Publiciteit is de verzameling van alle initiatieven van inventory premium die door het bedrijf zijn genomen om gratis een redactionele ruimte te verkrijgen.
Bij publiciteitsactiviteiten betaalt het bedrijf niet voor de ruimte die nodig is om een advertentieboodschap over te brengen.
Het probeert namelijk informatie over het bedrijf via een middel van massacommunicatie over te brengen.
In wezen is het doel van publiciteit om een massamedia te kiezen, goed over je bedrijf te laten spreken en een effectieve bron te zijn die klanten aantrekt.
Het meest gebruikte voertuig is dat van de pers, dat het mogelijk maakt om redactionele artikelen en citaten in de massamedia te verkrijgen.
Zo krijgt het bedrijf zichtbaarheid via de journalistieke dekking.
Publiciteitsstrategieën
In de publiciteit worden public relations, blogs en podcasts geïntegreerd.
Biedt een effectieve boodschap aan consumenten zonder voor advertentieruimte te betalen.
Zodra de boodschap is verspreid, denkt de publicist aan de promotie van de verkopen van een bedrijf.
Deze strategie biedt een concurrentievoordeel ten opzichte van andere vormen van marketing omdat het het imago versterkt en de bekendheid van een bedrijf vergroot.
Bovendien stelt het je in staat om veel geloofwaardigheidà van klanten te verkrijgen: hoe authentieker en geloofwaardiger de berichten lijken, hoe effectiever de communicatie zal zijn.
Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.
Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.