Wat is de pullstrategie?

De pull-strategie is een marketingstrategie waarbij een bedrijf tijd en geld investeert om zijn producten rechtstreeks aan klanten te adverteren, zodat ze worden aangemoedigd om aankopen te doen.

Het vraagt de hulp van tussenpersonen die het product adverteren en de potentiële klant aanmoedigen om ook de winkel te bezoeken.

Op basis van de marketingdoelstellingen kunnen we twee belangrijke takken van marketingstrategieën onderscheiden:

  • Push-strategieën: dat wil zeggen die "duwen" het product naar de detailhandelaren. Het omvat de promotie van een product of een dienst door het naar de eindklant te duwen via tussenpersonen;
  • Pull-strategieën: dat wil zeggen die eruit trekken het
  • product van de verkooppunt uitsluitend via de aankoop en, dus is er geen behoefte aan tussenpersonen om het te adverteren. De gebruikte strategie betreft een mechanisme waarbij de uiteindelijke vraag het aanbod van het bedrijf aandrijft en zo de aankoop van dat specifieke product stimuleert.

De pull-strategie wordt vooral toegepast voor klassieke betaalde reclame: advertising.

Verschil tussen Push- en Pullstrategie

Zoals we al zeiden, om een marketingstrategie uit te voeren, kun je je richten op twee belangrijke takken en begrijpen welke het meest effectief is voor jouw type bedrijf.

er zijn twee takken om te begrijpen wat de verschil tussen push- en pullstrategie is, is het noodzakelijk eerst te begrijpen wat ze zijn en hoe ze te definiëren.

Het verschil tussen push- en pullstrategie è dat bij de eerste bedrijven zich richten tot degenen die verantwoordelijk zijn voor het distribueren van hun producten, waarbij ze ook de taak krijgen om deze te verkopen, terwijl de tweede zich richt op het aanmoedigen van de consument om hun product aan te vragen.

Uiteraard veranderen ook de communicatiemiddelen die worden gebruikt in de twee verschillende strategieën: pushmarketing maakt gebruik van traditionele middelen die zijn ontworpen om interesse te wekken bij mensen die geen enkele behoefte hebben getoond.

Pullmarketing daarentegen maakt gebruik van digitale middelen om advertenties weer te geven op basis van de zoekopdrachten van individuele gebruikers.

Voordelen van de pullstrategie

Bij een pullstrategie zijn er verschillende voordelen, namelijk:

  • É in staat om direct contact te leggen met consumenten en ze loyaler te maken;
  • heeft een zeer sterke onderhandelingspositie met retailers en distributeurs;
  • Het concentreert zich op de waarde van het product;
  • Kan worden gebruikt om de acceptatie van een product op de markt te testen en feedback te krijgen.

Bovendien, in een pull marketingstrategie, verkoopt een bedrijf zijn product rechtstreeks aan geïnteresseerde consumenten.

Deel dit artikel op sociale media:
Wil je beginnen met werken met het web?

Jij kunt het ook, je hebt alleen veel inzet en een uitstekend marketing- en verkoopplatform nodig.

Probeer 30 dagen gratis. Geen creditcard vereist.

Ontvang nieuws en sectorstrategieën uit de wereld van digitale marketing:

Maak je geen zorgen, we zullen je nooit spam sturen en we houden je gegevens veilig.