volgt om een vooraf vastgesteld doel te bereiken) en voldoet aan de volgende criteria: 

  • Past bij de doelgroep;
  • Heeft het geld om te kunnen kopen; 
  • Heeft de bevoegdheden om aankoopbeslissingen te nemen.

Voor sommige bedrijven hoeven prospects niet per se interesse te hebben in de aankoop, ze kunnen gewoon voldoen aan de aangegeven criteria.

Het verschil tussen lead en prospect is dat de lead een gebruiker is die alleen geïnteresseerd is in de aankoop maar nog niets koopt, terwijl de prospect een gebruiker is die echt geïnteresseerd is in de aankoop om een potentiële klant te worden.

Heel belangrijk! Je kunt pas doorgaan naar de volgende fase van het verkoopproces nadat je de gebruiker hebt gevonden die echt geïnteresseerd is om een potentiële klant te worden.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.